Import fra Tyskland
Fra : Peter J

Dato : 22-12-01 11:51

Hej NG

Da jeg skal til tyskerlandet og hente en mc til reservedele (komplet), vil
jeg lige høre om hvilke papirer der er nødvendige for at få den over
grænsen, i tilfælde af at jeg bliver stoppet.

Hvad siger loven hvis jeg vil bruge stellet uden afgift ? Kan man få lavet
en attest hvor man kassere det gamle stel, og derefter får flyttet afgiften
over på stellet uden afgift ??

MVH

Peter

CBR 1000 F med vejgrøft eksem.

Fra : albert

Dato : 22-12-01 13:22

Til spørgsmål 1 - ingenting... joe måske lige en "jeg sælger dig hermed
blablabla" så du
kan bevise at det ikke er stjålet

2 - straks MEGET værre ! For at T&S går med til den skal det være et nyt
stel (dette er en normal reservedel, men nok lidt dyere end en pakning

mvh Albert
CBR1K uden vejgrøft eksem

Fra : Armand

Dato : 22-12-01 15:01

albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en

> Til spørgsmål 1 - ingenting... joe måske lige en "jeg sælger dig
> hermed blablabla" så du kan bevise at det ikke er stjålet

Papirerne på modellen bekræfter ejerskabet - Akkurat som herhjemme!

Kan ikke lade sig gøre
Stellet (incl. stelnummer) = motorcyklen!

Nix!
I særdeles specielle tilfælde á noget med umulig reservedels-leverence,
kan det efter sigende lade sig gøre at få flyttet sit stelnummer over på
et i forvejen brugt stel ("reservedels-stel er ikke nummereret); men den
historie dækker ikke en nyere CBR

--
Armand.

Fra : J O R

Dato : 23-12-01 22:08

Til spørgsmål 1 - ingenting... joe måske lige en "jeg sælger dig hermed
> blablabla" så du
> kan bevise at det ikke er stjålet

Det er der da meget logik i.
Var der lige nogen der havde det link`s til en TYSK slutseddel der har været
vist her i gruppen??

Fra : Peter J

Dato : 22-12-01 18:52

Ok

Tak for svaret, det bekræftede mig i det jeg troede.

Nu kan jeg roligt hente maskinen i tyskerlandet.

Peter