Så fik jeg min første Julegave
Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-12-01 00:29

Har hentet min Ducati 748 i Tyskland idag, nøh jeg glæder mig til foråret
;>)

God jul og Godt nytår til alle.

Dan

Fra : Ole Mastrup

Dato : 22-12-01 08:51

Til lykke med den, hust at sætte lader på, for du skal vel ud og starte den
ca hver dag, ik.

HILSEN
Ole

Fra : Julius - Morell

Dato : 22-12-01 10:06

Tillykke med det!!! husk at ønske dig det helt store værktøjssæt i
julegave

/Niels somsletikkeermisundeligbobbob

Fra : Armand

Dato : 22-12-01 15:00

Julius - Morell <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Tillykke med det!!! husk at ønske dig det helt store værktøjssæt i
> julegave

Jeg har haft en 748'er i familien, og det med at skrue er ikke det store
problem med den!

748'er serien har haft en omforandring af baghjuls-opspændingen
(fastspændingen!) i løbet af karrieren, ligesom at det tog Ducati så
lang tid som til 996'eren at finde ud af at det gamle laderelæ (tilbage
fra 500'er Pantah, eller længere!) var for hårdt spændt op på modellerne
med indsprøjtning!

--
Armand
(der sidder og tænker på om ikke at dette var et par tip, á de Dan

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 22-12-01 19:15

> [...]
> (der sidder og tænker på om ikke at dette var et par tip, á de Dan
> tidligere har forespurgt til (eller har han?)?)

Det er model 98, jeg har købt.

Og mig bekendt skulle det være den med det "gode" baghjulsophæng.

Den med laderelæet har jeg også hørt, men ved ikke hvor stort et problem det
er ?

Nej "han" har ikke forespurgt om dette i denne NG, derimod har "han" læst
stakkevis
af tyske mc-blade (Das Motorrad / PS), for at finde de svage punkter ved
maskinen.

Dan

Fra : Armand

Dato : 23-12-01 00:22

D@n Dethlefsen <FJERNMIGsota@tdcadsl.dk> skrev i en

> Den med laderelæet har jeg også hørt, men ved ikke hvor stort et
> problem det er ?

Ikke nødvendigvis stort; men for den ramte altid pludseligt og
ubelejligt :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-01 02:15

On Sun, 23 Dec 2001 00:22:29 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej.

> [...]
Ikke ret stort.
Duc's ladesystem er på de "ældre" modeller tofaset.
Det betyder at der vil gå en del mere strøm i de enkelte ensrettere,
og regulatoen vil derfor blive en del varmere end de trefasede
systemer.
Det ses bl. a. på at tilledningerne fra generatoren til regulatoren i
regelen er lidt nisfarvede pga. strømmen og overgangsmodstanden i
stikkene.
Bl. a. er elnettet ikke diminsioneret til at køre med lys på konstant
hvilket kan mærkes på tændingslåsen, den bliver meget varm.
Der vil være en yderligere belastning på systemet på cykler der har
benzinindsprøjtning da de har fået ekstra storforbrugere så som
brændstofpumpen.
Generatoren på de Duc motorer jeg kender kan levere 300 Watt som
maksimum.
Deraf tager lyset konstant ca. 80 W, tændingen ca. 50 - 60 W, og
benzinpumpen ca 30 W
Når blinklys og bremselys kommer til tages der yderligere ca. 50 W
Jeg ved ikke hvad brændstof trykpumpen på en Duc med Injection
forbruger, men det er nok det dobbelte af den normale benzinpumpe.
Og så nærmer man sig langsomt generatorens maksimale formåen.
Selv om der stadig er ca. 50 W til overs skal der jo også være lidt
til akkuen
Så alt i alt kan en 300 W generator levere strøm nok selv om den har
fået lidt mere at slæbe på.
BTW. så hjælper akkuen med når der er topforbrug hvis ikke generatoren
kan levere varen, så det går nok.

