tcpip 4.1 --> 8621 = crash
Fra : steen

Dato : 22-12-01 22:00

Hi all

Jeg havde en 4.1'er på (inetver 5.3).

Jeg lægger WR08621 på. Med undtagelse af bemærkningerne ang DHCPSD.ZIP,
NSLOOKUP.EXE og TCPCOEX.EXE, skulle der ikke være det store spræl i
det.

Men nu går det galt - dyret crasher når jeg går du web, lukker injoy,
eller hvad jeg nu kan finde på.

Tilsyneladende kan jeg godt hente news og mail.

Efter WR08621:

Version numbers of TCP/IP protocol drivers:
SOCKETS.SYS: 6.2004
AFOS2.SYS: 6.2000
AFINET.SYS: 6.2013

Det gjorde ingen forskel at lægge denne på:

APAR IC27255
------------

A trap occurs in afinet.sys after connecting to the internet
through
a dialer and while bringing down the connection.

Hjælp..!!
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : peter volsted

Dato : 23-12-01 06:30

hi Steen

steen wrote:

> Jeg havde en 4.1'er på (inetver 5.3).
>
> Jeg lægger WR08621 på. Med undtagelse af bemærkningerne ang DHCPSD.ZIP,
> NSLOOKUP.EXE og TCPCOEX.EXE, skulle der ikke være det store spræl i
> det.

TCP/IP er en gruelig jungle.
Et af de bedste forsøg på at bringe forståelig orden i komplekset er
Oliver Ricks; men du kender muligt allerede hans ikke umiddelbart let
forståelige sider?
Aktuelt for dig:
<http://www.warpupdates.mynetcologne.de/english/tcpip_upgrades.html#410>
Videre er der en del gode observationer på:
<http://asavage.fdns.net/OS2/Warp4Install/Warp4Install.html#ArtChron>

--
good luck

peter

Fra : steen

Dato : 23-12-01 15:43

peter volsted wrote in a message to steen:

Hi Peter,

pv> <http://www.warpupdates.mynetcologne.de/english/tcpip_upgrades.html#

Vælger at gå tilbage til 4.1, og så reparere for y2k og dos.

Ved 98% inst kommer der et bip, og jeg får:

Installation Failed for TCP/IP 4.1 for OS/2

The installation of TCP/IP 4.1 for OS/2 failed to
complete.
Contact your system administrator for further assistance.
For technical details, review the WPINSTAL.LOG file
located in
the x:\OS2\INSTALL directory (where x: is your boot drive)
help determine what caused the failure.

Tre sidste linier i denne fil ser sådan ud:

2001-12-23 16.14.49 IFOLDER :: Bruger-exit-session
'E:\TCPIP\BIN\IFOLDER.EXE
-i -f E:\TCPIP\bin\dskshad.tcp' afsluttet med returkode 0.

2001-12-23 16.14.51 **NULLID** :: Exception -1073741819 returned to
instthrd.c
730l

2001-12-23 16.14.51 TCPIP :: Installationen er udf¢rt.

Det hele virker tilsyneladende nu. Det er nu heller ikke så meget,
eftersom jeg ikke har noget netværk - kun tcpip'en ud af lasat'en. ;)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/