Voldsepisode og efterfølgende erstatning
Fra : David J. V. Jensen

Dato : 21-12-01 18:30

For ca. 6 mdr. siden blev jeg overfaldet af en kunde og kunden blev anklaget
for vold. Det kostede mig ret mange penge i tabt arbejde (afhøring,
"fridage" osv.). Under afhøringen blev jeg af politimanden spurgt om jeg
havde nogle erstatningskrav overfor kunden, hvilket jeg svarede ja til.
Nu har jeg ad omveje fået at vide, at kunden har været i retten, og nu
spørger jeg så: hvornår skal jeg gøre mine krav gældende?

Mvh.
David

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-12-01 22:06

"David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg ad omveje fået at vide, at kunden har været i retten, og nu
> spørger jeg så: hvornår skal jeg gøre mine krav gældende?

Der er vist noget, som er gået helt galt. Hvis ikke et erstatningskrav er
afklaret inden retsmødet, skal politiet tage det med og forelægge det for
dommeren. Normalt foregår det ved, at de beder dig skriftligt om at
fremsætte et erstatningskrav og når retsmødet afholdes, vil du så blive
indkaldt for at kunne gøre kravet gældende.
Hvis retsmødet er afholdt, må du vist lige henvende dig og spørge, hvor dit
erstatningskrav blev af.

Kurt