Rengøring af flasker
Fra : mbr

Dato : 21-12-01 16:28

Hej!

Jeg har fået et par gamle patentlås-flasker og vil gerne rengøre dem meget
grundige inden brug.
Der er ulækre aflejringer nede i bunden.
Har du en ide, hvordan jeg får dem hygiejniske rene?

MM

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 22-12-01 07:55

Morn.

> Jeg har fået et par gamle patentlås-flasker og vil gerne rengøre dem meget
> grundige inden brug.
> Der er ulækre aflejringer nede i bunden.
> Har du en ide, hvordan jeg får dem hygiejniske rene?

Jeg ville nok prøve med edike. Det er sådan et dejligt ufarligt stof som jeg
bruger meget til rengøring.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

http://www.hoffmann.cc

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : claus

Dato : 22-12-01 09:01

mbr mienert.dk> skrev i meddelelsen
<3c2355c5$0$275$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> [...]
>grundige inden brug.
>Der er ulækre aflejringer nede i bunden.

>Har du en ide, hvordan jeg får dem hygiejniske rene?

Klorin. Det dræber alt og gør effektivt rent. Lad det evt stå natten
over.

1 klor til 10 vand eller sådan noget.

Skyl så grundigt efter.

hilsen Claus.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-12-01 12:03

Hej MM
Jeg ved ikke om det virker på gamle flasker, men når mine termokander er
blevet 'ulæjkre', får de en tsk bagepulver og en kande VARMT vand. Derefter
stråler de som 'katteskidt i måneskin'. det er da et forsøg værd....

Carsten

Fra : Jette Mogensen

Dato : 22-12-01 16:11

Brug soda

m.v.h. Jette

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 23-12-01 14:16

"mbr mienert.dk>" <mettes@<nospam> wrote in message
> [...]
> grundige inden brug.
> Der er ulækre aflejringer nede i bunden.
> Har du en ide, hvordan jeg får dem hygiejniske rene?

Har du opvaskemaskine, så prøv at sætte dem med åbningen nedad i bunden af
maskinen, højeste varme i programmet.
Jeg blev selv forundret over hvor pæne selv gamle saftflasker kunne blive.
Men det er jo også stærke sager, de vaskemidler.

med venlig julehilsen
Vibeke

Fra : RP

Dato : 11-01-02 08:37

Jeg har altid stor succes med at bruge lidt sulfo, lidt vand og lidt groft
salt.
Put det hele i flasken, sæt låg på og ryst den.
Så er det væk.
Jeg bruger samme trick med kaffekander.

Rene

Fra : H. Olesen

Dato : 16-01-02 23:16

On Fri, 11 Jan 2002 08:36:45 +0100, "RP"
<_Remove_rene_pryning@hotmail.com> wrote:

>Jeg bruger samme trick med kaffekander.

Til kaffekander (thermokander) bruger jeg 1 tsk natron, en kedel
kogende vand, lader det stå natten over, og næste dag når indholdet
hældes ud, er al det brune snask på indersiden forsvundet. Billigt og
nemt.

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk