dynamisk dialogboks
Fra : Michael Larsen

Dato : 22-12-01 04:11

hej

jeg har lavet en lille dialog boks som har en label og en knap.. den skal
bruges til at give forskellige beskeder.. hvergang jeg vil bruge den giver
jeg den en streng med hvor jeg så lave en lable.setText. problemet er at
teksterne er af forskellig størrelse så det kommer til at se rodet ud og
ingenting passer i størrelse.. jeg skal ha dialogboksen lavet dynamisk så
den tilpasser sig selv i størrelse og sætter label og knap i midten.. er der
nogen som har rodet med det før og kan gi nogle fif?

Fra : Lars Dam

Dato : 22-12-01 08:34

On Sat, 22 Dec 2001 04:10:34 +0100, "Michael Larsen"
<crenshaw@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>den tilpasser sig selv i størrelse og sætter label og knap i midten.. er der
>nogen som har rodet med det før og kan gi nogle fif?

Ja. Du skal bruge layout managers; en vigtig essens i Java GUI.

Gå til www.javasoft.com og læs de tutorials der er omkring LM's

vh. ld