Snot stars... !
Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 23-12-01 20:42

Damn hvor jeg dog HADER eyeQ !!

De laver jo ikke en skid selv, hverken tekster eller musikken.
Det eneste de laver er jo at se godt ud !

Det kan fanme bringe mit pis i kog, at sådanne bands kan sælge så mange
plader, når de ikke laver en skid selv !!!

Det er sgu også synd for alle de musikere som virkelig gør meget for at lave
noget virkelig fed musik, og så at sådanne talentløse bands, nogen gange
står i vejen for at andres musik bliver spillet, i f.eks. radioer og
andet...

Håber der er nogen der ude som kan følge mig....

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : Esben I.

Dato : 23-12-01 21:11

"Kristian V. Jensen" >
> HADER eyeQ !!
(snip)
> Håber der er nogen der ude som kan følge mig....
det er der helt sikkert....menøh....det er $$$ der bestemmer
Jeg er 40 år, skaldet og mand....ville du ha mig på en plakat ?
selv om jeg skriver mit eget materiale
nej vel
mvh.
Esben I.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-12-01 21:31

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er der helt sikkert....menøh....det er $$$ der bestemmer
> Jeg er 40 år, skaldet og mand....ville du ha mig på en plakat ?

Hmm..skulle jeg røbe at jeg er 29 og har en koncertplakat med Love Shop
hængende på væggen....arj, tror sq jeg holder det for mig selv

Mvh Mads

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 23-12-01 21:38

Således skrev "Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk>
i dk.kultur.musik Sun, 23 Dec 2001 21:31:20 +0100:

Nu fik jeg lige en akut trang til at finde mig en John
Scofield-plakat...

Knud
--
My inner child can beat up your inner child.

Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 23-12-01 22:18

Ja ja, men nu lagde jeg også mere vægt på det med at de ikke lavede en skid
selv...

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 24-12-01 00:06

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> det er der helt sikkert....menøh....det er $$$ der bestemmer
> Jeg er 40 år, skaldet og mand....ville du ha mig på en plakat ?

Det kan du bande på jeg vil... (hvis jeg altså kan lide det du skriver,
hehe)

-Invader Zim

np: Mr Bungle - Chemical Marriage

Fra : rectum moses

Dato : 23-12-01 23:54

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet...
>
> Håber der er nogen der ude som kan følge mig....

Jeg kan godt følge dig nogenlunde, men jeg kan ærlig talt ikke forstå,
hvorfor du så gerne vil have disse bands til at køre i radioen eller på ene
eller anden måde blive mere populære og sælge flere plader. Vil du virkelig
gerne have, at bands, der leverer kvalitetsmusik, får de samme fans som
f.eks. Creamy og EyeQ? Vil du gerne have, at de får en halv time af
reklameblokken om ugen med et af deres greatest hist? Vil du gerne have, at
hver eneste band på denne jord skal være tredy, kommercielt og
"tilgængeligt" for hver eneste spade? Nej, for fanden! Lad dog folk om at
finde musikken selv. Det burde ikke være så svært at opdage ny musik, nu når
man f.eks. har internettet, hvor der er tusindvis af links til zines,
pladeselskaber, bands etc.

Fra : dentro

Dato : 24-12-01 01:16

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev
i en meddelelse

> Håber der er nogen der ude som kan følge mig....

Jeg har det på samme måde, men jeg synes ikke man skal
give de fire piger skylden for dette, men i stedet
deres lorte manager... Jeg venter bare på deres næste
plade, og så håber jeg de har lyst til at lave noget
selv. Det har de jo ikke haft muligheden for denne her
gang. Jeg mener da også at nogle af pigerne har
insinueret at dette ikke lige var dem, men de skjuler
det nok for ikke at blive smidt ud, og så bruger de det
bare til at få sig et navn, og så kan de lave hvad de
virkelig har lyst til bagefter. Dvs de udnytter
konceptet, selvom konceptet nok tror det er dem der
udnytter pigerne - dem der ler sidst ler bedst!

/dentro

Fra : Per LH

Dato : 24-12-01 08:42

> De laver jo ikke en skid selv, hverken tekster eller musikken.
> Det eneste de laver er jo at se godt ud !

- ligesom alle de andre i den genre. Skal vi så ikke bare glæde os over at
der bliver noget valuta hjemme i Danmark?

--
Per LH xgoto@trashcan.dkx rem/fjern x&x - nu med julestemning på
:::: www.guitarsiden.dk :::: www.bandprobs.dk ::::

Fra : Kasper Aae

Dato : 24-12-01 10:07

On Sun, 23 Dec 2001 20:42:14 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>Håber der er nogen der ude som kan følge mig....

Tja, jeg ville nu foreslå, at du brugte din energi på den musik, du
rent faktisk godt *kan* lide, i stedet for at poste et nyt indlæg hver
uge, om hvor meget du hader pop-genren.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 24-12-01 11:58

> Tja, jeg ville nu foreslå, at du brugte din energi på den musik, du
> rent faktisk godt *kan* lide, i stedet for at poste et nyt indlæg hver
> uge, om hvor meget du hader pop-genren.

