Fejlcitat!
Fra : Erik Larsen

Dato : 21-12-01 17:42

Er det ikke et fejlcitat, når præsterne til sin dåbshandling tilsiger ordene
" Jeg døber dig (Navn) i Faderens, Sønnens og Helligåndens navn " og så ikke
døber nogen, men i stedet plasker tre slatter vand i hovedet på dåbs
kandidaten (barn eller voksen).

Skulle præsten ikke og mere rigtigt i forhold til sin handling sige" Jeg
stænker vand på dig (navn) i Faderens, Sønnens og Helligåndens navn"

Erik L

Fra : Lyrik

Dato : 22-12-01 02:48

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>

> Skulle præsten ikke og mere rigtigt i forhold til sin handling sige" Jeg
> stænker vand på dig (navn) i Faderens, Sønnens og Helligåndens navn"
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Er det ikke et fejlcitat når kong Harald blev dyppet i en øltønde og præsten
sagde:"Jeg døber dig i faderen------o.s.v"
Skulle han ikke hellere sige:"Gamle drukkenbold her er du i dit rette
miljø!"
Hva-ba?

Jens

Fra : Erik Larsen

Dato : 22-12-01 14:05

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke

> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Er det ikke et fejlcitat når kong Harald blev dyppet i en øltønde og

Det er vel lige meget hvad men bruger til dåbsbassing, en øltønde, vintønde.
olietønde der kan rumme en fuldvoksen mand er vel lige så anvendeligt som
en svømmebassing,

> Skulle han ikke hellere sige:"Gamle drukkenbold her er du i dit rette
> miljø!"

Kong Harald var ikke gammel da han blev døbt??

> Hva-ba?

til hvad??

Erik L