Adria og fugt
Fra : Erik Pedersen

Dato : 23-12-01 17:28

Jeg ejer en Adria 502 LH årg 1998. Var til fugttest i 1999 indenfor
garantien. De fandt fugt i 3 hjørner og det blev lavet under garantien. Fik
den fugttestet i nov. 2001 og nu var det helt galt. Fugt ved
køleskabsventilation, ved toiletlåge og en gennemtæring af plade i forreste
venstre hjørne. Forhandler mener jeg selv skal kontakte importøren. Overfor
forhandleren, har importøren givet tilsagn om delvis dækning af arbejdsløn
og fuld dækning af materialer. Reperationen anslås til ca. 30.000.00 kr.
Hvordan er jeg stillet? Skal jeg selv betale for hvad jeg mener er en
fabriksfejl? Jeg tror at skaden har været tilstede hele tiden og først har
vist sig nu. Jeg er lydhør overfor alle gode forslag.
Erik

Fra : Torbenth

Dato : 23-12-01 17:37

Erik Pedersen skrev i meddelelsen
<3c2606da$0$62847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>vist sig nu. Jeg er lydhør overfor alle gode forslag.

Hej Erik.

Prøv i dk.videnskab.jura. Det er der eksperterne sidder.
Held og lykke.

Torben

Fra : S. B.

Dato : 24-12-01 01:25

Er det et generel problem med adria, at de tager fugt ind?
For så tror jeg da jeg vil væger en anden model, nå jeg skal have en ny

Søren

Fra : Kongen

Dato : 24-12-01 10:47

"> Er det et generel problem med adria, at de tager fugt ind?

Nej Adria vogne har ikke normalt fugt problemer, men ingen er jo fejlfri !

--
Blomst # 92159636

Fra : PHK

Dato : 23-12-01 21:44

"Erik Pedersen" <kire@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Fik
> den fugttestet i nov. 2001 og nu var det helt galt.

Der er 5 års garanti på den samme fejl, så hvis fejlen er samme sted som du
fik den lavet under garantien, så er du godt dækket ind.

Forbrugerstyrelsen er dem du skal kontakte, hvis _forhandleren_ ikke vil
lytte.

Det er forhandleren du skal snakke med, da det er ham du har handlet med. Om
forhandleren får dækket sine udgifter hos importøren er dig uvedkommende.

Jeg kender ikke Adria´s fugtgarantier, men på vores Knaus er der da 5-6 års
garanti, så mon ikke der er det samme på en Adria?

--
_
|_|