Grille juleanden i haven
Fra : Kenneth G

Dato : 22-12-01 17:47

hej NG

Er der nogle der har erfaring med at grille juleand i frostvejr

Julehilsen Kenneth

Fra : em

Dato : 22-12-01 17:57

Er det bare en grille du har fået, ellers prøv at sp. i en norsk, svensk,
finsk eller grønlandsk gruppe.
em

Fra : Bess

Dato : 22-12-01 19:10

"Kenneth G" <kenneth@venlig.dk> wrote in message

> hej NG
>
> Er der nogle der har erfaring med at grille juleand i frostvejr
>
> Julehilsen Kenneth

Hej Kenneth

Det kan sagtens lade sig gøre, men du skal nok bruge en kuglegrill.. I bogen
"Brug låget når du griller" af Jan Glæsel er der en opskrift på andesteg.
Mange butikker holder åbent i morgen, så se om din boghandler har den.

Se evt. også på siden www.bruglaaget.dk

mvh
Bess

Fra : Bjarne

Dato : 22-12-01 20:52

Vi plejer at lave flæskestegen i weber grillen. Bedere flæskesteg
fås ikke.
Men du har ret i, at man skal være opmærksom på temperaturen. Det kan
godt være svært, at holde temperaturen oppe i hele stegetiden hvis der
skal grilles f.eks. i 3 timer.
Det er i hvert fald vigtigt, at der bliver bruget gode og meget tørre
kul.

Jeg starter grillen udendørs og sætter derefter grillen ind i garagen hvor
der aldrig bliver under 5 grader.
Til gengæld dufter der af flæskesteg i garagen i flere uger bagefter.

mvh,
Bjarne

Fra : Michael Andersen

Dato : 23-12-01 01:41

Bjarne <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c24e44a$0$55557$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg starter grillen udendørs og sætter derefter grillen ind i garagen hvor
> der aldrig bliver under 5 grader.
> Til gengæld dufter der af flæskesteg i garagen i flere uger bagefter.

MUMS!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-12-01 02:15

Michael Andersen <m_andersen@_nospam_jyde.dk> skrev i en

> Bjarne <bjb@INGENSPAMc.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c24e44a$0$55557$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> MUMS!

Hvis man kan lide en røget nuance kan man stege altmuligt i en fart over et
dæmpet træbål (helst løvtræ), der skal bare være læskærm eller helt stille
vejr, så er det nærmest et problem at få det til at gå langsomt nok. (Ex. et
helt får på 2 timer). Man kan køle optræk til svedne steder med vand fra en
blomsterforstøver, der også bruges til at dæmpe optræk til for meget åben
ild. Efter min mening er der meget mere smag ved denne metode end ved at
bruge kul, og så er det billigere eller gratis når man ser bort fra de øl
der medgår til at holde fyrbøderne kølet ned med.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : S. B.

Dato : 26-12-01 10:53

Hvor lang tid giver du sådan en flæskesteg, bare ca tider ved godt der er
forskel på størrelsen mht. stegetider.
Noget andet, hvordan pokker kan man se om den har fået nok, man kan jo ikke
se den under låget

Søren

Fra : Per Olsen

Dato : 23-12-01 10:09

Er det ikke lidt koldt at sidde derude og spise

Per.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-12-01 12:32

Per Olsen <per.olsen@post3.tele.dk> skrev i en
> Er det ikke lidt koldt at sidde derude og spise
>
> Per.

Til gengæld er der enormt plads rundt om juletræet, og man slipper for
besværet med at fælde det, og det kan bruges år efter år.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-12-01 13:11

On Sun, 23 Dec 2001 12:31:53 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Til gengæld er der enormt plads rundt om juletræet, og man slipper for
>besværet med at fælde det, og det kan bruges år efter år.

Men det kræver jo så at familien forøges med omkring en halv person om
året for at man kan blive ved med at nå rundt om træet.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn

Dato : 23-12-01 16:00

> Men det kræver jo så at familien forøges med omkring en halv person om
> året for at man kan blive ved med at nå rundt om træet.

Ja hvis man ikke beskærer træet lidt, eller man kunne også opstamme det.
Det vil ihvertfald give plads nok til gaverne.

God jul
Finn

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-12-01 18:47

> Ja hvis man ikke beskærer træet lidt, eller man kunne også opstamme det.
> Det vil ihvertfald give plads nok til gaverne.
>
> God jul
> Finn

Det kunne også være det var en Omorika.
--