Salpeter - forhandler
Fra : Jacob F

Dato : 22-12-01 15:20

Hejsa

Er der nogen steder i DK man kan købe salpeter ( Kaliumnitrat ) ? ( Gerne på
Lolland-Falster )
Har prøvet MATAS men det havde de ikke :-\

Mvh. Jacob

Fra : Jette Mogensen

Dato : 22-12-01 16:10

Jeg har selv købt Kalisalpeter (kaliumnitrat) hos Matas.Jeg bor i
Nordvestsjælland.Det kostede 15,75 for 100g.Men jeg måtte bede om godt vejr
hos materialisten.Han fortalte at de fjernede salpeter fra butikken omkring
1. december.Det var noget med at det kan bruges til fremstilling af
fyrværkeri. .Gå din materialist nærmere på klingen eller prøv en anden
forretning.

God jul, Jette

Fra : Jacob F

Dato : 22-12-01 17:02

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1. december.Det var noget med at det kan bruges til fremstilling af
> fyrværkeri. .Gå din materialist nærmere på klingen eller prøv en anden

Det må jeg prøve - Det var dog irreterende at de sådan fjerner det... Men
jeg kan da godt se det fornuftige i det.

Er Kalisalpeter og salpeter det samme ??? Hvis det er tilfældet er det jo
bare at få fat i en sæk gødning fra KFK

Mvh. Jacob

Fra : Thïngmand

Dato : 22-12-01 17:48

> Er der nogen steder i DK man kan købe salpeter ( Kaliumnitrat ) ?

Nå, der er nok en der skal lave krudt

Så mangler du bare lidt trækul og svovl...

Fra : Jacob F

Dato : 22-12-01 19:21

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, der er nok en der skal lave krudt

He he he - dog ikke

> Så mangler du bare lidt trækul og svovl...

Så er det måske dig man skal henvise til hvis nogen spørger om hvordan man
laver krudt ??? Du har sikkert godt styr på det ;)

Mvh. Jacob

Fra : Kenneth T

Dato : 22-12-01 21:02

> Så er det måske dig man skal henvise til hvis nogen spørger om hvordan man
> laver krudt ??? Du har sikkert godt styr på det ;)

Ikke nødvendigvis, der er jo mange of os som har haft fysik i skolen engang
:)
...nogle ting husker man vel lettere end andre hehe.

--
MVH
Kenneth T

Fra : Mogens

Dato : 22-12-01 20:17

On Sat, 22 Dec 2001 17:48:08 +0100, "Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
wrote:

>Nå, der er nok en der skal lave krudt
>
>Så mangler du bare lidt trækul og svovl...

Eller måske røgbomber. Har du husket
at købe sukker ? hæ hæ

Fra : Jacob F

Dato : 23-12-01 02:41

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Eller måske røgbomber. Har du husket
> at købe sukker ? hæ hæ

Yup - Godt gættet..

Jeg skal have gang i en practical joke her til nytår... Sidste år fik min
fætter mig næsten til at skide i bukserne. I år betyder det hævn :)

Men som sagt mangler jeg noget salpeter til min røgbombe. Fik opskriften fra
www.kemishow.dk

Mvh. Jacob

Fra : Thizox

Dato : 31-01-02 17:18

det er rigtigt at der i kunstgødning er salpeter ( Fx. fra KKF)
forbindelser og disse kan bruges til flere forskellige slags springstof.
Dog er de fleste af dem meget farlige og ustabile. Derfor syntes jeg at
i ....Hvis i endelig skal...Så holde jer til sortkrudt. Dette er den
mest stabile.Dog råder jeg jer til at være forsigtige og helst holde
fingrene væk fra den slags. Jeg kender flere der har "brændt" fingrene
efter at forsøgt sig med opskrifter fra nettet på ustabile
sprængstoffer.erne siger at

http://www.kandu.dk/