lige et tillægsspørgsmål ifm. ram
Fra : thomas schreiber

Dato : 22-12-01 16:29

Hej igen,

mac os 9.2 er vel lavet sådan, at det udnytter alle de ram man måtte putte i
makinene ikk'? ved godt der er en max på 1.5gb ram, men hvis man har 1.5gb
eller mindre, kan mac OS 9.2 vel udnytte alle rammene??? det er vel ikke så
lowtech som wintel maksinerne, som med 9.x/me ikke kan udnytte alle rammene?

skal lige nævnes at jeg kører UDEN virtuel hukommelse slået til, da mit
lydkort og cubase ikke kan kan køre med virt. hukommelse.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : triton@titancity.com

Dato : 22-12-01 19:15

in article a028s7$12l$1@sunsite.dk, thomas schreiber at NOSPAMschreiber@c.dk
wrote on 22/12/01 16:29:

> [...]
>
> skal lige nævnes at jeg kører UDEN virtuel hukommelse slået til, da mit
> lydkort og cubase ikke kan kan køre med virt. hukommelse.

Jeg går ud fra at du har en G4, den kan udnytte 1,5 GB RAM i OS 9 og 2 GB
RAM i OS X

Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 22-12-01 19:55

Kan maskinen godt tage merer end de 1.5gb der står i manualen???

Fra : triton@titancity.com

Dato : 22-12-01 20:04

in article a02kv2$1il$1@sunsite.dk, thomas schreiber at NOSPAMschreiber@c.dk
wrote on 22/12/01 19:55:

> Kan maskinen godt tage merer end de 1.5gb der står i manualen???

Du kan putte 4 stk 512MB RAM klodser i den, ialt 2 GB. Blot vil den i MacOS
9 kun være i stand til at udnytte de 1,5 GB af dem. I OS X kan udnytte 2 GB
RAM

Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 22-12-01 20:08