Det klassiske spørgsmål
Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 00:48

Jeg forventer at i har været i gennem det utallige gange, men hvilket
program skal jeg vælge?

Jeg bruger pt OE. men vil have eget program til news - og vil gerne af med
MS.

Jeg kører pt Win 98, men skifter nok inden nytår til XP

Jeg prøvede for 3/4 år siden FreeAgent og to andre jeg ikke lige kan komme
på hvad hedder, men det var ikke den store succes.

Ønsker (hvis det kan lade sig gøre):
Det skal være let at tilføje og stoppe abonnement på grupper.

Gerne dansk

Jeg vil gerne have at jeg ikke behører at hente 50 brevhoveder ad gange, men
kun dem som er skrevet siden jeg sidst var på gruppen.

Nået bud?

Venlig hilsen

Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-12-01 00:57

Ole skrev:

>Jeg prøvede for 3/4 år siden FreeAgent og to andre jeg ikke lige kan komme
>på hvad hedder, men det var ikke den store succes.

Hvorfor ikke.

>Jeg vil gerne have at jeg ikke behører at hente 50 brevhoveder ad gange, men
>kun dem som er skrevet siden jeg sidst var på gruppen.

Jeg vil alligevel anbefale Agent (storebroderen til Free Agent).
Det kan skræddersys til ens behov. Selv om du ikke ryder dig om
det med det vuns, tror jeg at du bliver glad for det i længden.

Agent er fra starten sat op til netop kun at hente nye indlæg når
man klikker på en knap på menubjælken.

--
Bertel

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 21:43

Hej Bertel (manden der er overalt)

Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke.

Se det kan jeg jo ikke huske....

> [...]
> det med det vuns, tror jeg at du bliver glad for det i længden.
>
> Agent er fra starten sat op til netop kun at hente nye indlæg når

Se jeg har hittet FA på en yndlingsside (http://download.com/) men Agent -
hvor er den?

Ole

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 22:04

Se jeg har hittet FA på en yndlingsside (http://download.com/) men Agent -
> hvor er den?

FA giver i øvrigt "Run-time error "380" Invalid property value"

Dette sker når jeg forsøger at starte programmet efter installation.

Ole

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-12-01 12:53

http://www.forteinc.com/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-12-01 14:08

Ole skrev:

>Se jeg har hittet FA på en yndlingsside (http://download.com/) men Agent -
>hvor er den?

I hvert fald på Tucows sider:

   http://mirror.direct.ca/tucows/

--
Bertel

Fra : Leony

Dato : 21-12-01 07:39

" Ole " <ole@spontek.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger pt OE. men vil have eget program til news - og vil gerne af med
> MS.
>
> Jeg kører pt Win 98, men skifter nok inden nytår til XP

Du kommer ikke af med MS, selvom du skifter til XP, det er også et MS
produkt med de samme features som 98'eren
Skift til Linux hvis du vil af med MS

> Jeg prøvede for 3/4 år siden FreeAgent og to andre jeg ikke lige kan komme
> på hvad hedder, men det var ikke den store succes.

Hvis du ikke prøvede det dengang, så kunne xnews måske være en mulighed.
http://xnews.3dnews.net/
Med en udemærket dansk FAQ
http://hjem.get2net.dk/tankel/main.html

> [...]
men
> kun dem som er skrevet siden jeg sidst var på gruppen.

Bare af nysgerrighed.
Alt dette får du med OE, hvorfor vil du skifte.

Leony

Fra : Morten

Dato : 21-12-01 16:09

Leony skrev:

> Hvis du ikke prøvede det dengang, så kunne xnews måske være en
> mulighed. http://xnews.3dnews.net/
> Med en udemærket dansk FAQ
> http://hjem.get2net.dk/tankel/main.html

URLen er ændret til

http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/

Fremragende program (Xnews, forstås).

Hvad siger du, Ole?

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 17:09

Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Du kommer ikke af med MS, selvom du skifter til XP, det er også et MS
> produkt med de samme features som 98'eren
> Skift til Linux hvis du vil af med MS

Ved godt at XP er et MS produkt. Det med MS skal forstårs på steder hvor der
finde gode alternativer. (selvfølgelig set med mine øjen og behov).
Linux er endnu ikke for almindelige brugere, der er stadigvæk for meget som
er langhårdet. Fx er der heller ikke drivere til hverken min scanner,
printer eller kamera.