Jeg bruger også rigtig meget energi på den musik som jeg lytter til...

Men jeg ville bare lige sikre mig at jeg ikke var alene om denne opfattelse
af bands som f.eks. eyeQ..

KASHMIR FOREVER !

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 24-12-01 17:29

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message

> Jeg bruger også rigtig meget energi på den musik som jeg lytter til...
>
> Men jeg ville bare lige sikre mig at jeg ikke var alene om denne
> [...]

Siden der nu rent faktisk eksisterer bands du godt kan lide, og som heller
ikke kan lide bands som f.eks. eyeq, er det sikkert at sige at du ikke er
alene. Du behøver ikke at bevise noget overfor denne nyhedsgruppe, ved du
nok.

-Invader Zim

np: Nothing at all.

Fra : Astrid

Dato : 25-12-01 15:16

> [...]
>
> Jeg bruger også rigtig meget energi på den musik som jeg lytter til...
>
> Men jeg ville bare lige sikre mig at jeg ikke var alene om denne

Orv hvordan var det nu Kashmir kom frem ... var det ikke sådan et eller
andet, hvad er det nu det hedder ... nåjo, DM i Rock!

Yeeeeeeeeaaaaaaaaahhh ....

Fra : Gizmoduck

Dato : 26-12-01 11:49

On Tue, 25 Dec 2001 15:15:34 +0100, "Astrid" <astridity@nospam.org>
wrote:

> [...]
>>

>Orv hvordan var det nu Kashmir kom frem ... var det ikke sådan et eller
>andet, hvad er det nu det hedder ... nåjo, DM i Rock!

hovsa....det er da vidst egentlig rigtigt nok...en medieskabt
sjov...båret frem af pressen

ja de har udviklet sig siden, men det kan eyeq vel også?

jeg bryder mig heller ikke rigtig om den musik eyeq repræsenterer, men
jeg må da indrømme at i modsætning til rigtig mange andre bands på den
scene, så kan de faktisk(med mindre tv2 er gået igennem besværet med
at manipulere samtlige udsendelser fra start til slut...det havde
nogen nok opdaget)

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : Uffe Holst

Dato : 26-12-01 12:56

In an article of 26 Dec 2001 Gizmoduck wrote:

> [...]
> scene, så kan de faktisk(med mindre tv2 er gået igennem besværet med
> at manipulere samtlige udsendelser fra start til slut...det havde

Hvad kan de faktisk?

Jeg har svært ved at se, hvad de kan. Musikken er jævnt kedelig. De synger
ikke specielt god. Og på billederne ligner de nogle billige ludere. Nu
ser jeg ikke tv, så måske har de præsteret noget bedre der.

--
Uffe Holst

Fra : Gizmoduck

Dato : 26-12-01 18:47

On 26 Dec 2001 11:56:04 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>ikke specielt god. Og på billederne ligner de nogle billige ludere. Nu
>ser jeg ikke tv, så måske har de præsteret noget bedre der.

jeg sagde jo ikke at de sang godt som sådan...bare at de sang bedre
end de fleste andre popgrupper...og ja de ligner måske ikke lige nogen
man ville præsentere derhjemme. men det er jo nok også dét der sælger!

Fra : Rasmus

Dato : 24-12-01 14:43

> [...]
>
> Det kan fanme bringe mit pis i kog, at sådanne bands kan sælge så mange
> plader, når de ikke laver en skid selv !!!

Nej, men det er jo tydeligt fra programmerne, at de lever for er at
underholde og optræde, men det må de fand'me ikke med mindre de skriver,
producere, komponerer og trykker skidtet selv, vel ?! Sikke en gang pis.

Sandheden og ikke mindst virkligheden er, at langt de fleste mennesker bedst
kan lide gode popsange. At der så sidder forkalkede rockelskere og ryger
hjemmerul og i fortvivelse ser, at alt det fede de engang stod for, og
stadig gør, ikke er så fedt mere. Tiderne skifter og det gør musikken også.
Og hvad så med om vi lige begynder at respektere at vi alle har forskellig
smag. EyeQ gør - hvad enten man kan lide dem eller ej - en masse mennesker
glade og beriger deres hverdag ligesom f.eks. Bob Dylan gør det for en masse
andre mennesker.

Tænk at noget så tilforladeligt som en popgruppe (som du naturligvis aldrig
har haft personlig kontakt med på nogen måde - det eneste du kender til de 4
piger er det medieskabte image) - får dig til at bruse over af had. Betyder
det, at jeg skal frygte for mit liv, efter dette indlæg ? For Guds skyld,
lad dog dit evt. eksplosive temperament blomstre og udvikle sig, og lad os
håbe vi alle kan tage ved lære af dig og aldrig acceptere noget, men snarer
HADE selv de mindste af livets ubestydelige bagateller på denne
juleaftensdag...

Uden at skulle drage direkte paraleller eller sammenligninger, så har
hverken Tom Jones, Celine Dion, Elvis Presley eller Frank Sinatra nogensinde
skrevet en strofe selv. Fuck, hvor jeg hader dem!

