Davs,
du kan kigge på DSJUG (demo scenes java udvikling grej) som lige præcis
giver mulighed for at lege med pixels.
DSJUG:
http://www.demo-scene.dk/
et simple eksempler: users.cybercity.dk/~dsl23906.
Kan du forklare lidt om hvorledes den plasma-effekt du
talte om håndteres - lyder interessant...
venlig hilsen
Morten Olsson
"mads Ny Larsen" <mads@A-D.dk> wrote in message
news:3c23b5b5$0$5448$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> hello there.
>
> starter lige med at sige at jeg er newbie, so take care.
>
> well jeg har codet i Lingo (imagelingo null_sprite) og action script,
legede
> i demo_scene i mange år, nu fjoller jeg lidt rundt med Java, nice men jeg
er
> stødt ind i nogle små ting som jeg håber i kan hjælpe mig med, det er
> spørgesmål og ide'r...
>
>
>
> kan det passe med standard Java fra smukke 'sun' at man kun kan tegne line
> (drawLine()) og ikke sætte en pixel. (points). ??
>
> hvorledes kan man "klippe" et billede ud og placere det i et imageObj i en
> polyfill med 4 points (som en form for texture i 2D hvor du skew'er en 4
> kantet box som man nu lyster(quad stil)).
> kan det lade sig gøre sådan lige.
>
> hvordan tager man værdien af en (x,y) pixel fra et billede i imageObj1 og
> placere det i imageObj2 på plads (x,y), så man kan lege med plasme fx's,
> waves, sin, cos osv. osv. osv........
>
> og til sidst, hvis jeg vil lave disse fantastiske ting i Java, hvad vil
være
> den mest optimal måde at sætte en pixel, kan mn have en ASM class som køre
> hurtiger end java 'normale' API.
>
>
> håber der er nogen der har nogle små gode ideer, would be nice, alt kan
> bruges, links til tuts, bøger, opgaver (hehe) osv.
>
> på forhånd tak og håber at se jer til TP coding.
>
> ranXsite
>
>