Domænesalg
Fra : Stuffy

Dato : 22-12-01 16:09

Hej

Jeg købte i forbindelse med at en kunde skulle have lavet en hjemeside et
domæne.

Kunden valgte at droppe projektet og jeg står nu og skal sælge domænet.

Jeg ville jo gerne sende tilbuddet ud til måske ti potentielt interesserede
personer, men kun én af dem kan jo købe det.

Hvis domænet sælges til potentiel kunde nr I og potentiel kunde nr II
bagefter kontakter mig og vil købe det kan jeg jo ikke levere det...

Hvordan formuleres et sådant tilbud, så man ikke er juridisk forpligtet til
at sælge?

Tak, Jimmy

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-12-01 18:16

"Stuffy" <stuffy@hotmail.com> wrote:

>Hvordan formuleres et sådant tilbud, så man ikke er juridisk forpligtet til
>at sælge?

Som en opfordring til at gøre tilbud.

Og så sendes det som almindeligt brev for ikke at overtræde
Markedsføringslovens forbud mod uopfordret email-annoncering.

Jeg går ud fra, at domænenavnet ikke er af en art, som kunne give eet
eller flere af de 10 firmaer grund til at mene, at de allerede _har_
retten til det.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Stuffy

Dato : 22-12-01 18:25

Hej

Tak for det hurtige svar.
Jeg er dog i tvivl om, hvordan det skal forstås.

> Som en opfordring til at gøre tilbud.

Hvad vil det i "menneske-sprog" sige?
Kan du eller en anden give et eksempel?

> Jeg går ud fra, at domænenavnet ikke er af en art, som kunne give eet
> eller flere af de 10 firmaer grund til at mene, at de allerede _har_
> retten til det.

Nej det er et ganske generelt navn så jeg regner ikke med at få problemer i
den retning.

Hilsen Jimmy

Fra : Allan Olesen

Dato : 22-12-01 20:34

"Stuffy" <stuffy@nospam_hotmail.com> wrote:

>Hvad vil det i "menneske-sprog" sige?
>Kan du eller en anden give et eksempel?

Det vil sige, at du skriver og spørger, om de har lyst til at give et
tilbud på domænet. Hvis de vælger at byde, ligger bolden derefter hos
dig.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : William

Dato : 26-12-01 14:37

Se også efterfølgende link:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=4971

Som begynder:

Domænehaj skal betale 50.000 kroner

Det var i strid med god markedsføringsskik, da en jurastuderende forsøgte at
sælge en webadresse til overpris til Beologic. Landsretten har nu stadfæstet
dommen.

venlig hilsen, William.

Fra : Allan Olesen

Dato : 26-12-01 18:46

"William" <BillD@hotmail.com> wrote:

>Se også efterfølgende link:

Ja?

Stuffy har jo allerede skrevet, at det er et navn, der ikke kan opstå
strid om.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe det
væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov