Er det her godt ??? jeg synes ikke
Fra : Froggerman

Dato : 23-12-01 23:35

Hej alle

Jeg har prøvet dette her i 3dmark 2001

mit system er dette

GeForce 3 (Asus V8200 Deluxe) 64 mb ram
768 mb pc133 sdram (512 + 256)
Chaintech motherboard (aja 100) (via chipset kt133a)
har alle nye drivers
nvidia 23.11
via 4.36

min score
win 98 se ...... 4389
win me ....... 5700

jeg synes det er meget lave score at få, når man læser jeres.

hvad skal man gøre.........

ps. jeg har også den nyeste bios til mit motherboard

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-12-01 23:42

Froggerman wrote:

<snip>
> 768 mb pc133 sdram (512 + 256)
<snip>
> min score
> win 98 se ...... 4389
> win me ....... 5700
<snip>

Din score skal jeg ikke sige noget om, men jeg er imponeret over
at du har fået de to os'er til at leve med mere end 512 MB - er
maskinen stabil (her taler vi "24/7 i en uge"-stabil...) ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-12-01 23:44

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> at du har fået de to os'er til at leve med mere end 512 MB - er
> maskinen stabil (her taler vi "24/7 i en uge"-stabil...) ?

hehe, ja... Windows 98 maskinen, har sikkert stået tændt 37 Minuter og
ME?eren 15 minutter

Fra : TBC

Dato : 24-12-01 04:11

> "Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse

Det kan ME godt (har selv kørt med 1024 MB PC 133 ram i mit gamle system)

Man skal bare skrive:

MaxFileCache=512000

under [vcache] i c:\windows\system.ini

TBC

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-12-01 12:08

TBC wrote:

<snip>
> Det kan ME godt (har selv kørt med 1024 MB PC 133 ram i mit
> [...]

Lige bortset fra at det fix ikke virker i alle tilfælde, har du
da ret, men jeg ville nu alligevel anbefale de der vil bruge så
meget RAM at skifte til et OS der understøtter det (W2K, XP,
Un*x & kloner).

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Thomas

Dato : 23-12-01 23:54

> [...]
> win 98 se ...... 4389
> win me ....... 5700
> jeg synes det er meget lave score at få, når man læser jeres.

Det kommer vel an på, hvilken CPU du har... Du kan evt. sammenligne med
andre på www.madonion.com

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Froggerman

Dato : 24-12-01 00:05

ok det glemte jeg.

jeg har en AMD T.Bird 1000 Mhz fsb. 200 mhz

Fra : Froggerman

Dato : 24-12-01 00:07

windows 98 se. kan jeg godt få til at køre i lang tid 24/7
windows me... højst en nat......................(lorte program)

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 24-12-01 00:09

Froggerman wrote:

> windows 98 se. kan jeg godt få til at køre i lang tid 24/7
> windows me... højst en nat......................(lorte program)
<snip>

Ingen af de to systemer understøtter mere end 512 MB RAM, da det
giver rod i deres VM-subsystem. Problemet er størst med
AGP-kort, da de mapper i et område windows også prøver at mappe
i når der er mere end 512 MB i systemet. Microsoft kender
fejlen, og giver følgende fix: nedgrader til 512 MB eller
opgrader til W2K eller XP...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : TBC

Dato : 24-12-01 04:17

> win 98 se ...... 4389
> win me ....... 5700
>
> jeg synes det er meget lave score at få, når man læser jeres.
>
> hvad skal man gøre.........

Jeg kan dele arfaringen med et V8200

Nu skriver du ikke hvilken CPU du har, men umiddelbart ville et KT 266A gå
bedre i spænd med en Athlon XP processor,
....så ville du med et Asus V8200 komme op over 7600 i 3DMark

Fra : eli

Dato : 29-12-01 02:28

er det ikke ligemeget hvor´n ens score er. Bare spillene kører som de skal.

--
M.v.h
Dan

Fra : Thomas

Dato : 29-12-01 14:29

"eli" <eli@popme.dk> skrev i en meddelelse
> er det ikke ligemeget hvor´n ens score er. Bare spillene kører som de
skal.

Hvis jeg siger at mine spil kører fint som de skal, så lyder det ikke så
godt som at sige, at jeg får 6347 i 3Dmark 2001. At kort og CPU så er
clocket så meget, at maskinen ikke er 100% stabil og der er grafikfejl i
3Dmark 2001 er en anden sag...

Jeg har altid sværget til 3DFX kortene, da jeg synes de laver (lavede) det
bedste billeder (i spil). Af samme grund købte jeg et Voodoo5 til samme pris
som jeg kunne have fået et Geforce 2 for, som ville have tævet Voodoo'en
godt og grundigt i 3Dmark 2001, men i UT syntes jeg selv grafikken stod
pænere på mit Voodoo kort, selv om jeg måske kun kørte med 40-45 fps mod
måske det dobbelte med et Geforce kort.

I dag har jeg et ATI radeon 8500LE, som jeg er ganske godt tilfreds med
(køber af princip ikke Geforce kort, da det IMO er deres skyld der ikke
kommer flere 3DFX kort). ATI'en sparker desuden også røv på Geforce i 3Dmark
2001