God jul ! (c:

Fra : Sune Vuorela

Dato : 25-12-01 00:48

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message

> De laver jo ikke en skid selv, hverken tekster eller musikken.
> Det eneste de laver er jo at se godt ud !

Det gør de til gengæld også meget bedre end bands som Kashmir....

> Det kan fanme bringe mit pis i kog, at sådanne bands kan sælge så mange
> plader, når de ikke laver en skid selv !!!

Det er der da ikke noget nyt i - tag bare Elvis - det gamle tina turner -
masser af god gammel jazz - der er mange der næsten ikke skriver noget selv!
Og stadig bliver store og berømte!

Og øje-Ku har da tilført sangen We are family et eller andet. Den er da rigtig
god
- i hvert fald efter anden liste (se senere i indlægget) og scorer også et
par point på den første liste!

> [...]
> noget virkelig fed musik, og så at sådanne talentløse bands, nogen gange
> står i vejen for at andres musik bliver spillet, i f.eks. radioer og

Jeg mener ikke at man kan kalde øje-Ku for talentløse! De kan sgu da synge!
Jeg tror ikke at du seriøst kan stille dig op og sige at de ikke kan synge!

Selv inddeler jeg musik på to lister - den ene liste er musik som jeg godt
kan lide at sidde at høre eller sidde sammen med vennerne og høre det eller
sådan noget. Den anden liste er musikken som er god til at gå i byen til!
- og det er næsten altid sådan at musik der scorer topkarakter på den ene
liste scorer bundkarakter på den anden!

Selv hører jeg

> Håber der er nogen der ude som kan følge mig....

Livet er andet end Kashmir - som jeg også selv finder meget gode!

--
Sune

--
Posted from pc107111.stofanet.dk [212.10.39.111]

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-12-01 17:14

> EyeQ.....

Jeg tror nu også at der er gået en form for sport eller princip sag i, at
den slags skal man bare hade. Alle hader også Leonardo DiCaprio og
McDonalds. Måske lidt dårlig sammenligning.

Om 10 år husker man stadig de ting der holder. EyeQ og alle de andre er
længe glemt. Men der i mod rigtig rock n' roll (aint never gonna die) det
holder stadig.

Og lige for at markere..... Rigtig rock n' roll: Pink Floyd og AC/DC.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Ghazal

Dato : 26-12-01 17:10

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Damn hvor jeg dog HADER eyeQ !!
>
> De laver jo ikke en skid selv, hverken tekster eller musikken.

At synge er vel også en form for musik. Men bortset fra det, så er tekster
og musik jo nærmest i anden række når vi snakker pop-musik, især i et
projekt som pop-stars. Dem som har komponeret musikken og teksterne har
ihvertfald ikke brugt nær så meget tid og kræfter som pigerne har brugt på
al den efterfølgene medie-gejl, promotion, interviews, dans, sang, lave
video, osv.. Så hvis det skal gøres op i hvem som laver mest, musikerne vs
pigerne, så "vinder" pigerne. Dem som lavede musikken sidder bare derhjemme
med foldede hænder og venter på at pigerne får solgt varen for dem.

Fra : Kasper Aae

Dato : 26-12-01 18:24

On Wed, 26 Dec 2001 17:09:44 +0100, "Ghazal" <nospam@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>pigerne, så "vinder" pigerne. Dem som lavede musikken sidder bare derhjemme
>med foldede hænder og venter på at pigerne får solgt varen for dem.

Well, nu bliver musik altså ikke skrevet og produceret af sig selv.
Men ja, det er da klart det er pigerne, der kommer til at lave mest,
da de er med i de fleste faser af projektet.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Ghazal

Dato : 26-12-01 19:28

> Well, nu bliver musik altså ikke skrevet og produceret af sig selv.

Det var inkluderet i "dem som lavede musikken". "Dem" var nogle mennesker,
og "lavede" betød at de har lavet det færdigt, og kan derefter sidde
derhjemme, osv.. ;)

Fra : Kasper Aae

Dato : 26-12-01 23:21

On Wed, 26 Dec 2001 19:28:26 +0100, "Ghazal" <nospam@get2net.dk>
wrote:

>Det var inkluderet i "dem som lavede musikken". "Dem" var nogle mennesker,
>og "lavede" betød at de har lavet det færdigt, og kan derefter sidde
>derhjemme, osv.. ;)

Ja, du fik det bare til at lyde som om det ikke var nogen særlig
bedrift. Når alt kommer til stykket, er produktionen alligevel
temmelig vigtig, ligegyldigt hvor kommercialiseret et produkt det er.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Ghazal

Dato : 27-12-01 07:53

> Ja, du fik det bare til at lyde som om det ikke var nogen særlig
> bedrift. Når alt kommer til stykket, er produktionen alligevel
> temmelig vigtig, ligegyldigt hvor kommercialiseret et produkt det er.

Ja, ok, jeg overdrev også lidt. Det var bare for at argumentere imod
Kristian's "pigerne laver ikke en skid" :)