Blyfri benzin Honda cb750 f2
Fra : Benny Rieder

Dato : 24-12-01 11:56

hej

har en f2 fra 78/79 ( 8 ventiler ) - har spurgt ved forskellige forhandlere
omkring kørsel med blyfri, nogle mener det er ok at bruge blyfri andre ville
ikke forsøge - er der nogen der har erfaringer vedr. dette ???

Benny Rieder

--
Posted from 0x503e4d79.arcnxx12.adsl-dhcp.tele.dk [80.62.77.121]

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-12-01 13:00

> [...]
ville
> ikke forsøge - er der nogen der har erfaringer vedr. dette ???

Har nu kørt 40k km med 95 blyfri og har ikke registreret nogle problemer.
Hvad den tidligere ejer har kørt de første 38k km med, vides ikke.
Den har dog ikke været åben, så det er ikke konstateret om der visuelt er
sket skader.
Men de autoriserede Honda-forhandlere har en liste fra fabrikken over alle
de Honda'er der kan køre med blyfri. Det er kun en håndfuld, heriblandt
Goldwing 1000, der _ikke_ kan køre på blyfri.

Det kan være der er andre der har dårlige erfaringer?

Allan Bojesen
CB 750 F2 -78

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 25-12-01 09:48

Min faders gamle 750er (´77 K7) kan køre på alt fra 92 til 98 blyfri, jeg
mener endda at honda skriver i deres instruktionsbog at den kun kræver
omkring 87 oktan, hvor man end kan få sån noed bryg henne, og den har da
kørt derudaf på 92 blyfri i gud ved hvor længe...
mvh Claus
mvx250f (der nøjes med 92 blyfri og lidt totaksolie)

Fra : iluap

Dato : 25-12-01 13:10

Da jeg havde en Honda 750'er fra 1970 skrev jeg til FDM d.18. juni 1993
for at få at vide, hvad jeg skulle hælde på den. Jeg citerer fra svaret:

"...du gør rigtigt i at anvende...98 oktan blyholdig (blylet) benzin
til...din motorcykel...som ikke, efter de oplysninger vi ligger inde
med, er konstrueret til at køre på blyfri benzin.

Vi har fået oplyst, at det generelt er sådan, at Hondaer fra 1978 og
senere kan tåle blyfri benzin. Altså også her den blylette 98 oktan."

Ja, det var ordene...

Da min Kadett 1,3 S banker, hvis den ikke får 98 oktan, har jeg lige
(hulk) måttet skubbe den i tændingen, da vi ikke længere kan få noget,
der er tykkere end 95 oktan her i landsdelen...man KAN flytte den op til
5 grader for at få ro...måske kan du bruge det til Hondaen...

Med venlig hilsen

Hans

http://www.kandu.dk/