> Hvis du ikke prøvede det dengang, så kunne xnews måske være en mulighed.
> http://xnews.3dnews.net/
> Med en udemærket dansk FAQ
> http://hjem.get2net.dk/tankel/main.html

Den prøver jeg.

> Bare af nysgerrighed.
> Alt dette får du med OE, hvorfor vil du skifte.

Dels fordi jeg vil have email og NG i hvert sit program. Men OE skal kan jeg
ikke hente beskeder i NG mens jeg læser min email. Jeg har nu heller ikke
fundet ud af hvordan jeg henter under 50 brevhoveder af gangen (hvis der
ikke er npk nye, fylder det op med gamle).

Tak for hjælpen

Ole

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-12-01 02:34

" Ole " skrev

> Men OE skal kan jeg ikke hente beskeder i NG mens jeg læser min
> email.

Virker Funktioner | Synkroniser alle ikke mere? (du skal naturlig-
vis have indstillet grupperne til at de skal synkroniseres (højreklik
på dem | synkroniseringsindstillinger)).

Du kan også læse emails og blive i den tråd du er ved at læse, ved
at benytte søgefunktionen og søge f.eks. i indbakken.

> Jeg har nu heller ikke fundet ud af hvordan jeg henter under 50
> brevhoveder af gangen (hvis der ikke er npk nye, fylder det op med
> gamle).

Funktioner | Indstillinger | fanebladet Læsning | sektionen Nyheder
sæt den til at hente 50 indlæg.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Byrial Jensen

Dato : 21-12-01 15:42

slrn - http://slrn.sourceforge.net/

> Ønsker (hvis det kan lade sig gøre):
> Det skal være let at tilføje og stoppe abonnement på grupper.

Ja

> Gerne dansk

Ja

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 17:23

Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> slrn - http://slrn.sourceforge.net/

Download er igang, men hvad betyder "gz" og "bz2"?

Ole

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-12-01 17:30

Ole , du skrev:

> Download er igang, men hvad betyder "gz" og "bz2"?

At du henter den forkerte
http://slrn.sourceforge.net/data/slrn-0.9.7.3-w32.zip

--
Henrik

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 20:36

Henrik K Hansen" <bqd070p8bu9yrq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
l_og_news@minserver.myftp.org...

> At du henter den forkerte
> http://slrn.sourceforge.net/data/slrn-0.9.7.3-w32.zip

Indeholder slrn.exe og slrnpull.exe begge åbner et dos-vindue og lukker
igen.

Ole

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-12-01 21:13

" Ole :-\)" <ole@spontek.dk> writes:

> Indeholder slrn.exe og slrnpull.exe begge åbner et dos-vindue og lukker
> igen.

Prøv at starte slrn.exe fra en prompt, så du kan se hvad den skriver
til dig.

--
Jacob - www.bunk.cc
Sleep is for the weak and sickly.

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 21:28

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
> Prøv at starte slrn.exe fra en prompt, så du kan se hvad den skriver
> til dig.

Det kan jeg ikke hitte u' a'

Ole

Fra : Byrial Jensen

Dato : 21-12-01 23:12

Ole <ole@spontek.dk> skrev:
> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse
>>
> Det kan jeg ikke hitte u' a'

slrn er en af den slags programmer som det kan være svært at komme
i gang med. Det skal sættes op først hvilket er forklaret i INSTALL-
filerne og manualen mv. som er uundværlige. Til gengæld er det et
meget fleksibelt program som kan sættes op stort set efter behag når
man først har lært det at kende. Jeg kan ikke undvære det!

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-12-01 23:39

"Byrial Jensen" skrev i en meddelelse news:slrna27cqf.1ke.bjensen@ask.ask...

> [...]
> meget fleksibelt program som kan sættes op stort set efter behag når
> man først har lært det at kende. Jeg kan ikke undvære det!

hmmm - kigger lidt mere

Ole

Fra : Morten

Dato : 22-12-01 02:16

Ole wrote:

> hmmm - kigger lidt mere

Hold dig væk fra SLRN hvis du ikke vil bruge meget tid på at lære
det.

Prøv i stedet Xnews. Det er meget mere intuitivt.