Udskiftning af blæser på geforce3 ti500
Fra : Mikkel Sindberg Erik~

Dato : 21-12-01 14:04

Hej Alle.

Har lige erhvervet mig en lækker ny comp der er meget stjøsvag. Stor var min
skuffelse dog da jeg fandt ud af at det meste af støjen fra computeren
kommer fra blæseren på mit Geforce3 kort.

For at mindske støjen har jeg tænkt mig at forsøge at skifte blæseren på gfx
kortet ud.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Kan Kortet evt tåle at man piller strømmen til blæseren så der ikke er
blæser på?

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-01 14:51

"Mikkel Sindberg Eriksen" <seriksen@ruc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med dette?
>
> Kan Kortet evt tåle at man piller strømmen til blæseren så der ikke er

Nu er det ikke som jeg påstår noget, men jeg har set i et dansk computerblad
at de havde testet en del grafikkort hvor de havde pillet blæseren af. De
kom frem til at de kort de havde testet ikke tog skade af at køre uden
blæser. Jeg kan bare ikke huske hvilke kort det var, men det er ikke så
længe siden, så mon ikke at der var et G3 med. De skrev faktisk at det med
blæser på kortet i de fleste tilfælde bare var for syns/kundens skyld.

Kim Larsen

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 21-12-01 15:39

Det var Privat Computer, mit ELSA Gladiac920(Alm GF3) kan ikke køre uden
blæser.
Efter noget tid bliver kortet alt for varmt, og du lægger især mærke til det
ved at vinduerne bliver opdateret *meget* langsomt, og at hele systemet
generelt kører langsommere. Og det er endda med åben kabinet, ekstra plads
mellem grafikkortet og det næste PCI kort og allervigtigst, uden overhovedet
at køre et eneste 3D program eller Divx(og lign), kun ren 2D. Kortet bliver
så varm at du overhovedet ikke kan røre ved køleribbene.
Mit kort er revision 5.

Isaack

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-01 17:25

"Isaack Rasmussen" <isaack@fantasiac.dk> wrote in message
> [...]
bliver
> så varm at du overhovedet ikke kan røre ved køleribbene.

Nu du siger det, så kan jeg godt huske det, men bare det at der er nogle af
de nye kort der KAN køre uden blæser, det er da noget til eftertanke.

Kim Larsen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 21-12-01 17:29

> Nu du siger det, så kan jeg godt huske det, men bare det at der er nogle
af
> de nye kort der KAN køre uden blæser, det er da noget til eftertanke.

Mon ikke det hovedsageligt gælder Geforce3 Ti200 kortene? Reference-udgaven
er jo også uden blæser, mens reference-udgaverne af Geforce3 og Geforce3
Ti500 er med blæser.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-01 19:20

"Rene Pedersen" <rene@eculture.dk> wrote in message
> [...]
Reference-udgaven
> er jo også uden blæser, mens reference-udgaverne af Geforce3 og Geforce3

Nu har jeg ikke læst/set så meget til disse kort endnu, men det kunne lyde
som om du har ret.
Nu skal du, og gerne andre, huske at skrive i det tidligere indlæg jeg har
lavet (ønsker modtages) for vi er ogle stykker der vil se/høre hvad det er
folk har brug for at vide om grafikkort, så vil vi støvsuge nettet for
oplysninger, men post det i den tråd der er startet.

Kim Larsen

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 21-12-01 21:55

Helt klart, jeg mente hellere ikke mit indlæg som kritik mod dit.
Men bare for at poste hvad jeg havde observeret, i tilfælde af at han ville
vove sig ud og prøve selv.

For der gik lang tid og et par geninstallationer, før at jeg fandt ud af at
den voldsomme nedgang i hele min maskines ydelse, var pga. grafikkort der
var for varmt.

Isaack

Fra : Peter

Dato : 21-12-01 21:24

Jeg har udskiftet min blæser på mit Geforce2 GTS, med en blæser fra Noise
Control købt hos www.webconsult.dk med stor succes.
http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=8&sID=2

/Peter

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 21-12-01 21:53

Jeg ville have gjort det samme, men det virker til at de har limet blæseren
fast - nogen af jer der har erfaring med sådan noget?

Grunden til at jeg tror at den er limet fast, er fordi at selv efter at have
skruet alle skruer af, så sidder den stadigvæk forbandet godt på.

Isaack