Rejsebøger
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-12-01 19:40

Er der nogen, der kender til nogle gode rejsebøger/guides på engelsk?

Fra : coppi

Dato : 21-12-01 22:29

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kender til nogle gode rejsebøger/guides på engelsk?
>
> Hej Peter.

Underligt nok har ingen svaret.

Lonely Planet må entydigt være svaret.

coppi

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 22-12-01 11:14

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kender til nogle gode rejsebøger/guides på engelsk?

Jeg kan ikke tilføje noget nyt til det svar du allerede har fået, men vil
bekræfte at:

Lonely Planet ER rejseguiden på engelsk - uanset hvor du skal hen, og
hvilket budget du rejser for er der virkelig gode tips og informationer i
LP. Og den fås til (tror jeg) ALLE lande i verden!

Venligst,

Thomas
www.pengeportalen.org

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-12-01 15:21

In an article of 22 Dec 2001 Thomas Frandzen wrote:

> Lonely Planet ER rejseguiden på engelsk - uanset hvor du skal hen, og
> hvilket budget du rejser for er der virkelig gode tips og informationer i
> LP. Og den fås til (tror jeg) ALLE lande i verden!

Efter hvad jeg har hørt rundt omkring, så varierer kvaliteten af de
forskellige rejseguides fra Lonely Planet ret kraftigt. Nogen af dem er
rigtig gode, og andre er vist nærmest ikke det papir værd, som de er
trykt på. Den til Danmark/Skandinavien skulle f.eks. efter sigende blot
være middelmådig.

Nu har jeg selv kun førstehåndsindtryk af Lonely Planets guide til
Australien, og den, syntes jeg, var rigtig god.

--
Uffe Holst

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 23-12-01 21:09

Hej,

bogen om Danmark er meget tyndbenet. Generelt er bøgerne af meget høj
kvalitet, og gennem de sidste år, også fsva. selve trykningen af bogen. Den
er dog bedst på de billige destinationer. På USA bærer bøgerne præg af at
være skrevet af amerikanere. Det er en uskik, da udlændingen har en anden
vinkel på landet. USA bøgerne viser heller ikke vejen til de billigste
spisesteder, hoteller mv., hvilket LP altid gør i andre lande.

Bortset fra disse reservationer, anvender vi altid LP. Dog oplevede vi, at i
Ecuador var LP noget ukorrekt på priser og standarder på overnatningen, mens
Footprints var betydeligt bedre. Omvendt var LP klart bedst på kort og
serværdigheder.

Den oprindelige spørger, var meget generel, så der kan ikke gives noget
svar. Hvis man søger detaljerede oplysninger om seværdigheder men overnatter
hos familie eller venner, er der andre bøger der er bedre end LP. LP er helt
klart stærkest på de praktiskte oplysninger (Ecuador undtaget

Kennet

------------

Fra : steen

Dato : 23-12-01 22:42

Thomas Frandzen wrote in a message to All:

TF> Lonely Planet ER rejseguiden på engelsk - uanset hvor du skal hen,

Efter min mening er der masser af alternativer - jeg er ikke specielt
imponeret af Lonely Planet, men de har et navn. Vi var i BC for nogle
år siden, jeg skal se om jeg kan finde ud af hvilken bog vi brugte.
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Thomas Frandzen

Dato : 25-12-01 15:25

"steen" <bondos@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Efter min mening er der masser af alternativer - jeg er ikke specielt
> imponeret af Lonely Planet, men de har et navn. Vi var i BC for nogle
> år siden, jeg skal se om jeg kan finde ud af hvilken bog vi brugte.

Okay, jeg kan selvfølgelig kun tale ud fra egen erfaring, og der har LP ikke
skuffet mig - jeg har benyttet den til Baltikum, Østeuropa (generelt),
Berlin og Frankrig og de er af rigtig god kvalitet. Fra venner og bekendte
har jeg hørt, at den også skulle dække Kina og sydsøstasien ret godt.

Ehmm.. BC? Belgisk Congo/British Columbia??

Venligst,

Thomas
www.pengeportalen.org

Fra : steen

Dato : 27-12-01 09:48

following up a message from steen to Thomas Frandzen:

s> år siden, jeg skal se om jeg kan finde ud af hvilken bog vi brugte.

Western Canada by Ulysses Pubns

På amazon:

1. [IMG] Western Canada
by Ulysses Pubns (Editor)
(Paperback)
Usually ships in 24 hours
Other Editions: Paperback | All
Editions

List Price: $10.95 [ Submit ]
Our Price: $8.76
You Save: $2.19 (20%)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 23-12-01 15:55

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message
> Er der nogen, der kender til nogle gode rejsebøger/guides på engelsk?

Jeg har i mange år været ganske tilfreds med håndbøgerne fra Footprint. De
laver rejserbøger nu til over 120 verden over.

mvh
Stig Hartvig Nielsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-12-01 14:14

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message

> Er der nogen, der kender til nogle gode rejsebøger/guides på engelsk?

Jeg har brugt Lonely Planet i en lang række lande - dog er Nepal og Syd Afrika
ikke specielt gode (men kan dog stadig fint anvendes).

Posted from sas.sas.dk [194.192.22.33]