Nyt spørgsmål ang. skattesvindel
Fra : Hoox

Dato : 22-12-01 15:57

Lige et spørgsmål mere:
Vi antager at en person har svindlet i skat eller bare glemt at indføre
noget. Skattevæsnet opdager det så og siger at det har han sikkert gjort 8
gange og dømmer ham så derefter. Kan de bøde ham for alle de 8 gange de
antager han har svindlet eller kan de kun bøde ham for den ene gang de har
bevis for?

Fra : alexbo

Dato : 22-12-01 18:33

"Hoox" <hoox66@yahoo.com> skrev

.. Kan de bøde ham for alle de 8 gange de antager han har svindlet
eller kan de kun bøde ham for den ene gang de har
> bevis for?

De bøder ham i forhold til det beløb de mener unddraget.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hoox

Dato : 23-12-01 02:42

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> "Hoox" <hoox66@yahoo.com> skrev
>
> . Kan de bøde ham for alle de 8 gange de antager han har svindlet
> eller kan de kun bøde ham for den ene gang de har
>
> De bøder ham i forhold til det beløb de mener unddraget.

Det beløb den ene gang, eller det samlede beløb efter de 8 gange?

Fra : alexbo

Dato : 23-12-01 11:32

"Hoox" <hoox66@yahoo.com> skrev

> Det beløb den ene gang, eller det samlede beløb efter de 8 gange?
Det der er unddraget, er det beløb der er betalt for lidt, det vil
sige det samlede beløb.

mvh
Alex Christensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-12-01 11:14

On Sun, 23 Dec 2001 11:31:49 +0100,
alexbo <alexbo@email.dk> wrote:

> "Hoox" <hoox66@yahoo.com> skrev

> Det der er unddraget, er det beløb der er betalt for lidt, det vil
> sige det samlede beløb.

Max. 3 år tilbage, dog ved en straffesag 5 år tilbage.

Derudover kan kan skattesvindleren jo bare dokumentere det
faktiske beløb hvis han føler sig snydt.

Fra : Mickey

Dato : 24-12-01 13:55

> Det der er unddraget, er det beløb der er betalt for lidt, det vil
> sige det samlede beløb.

skal de slet ikke dokumentere at han har unddraget ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : alexbo

Dato : 24-12-01 15:20

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev

> skal de slet ikke dokumentere at han har unddraget ?

Jo, i hvert fald sansynliggøre, men i det første indlæg lød det.
"Vi antager at en person har svindlet i skat eller bare glemt at
indføre"

Så er det mit udgangspunkt.
Jeg undrede mig lidt over de 8 gange, det er næppe 8 år, men igen det
var ikke emnet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-12-01 17:22

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev Mon, 24 Dec 2001 13:54:52 +0100

>skal de slet ikke dokumentere at han har unddraget ?

I skattesager er det (som udgangspunkt) dig der skal dokumentere at
tingene er i orden. Det er jo rent faktisk også dig der har muligheden
for at kunne dokumentere noget - du har jo alle bilagene.

I det ovennævnte tilfælde skal de (T&S) naturligvis kunne begrunde,
hvorfor de skønner at det forholder sig sådan. Men det er op til dig at
bevise det modsatte, hvis du ikke er enig i afgørelsen.

Næste skridt er så en egentlig klagesag op igennem de forskellige
instanser. Her vil såvel du som skattefar blive afkrævet yderligere
materiale / oplysninger, der der kan støtte det synspunkt i nu hver især
har.

--
mvh, A:\Feldborg