Problem med Outlook Express
Fra : Ebbe Rosendahl

Dato : 21-12-01 02:03

Hej mac-NG,

Jeg har et problem med min Outlook Express 5.0 DK
hvor jeg efterhånden har samlet mig mange toptekster/headers
når jeg er på besøg hos mine favorit-nyhedsgrupper.

Toptekster/headers er dem der vises når jeg logger mig ind på nyhedssiden
så jeg kan se hvad der ser interessant ud, til yderligere læsning.

Jeg har ca. 15.000 toptekster lagret vedr. mac.dk
og jeg vil gerne rense ud.

Jeg kan ikke se der er nogle muligheder i "indstillinger" som jeg har været
igennem flere gange.

Er der nogen der har en ide om hvordan man sletter disse toptekster?

Venlig hilsen
Ebbe Rosendahl

Fra : triton@titancity.com

Dato : 21-12-01 03:21

in article B84848C4.10B62%ebro@private.dk, Ebbe Rosendahl at ebro@private.dk
wrote on 21/12/01 02:02:

> [...]
> igennem flere gange.
>
> Er der nogen der har en ide om hvordan man sletter disse toptekster?

Konrol-Klik på newsserveren i mailboxpanelet og vælg "Tøm cache"

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-12-01 04:22

Ebbe Rosendahl <ebro@private.dk> wrote:

> Jeg kan ikke se der er nogle muligheder i "indstillinger" som jeg har været
> igennem flere gange.
>
> Er der nogen der har en ide om hvordan man sletter disse toptekster?

ctrl + klick på din news server og tøm cachen, desværre vil det ikke
gøre din OE database mindre, derfor skal du også genopbygge databasen
(alt+shift mens OE startes)

hvis du vil slippe for den slags bøvl bør du bruge en dedikeret
newsreader som MacSOUP eller en Newswatcher variant.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : triton@titancity.com

Dato : 21-12-01 05:14

in article 1f4qwgr.1drecqtze1al1N%spam@reippuert.dk, Morten Reippuert
Knudsen at spam@reippuert.dk wrote on 21/12/01 04:21:

> [...]
>
> hvis du vil slippe for den slags bøvl bør du bruge en dedikeret
> newsreader som MacSOUP eller en Newswatcher variant.

Så mangler vi lige at Stefan Haller carbonisere MacSOUP, for jeg kan nemlig
ikke anvende den i classic under OS X uden at få fejl -47

Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-12-01 08:51

<triton@titancity.com> wrote:

> Så mangler vi lige at Stefan Haller carbonisere MacSOUP, for jeg kan nemlig
> ikke anvende den i classic under OS X uden at få fejl -47

Det lyder besynderligt? Prøv med nye indstllinger i hele system-mappen
(træk mappen ud - den kan altid lægges tilbage igen) - eller tjek om det
er en udvidelse der volder problemer.

Fra : Ebbe Rosendahl

Dato : 21-12-01 23:32

> [...]
>
> hvis du vil slippe for den slags bøvl bør du bruge en dedikeret
> newsreader som MacSOUP eller en Newswatcher variant.

Tak til alle der har svaret på mit spørgsmål.

Det er rart at vide der sidder nogle mac-kyndige derude
der vil hjælpe en mac-broder i nøden.

Jeg har tømt cachen som foreslået - det tog en halv time.
Og jeg er sluppet af med alle mine toptekser. Alletiders.

Jeg vil gerne fortsætte med at genopbygge databasen på min OE
- men den indeholder jo også alm. mails jeg gerne vil bevare.
Kan de risikere at blive slettet når databasen genopbygges?

Venlig hilsen
Ebbe

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-12-01 00:33

> [...]
> - men den indeholder jo også alm. mails jeg gerne vil bevare.
> Kan de risikere at blive slettet når databasen genopbygges?

Skift nu til MacSOUP i stedet for det der OE, som bestemt ikke er
velegnet til news groups.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-12-01 13:16

> [...]

> igennem flere gange.
>
> Er der nogen der har en ide om hvordan man sletter disse toptekster?

Hej Ebbe

Skift til MacSOUP og undgå gnøf.

http://www.snafu.de/~stk

--