Andet multimedie
bentjuul 3670
Farve/grå problem
Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-01 11:14

Hej i gruppen

Jeg sidder og leger med noget grafik til en hjemmeside. Jeg har brugt en del
farver, men noget af det vil jeg gerne have i grå-toner som går ind over
noget af de lige og krumme ting jeg har lavet. Findes der er let måde at
gøre det på ud over at markere det område der skal være i grå-toner og lave
et nyt lag og kopiere det over i et nyt billede for at gøre det gråt der og
så flytte det tilbage (skal lige have vejret). Kan man ikke markere det
ønskede område og så lave det i grå-toner, for jeg kunne godt tænke mig at
der kommer en fin og blød overgang ?

Kim Larsen

Fra : Punishers Inc.

Dato : 21-12-01 12:07

Jo sagtens, 100 måder!!
Et non-destruktivt eksempel => Marker dit område, feather passende (bibehold
markeringen), new adjustmentlayer => color balance/hue saturation fx.

HINT => Hvis feather ikke giver dig et passende "blurforløb", så smid din
selection over i quickmask. Her kan du gøre et hav af ting ;), men lad os nu
sige at du ønsker en spids fadende selection, så ville jeg bl.a. køre noget
motionblur på din selection. Det smarte ved quickmask er jo netop at du kan
se hvor pixels bliver transparante, og giver dermed en langt større kontrol
over selections. Efter du er tilfreds, exit da quickmask [Q] og knald et
adjustrmentlayer på med din selection som mask.

Du kunne selvfølgelig også bare lave et nyt layer og knalde noget brunt i
markeringen ;)

Mvh Rasmus

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-12-01 15:29

"Punishers Inc." <PunisherOlsen@Hotmail.com> wrote in message
> [...]
> adjustrmentlayer på med din selection som mask.
>
> Du kunne selvfølgelig også bare lave et nyt layer og knalde noget brunt i

Det vil jeg straks prøve, altså ikke det med det brune
Tak fored.

Kim Larsen