Printerdrivere i OS X
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-01 20:57

Hejsa,

Ja, jeg er rigtig spørgelysten i aften...

Jeg har for nylig opdateret en ældre iMac til OS X og pga. dens
begrænsede harddiskplads, valgte jeg at undlade alle de ekstra
printerdrivere, som følger med OS X.

Ejeren af iMac'en har en Epson Stylus Color 740, men jeg tænkte, at jeg
ville hente driveren fra Epson istedet, så jeg kun havde denne ene
driver og derved spare 100 MB. Nu viser det sig desværre, at Epson
_ikke_ har lagt denne driver til download, så man bliver nødt til at
bruge den i OS X indbyggede udgave.

Hvad gør jeg nu? Jeg tvivler på, at OS X installeren vil lade mig
installere driverne, da Mac'en nu har 10.1.2 og installeren er en 10.1.
Kan det lade sig gøre at fiske driveren ud af CD'en, eller er jeg bare
fuldstændig på ski.....?

Any ideas?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Richard Nees

Dato : 22-12-01 23:33

Jeg har lavet en lille julepakke til dig, taget fra Mac OS X 10.1 CD'en
Download den hér:
<http://www.sectionurbaine.com/downloads/software/EpsonSC740Driver.pkg.tgz>
Den indeholder kun driveren til Epson SC740.
Jeg har ikke kunnet efterprøve om det virker.

Hvis det ikke virker, kan du fiske din Mac OS X 10.1 Install eller Upgrade
CD frem.
Stien til pakken med alle printerdriverne:
/System/Installation/Packages/AdditionalPrinterDrivers.pkg

God jul!

/Richard

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-01 23:42

Richard Nees <nono@nopenope.nu> wrote:

> [...]
> CD frem.
> Stien til pakken med alle printerdriverne:
> /System/Installation/Packages/AdditionalPrinterDrivers.pkg

Det er jo en formidabel service! Tak for det. Jeg har netop returneret
iMac'en til ejeren, så jeg finder først ud af om det virker om nogle
dage.

--
Mvh.
René Frej Nielsen