MacOS X. Password til root.
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-12-01 14:24

Er der nogen der kender løsenet til brugeren "root" i MacOS X?

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Karl Antz

Dato : 21-12-01 14:39

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Er der nogen der kender løsenet til brugeren "root" i MacOS X?

Du skal selv sætte et. Gå til NetInfo Manager, vælg
Domain/Security/Authenticate og indgiv dit Admin-password. Så vælg igen
Domain/Security og så noget med Root Password eller Root User.

Håber det hjælper,

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 21-12-01 15:25

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> Domain/Security/Authenticate og indgiv dit Admin-password. Så vælg igen
> Domain/Security og så noget med Root Password eller Root User.

Efter at jeg fandt ud af at Netinfo Manager lå i Applications/Utilities,
fandt jeg ud af det - tak .

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 21-12-01 16:48

Karl Antz wrote:

> Du skal selv sætte et. Gå til NetInfo Manager, vælg
> Domain/Security/Authenticate og indgiv dit Admin-password. Så vælg igen
> Domain/Security og så noget med Root Password eller Root User.

Det er ikke nødvendigt. root-password'et er pr default det samme som
den først oprettede brugers. Jeg går ud fra, at det er derfor man skal
indtaste sit administrator-password i fx Software Update, selvom man er
logget ind som administrator - mange af de steder, Software Update
piller kan kun røres af root.

Noget andet er selvfølgelig, hvis man vil logge ind som root fra
login-skærmbilledet...

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@it.edu

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-12-01 17:02

Michael Florentin Nielsen <florentin@mac.com> wrote:

> Software Update piller kan kun røres af root.

jeg mener nu at enhver administrator kan bruge software update uden root
access.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-12-01 22:05

> jeg mener nu at enhver administrator kan bruge software update uden root
> access.

Det kan jeg så bekræfte
Har netop opdateret til seneste version 10.1.2.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Karl Antz

Dato : 21-12-01 17:15

> [...]

> indtaste sit administrator-password i fx Software Update, selvom man er
> logget ind som administrator - mange af de steder, Software Update

Ikke helt rigtigt - umiddelbart er Root-adgangen lukket når man får OS
X, og man skal selv åbne for den. At man så dér kan nøjes med des samme
password er en anden sag.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-12-01 22:05

> [...]

> Ikke helt rigtigt - umiddelbart er Root-adgangen lukket når man får OS
> X, og man skal selv åbne for den. At man så dér kan nøjes med des samme

Jeg mener nu at jeg uden at skulle slå noget til/fra kunne logge ind som
root... Det var under system 10.1.1.

--
Mvh Nicolai Brandt