Nogle af de ting der er med til at forlænge ladesystemets liv er:
At sørge for at alle stikforbindelser i elsystemet er i orden.
At regulatoren sidder frit så den kan få køling.
At regulatoren er ren (samme årsag som ovenfor)
At akkuen er i orden - den er med til at stabilisere spændingen.

Fjern aldrig akkuen fra en startet Duc.

>Ikke nødvendigvis stort; men for den ramte altid pludseligt og
>ubelejligt :-/

Jaeh, men generatoren på min Duc lever endnu i bedste velgående.
Men den har jo heller ikke Injection systen at slæbe på (desværre).

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 23-12-01 14:23

Steen Gruby <oz9zi@gruby.dk> skrev i en

> Ikke ret stort.......................
> Jaeh, men generatoren på min Duc lever endnu i bedste velgående.
> Men den har jo heller ikke Injection systen at slæbe på (desværre).

Steen, det er laderelæet der er emnet!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-12-01 17:17

On Sun, 23 Dec 2001 14:23:28 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Ja ja Armand

>Steen, det er laderelæet der er emnet!

Jeg mener narurligvis hele generarorsystemet "mit laderegulator und
das ganze molevitten".
Skrivefejl i en sen nattetime - Undskyld.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren Johansen

Dato : 23-12-01 18:06

"D@n Dethlefsen" skrev:

> Den med laderelæet har jeg også hørt, men ved ikke hvor stort et problem
det
> er ?

Det originale laderelæ er lige i "underkanten" med hensyn til performance.
Det betyder at selv en lille overbelastning kan ødelægge laderelæet.
Den mest almindelige årsag til overbelastning er et snavset og stoppet
benzin-filter (det der sidder inde i tanken). Når filteret er
beskidt/stoppet kan benzinpumpen trække helt op til 7-10 amp. og det
ødelægger laderelæet efter et stykke tid.

Så med ordentlig vedligeholdelse er det sjældent et problem.

Se at få meldt dig ind i Ducati Klub Danmark (www.ducati.dk). Vi har en
liste på Yahoo Groups hvor du kan få masser af råd og vejledning fra andre
"Ducatister".

Mvh,
Søren
Ducati 888

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-12-01 12:13

Stort tillykke.

--
Mvh.
Henrik (som måske også en dag, om mange år, bliver Duc-ejer)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Morten Juel

Dato : 22-12-01 12:26

> Har hentet min Ducati 748 i Tyskland idag, nøh jeg glæder mig til foråret
Nåårh rålækker cykel
Stort tillykke herfra !

Mvh
Morten
XS400 Seca **i 1000 stumper**
Golf II GTI

Fra : bwl

Dato : 22-12-01 13:39

Sikke en dejlig julegave.. Et stort tillykke

Glædelig Jul
BRian...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-12-01 16:46

D@n Dethlefsen wrote:

> Har hentet min Ducati 748 i Tyskland idag, nøh jeg glæder mig til foråret
> ;>)

Tilykke Husk nu at give din kone en babygixxer i julegave

> God jul og Godt nytår til alle.

Tak, i lige måde

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : RpR

Dato : 25-12-01 15:37

> Tilykke Husk nu at give din kone en babygixxer i julegave

Din? =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-12-01 16:03

RpR wrote:

> Din? =)

Dan snakkede ihvertfald om at han ville købe den til hans kone, men jeg
ved ikke lige hvad det bliver til med ham.
Hey, knallertknægt! Du skal da til at have dig en mc, skal du ikke?

Fra : RpR

Dato : 27-12-01 01:19

> Hey, knallertknægt! Du skal da til at have dig en mc, skal du ikke?

Du kunne bare have givet mig din Babygixxer i julegave, så havde jeg lidt
til vinterkørslen :]

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-12-01 20:22

RpR wrote:

> Du kunne bare have givet mig din Babygixxer i julegave, så havde jeg lidt
> til vinterkørslen :]

Ikke medmindre du kan lide at betale for dine julegaver

Fra : RpR

Dato : 29-12-01 12:35

> Ikke medmindre du kan lide at betale for dine julegaver

Jeg skal nok betale fragten hvis det er det du mener ! =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Bo Johansen