X news oversættelse af manual.
Fra : Lund

Dato : 23-12-01 20:43

Jeg faldt engang over en dansk hjemmeside hvor opsætningen og brugen af
Xnews var beskrevet, er her nogen der ved hvem det var der havde siden.

--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Lund

Dato : 23-12-01 21:51

"Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg faldt engang over en dansk hjemmeside hvor opsætningen og brugen af
> Xnews var beskrevet, er her nogen der ved hvem det var der havde siden.

> [...]

Fandt den selv, tak for hjælpen
--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Frans Jensen

Dato : 23-12-01 22:57

On Sun, 23 Dec 2001 20:43:08 +0100, "Lund" <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Jeg faldt engang over en dansk hjemmeside hvor opsætningen og brugen af
>Xnews var beskrevet, er her nogen der ved hvem det var der havde siden.

mon

http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

kan bruges

--
"Enighed gør stærk, men for det meste også blind".
Sigmund Graff

Fra : Lund

Dato : 24-12-01 00:42

"Frans Jensen" <fj@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> kan bruges
>

> --
> "Enighed gør stærk, men for det meste også blind".

Jo tak for svaret, det var den side jeg også fandt, men jeg kan f...... ikke
få min signatur med, hvad pokker mon det skyldes, jeg kan ikke lige finde
fejlen

--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Morten Ovi

Dato : 24-12-01 03:11

Lund wrote:

> Jo tak for svaret, det var den side jeg også fandt, men jeg kan
> f...... ikke få min signatur med, hvad pokker mon det skyldes,
> jeg kan ikke lige finde fejlen

I setup'en under 'Identities' skal du angive en fil, f.eks. "sig.txt"
som så skal ligge i dit Xnews-dir. Så burde det virke. Husk at Xnews
sørger for "-- ", så du skal bare skrive det der skal stå i
signaturen.

Virker det nu?

--
Morten Ovi
www.ovi.dk

Fra : Lund

Dato : 24-12-01 10:21

"Morten Ovi" <spamtrap0000NOSPAM@ovi.dk> skrev i en meddelelse

> Virker det nu?

Tak for svaret, jeg var ikke lige klar over jeg selv skulle lave sig txt
filen selv, men nu funker det, nu skal jeg bare have hittet ud af
opsætningen af programmet, nu har jeg brugt OE i mange år, så jeg skal nok
lige vænne mig til Xnews, jeg ville gerne den havde samme udseende som OE,
grupperne i et smalt vindue i venstre side og så meddelelserne i et bredt
vindue i resten af skærmen.
Jeg har prøvet den opsætning i xnews, men ved skift af grupperne ligger de
læste grupper nede i bunden af skærmen, det ville jeg også gerne undgå.
Noget andet: Det var også båre dæjlig hvis jeg kunne automatisk markere alle
nyhederne som læst når gruppen forlades som i OE.
Slutteligt, kan man tømme grupperne manuelt som i OE når man har læst
nyhederne og er fri for at der ligger 497 læste meddelelser som man skal
døjes med.

--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Morten Ovi

Dato : 24-12-01 12:55

Lund wrote:

> nu skal jeg bare have
> hittet ud af opsætningen af programmet, nu har jeg brugt OE i
> mange år, så jeg skal nok lige vænne mig til Xnews

Hvis du kommer på nogle smarte ting som gør overgangen lettere, så må
du meget gerne sende mig en mail om det, for så vil jeg tage det med
på siden.

> [...]
> skift af grupperne ligger de læste grupper nede i bunden af
> skærmen, det ville jeg også gerne undgå.

Jeg mener at dette har været diskuteret i news:news.software.readers,
men ok - der er sgu også mange indlæg der, så det være ret svært at
finde.

Jeg gør det på den måde at jeg tager en nyhedsgruppe af gangen. På
den måde quitter jeg en gruppe med 'F8' når jeg har læst det jeg vil
læse, og så går jeg videre til den næste.

> Noget andet: Det var
> også båre dæjlig hvis jeg kunne automatisk markere alle nyhederne
> som læst når gruppen forlades som i OE.

Selvfølgelig - den kommando kan man ikke leve uden (tænk at skulle
læse alle indlæg ): Shift+F8

> Slutteligt, kan man tømme
> grupperne manuelt som i OE når man har læst nyhederne og er fri
> for at der ligger 497 læste meddelelser som man skal døjes med.

Flere muligheder:
1. Du kan vælge at purge indlæg efter x antal dage eller
2. Du kan markere alle indlæg (Ctrl+A) op slette dem (Del) eller
3. Du kan trykke 'U' når du står i en nyhedsgruppe, for så viser den
kun ulæste indlæg eller
4. Få Xnews sat på således at den kun viser ulæste indlæg, men at den
har gemt de læste.

3'eren er den jeg kører med, og den synes jeg virker fint.

God jul til jer alle!

--
Morten Ovi
www.ovi.dk

Fra : Lund

Dato : 24-12-01 13:37

> Hvis du kommer på nogle smarte ting som gør overgangen lettere, så må
> du meget gerne sende mig en mail om det, for så vil jeg tage det med
> på siden.

Hehe det skal du ikke regne med, havde det været noget maskemekanisk af en
art kunne jeg nok give dig tips, meeen det her programhalløj er jeg skisme
ikke en ørn i.

> Jeg gør det på den måde at jeg tager en nyhedsgruppe af gangen. På
> den måde quitter jeg en gruppe med 'F8' når jeg har læst det jeg vil
> læse, og så går jeg videre til den næste.

Aha.

> Selvfølgelig - den kommando kan man ikke leve uden (tænk at skulle
> læse alle indlæg ): Shift+F8

Jow

> [...]
> har gemt de læste.
>
> 3'eren er den jeg kører med, og den synes jeg virker fint.

Det må jeg prøve at rode med

> God jul til jer alle!

Lige over og tak for svarene

Henning

Fra : Morten

Dato : 25-12-01 23:20

Lund wrote:

> Hehe det skal du ikke regne med, havde det været noget
> maskemekanisk af en art kunne jeg nok give dig tips, meeen det
> her programhalløj er jeg skisme ikke en ørn i.

Netop derfor ville jeg kunne bruge dine kommentarer

--
Morten Ovi
http://www.ovi.dk

Fra : Lund

Dato : 26-12-01 12:31

"Morten" <spamtrap000@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Netop derfor ville jeg kunne bruge dine kommentarer

Nåeee

Jeg har lagt den på hylden ind til videre, den falder ikke lige indenfor min
tålmodighedsgrænse for opsætning af programmer.

--
Mvh/Best regards
Henning Lund

Fra : Morten Ovi

Dato : 26-12-01 13:36

Lund wrote:

> Jeg har lagt den på hylden ind til videre, den falder ikke lige
> indenfor min tålmodighedsgrænse for opsætning af programmer.

Har du fulgt den vejledninge jeg har skrevet? Efter at have fulgt
den, så skal der ikke umiddelbart mere opsætning til, så hvor er det
at du går "kold" i det?

--
Morten Ovi
http://www.ovi.dk