Golden Globe-nomineringer (film)
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-12-01 17:49

Årets Golden Globe-nomineringer er ude:
http://www.thegoldenglobes.com/

Udvalgte nomineringer:

*Picture - Drama
A Beautiful Mind
In the Bedroom
The Lord Of the Rings: The Fellowship Of the Ring
The Man Who Wasn't There
Mulholland Dr.

Tja... jeg har ikke set nogen af dem endnu.

*Picture - Musical or Comedy
Bridget Jones's Diary
Gosford Park
Legally Blonde
Moulin Rouge!
Shrek

En stærk nok kategori, men det kan vel kun blive MR?

*Director
Robert Altman for Gosford Park
Ron Howard for A Beautiful Mind
Peter Jackson for The Lord Of the Rings: The Fellowship Of the Ring
Baz Luhrmann for Moulin Rouge!
David Lynch for Mulholland Dr.
Steven Spielberg for A. I.: Artificial Intelligence

Et eksklusivt selskab må man sige!!

"Come what may" fra Moulin Rouge er nomineret til GG, så kan den
vel også blive det til Oscar? (Jf. tidligere tråd.)

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 21-12-01 17:58

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote in message
> Tja... jeg har ikke set nogen af dem endnu.
>
> *Picture - Musical or Comedy
> Bridget Jones's Diary
> Gosford Park
> Legally Blonde
> Moulin Rouge!
> Shrek

Hvordan i hele hule helv*** kan en så kliche fylt 80'er komedie som Legally
Blonde komme i samme selskab som Bridget Jones og Shrek, for slet ikke at
tale om Moulin Rouge (som jeg dog ikke selv har set, men udfra den generelle
opfattelse af at denne film er et mesterværk) ? Den sidste film kender jeg
ikke.

Det fatter jeg virkeligt ikke en meter af ...

Joakim

Fra : Tenzel Kim

Dato : 21-12-01 18:28

> Udvalgte nomineringer:
>
> *Picture - Drama
> A Beautiful Mind
> In the Bedroom
> The Lord Of the Rings: The Fellowship Of the Ring
> The Man Who Wasn't There
> Mulholland Dr.

Har endnu ikke set "In the Bedroom" og "Mulholland Dr." endnu men resten
af filmene er værdige bud.

> *Picture - Musical or Comedy
> Bridget Jones's Diary
> Gosford Park
> Legally Blonde
> Moulin Rouge!
> Shrek

Legally Blonde???? Hvad? Hvordan kan det stykke makværk ende blandt en
ellers ganske udemærket smaling film.

Har dog overhovedet ikke hørt om Gosford Park. Hvornår har den haft
premiere i USA?

> [...]
> Baz Luhrmann for Moulin Rouge!
> David Lynch for Mulholland Dr.
> Steven Spielberg for A. I.: Artificial Intelligence

Personligt var jeg nu lidt skuffet over A.I. men så længe han bare ikke
vinder så har jeg ikke noget problem med at se ham nomineret

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-12-01 00:50

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Legally Blonde???? Hvad? Hvordan kan det stykke makværk ende blandt en
> ellers ganske udemærket smaling film.

Jeg hyggede mig egentlig med den film. Men jeg så den også i en
US-biograf i et desperat forsøg på at få et par timer til at gå. Den
er bedre end så mange andre amerikanske komedier, men ikke meget.

Nej, jeg forstår heller ikke hvordan den kan nomineres til noget.

(Jeg hører dog svagt pipekoret: "Jo men, Peter, det er jo noget med
smag. Nogen kan bare lide den film og det har ikke noget at gøre med
nogen objektiv god/dårlig-skelnen.")

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-12-01 23:39

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk>

> [...]
>
> (Jeg hører dog svagt pipekoret: "Jo men, Peter, det er jo noget med
> smag. Nogen kan bare lide den film og det har ikke noget at gøre med

Nej, for her er det jo åbenbart helt åbenlyst, at den objektivt ikke er
blandt årets bedste film. På trods af, at der nok er en del flere, der
har haft en god oplevelse med den end med, skal vi sige Mulholland
Drive. Underligt.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-12-01 00:47

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> *Picture - Musical or Comedy
> Bridget Jones's Diary
> Gosford Park
> Legally Blonde
> Moulin Rouge!
> Shrek
>
> En stærk nok kategori, men det kan vel kun blive MR?

En sær kategori. Skulle Trier's Dancer så have konkurreret med
komedier, havde den været der sidste år?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Wertigo

Dato : 22-12-01 19:13

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3adwc5e6s.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> En sær kategori. Skulle Trier's Dancer så have konkurreret med
> komedier, havde den været der sidste år?
>
> --

Björk var nomineret som bedste kvindelige hovedrolle i _drama_ kategorien.
Så svaret er nej. Fx Evita derimod blev betragtet i denne kategori, så det
_er_ en mærkelig kategori...

I øvrigt kan Come What May ikke blive nomineret til en Oscar. Den blev
skrevet i forbindelse med Romeo & Julie, men ikke benyttet. Da den ikke er
skrevet til brug i MR, har Oscar-komiteen valgt at udelukke den. Golden
Globe har ikke de samme regelsæt - eller i hvert fald andre fortolkninger...

Glædelig jul
Mikkel

Fra : baak

Dato : 22-12-01 11:03

> [...]
> A Beautiful Mind
> In the Bedroom
> The Lord Of the Rings: The Fellowship Of the Ring

KLIP

Apropos Mulholland Dr. - nogen der ved hvornår den kommer til Danmark, eller
bare Europa for den sags skyld?

Fra : Magnus

Dato : 27-12-01 17:06

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> Årets Golden Globe-nomineringer er ude:
> http://www.thegoldenglobes.com/
>

> "Come what may" fra Moulin Rouge er nomineret til GG, så kan den
> vel også blive det til Oscar? (Jf. tidligere tråd.)

Det afhænger da helt af, hvilke regler, som der er for Golden Globe, og
hvilke regler der er for Oscar.