En god jul........
Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 21-12-01 00:13

Ja, selvom det af og til er en sløv gruppe, så ønskes I alle en god jul og
et godt nytår, og lad os så håbe den ny regering kan lave om på mange af de
love og regler vi ofte bliver arrige over - f.eks. har vi netop sendt et 4
siders spørgeskema ud til medarbejdere om arbejdsplads-vurdering, hvor de
f..... også skal tage stilling til om de får udfordringer nok, føler sig
godt behandlet og om ydervæggene er isoleret nok.

Det må være en holdning fra det gamle hieraki, hvor der var chef og så var
der nedenunder medarbejdere, som ikke kunne komme til orde.

Sådan kender jeg ikke overlevende virksomheder.

Der har vi respekt og er afhængige af hinanden, og derfor findes det helt
malplaceret, at en medarbejder skal aflevere om sine muligheder for
udfordringer til sin chef, som blot skal arkivere dem for ikke at få en bøde
på kr. 10.000.

Og hvad med alle de opkrævninger der begynder med A - hvor jeg udeholder
A-skat, men hvad med Aes, Aer, Atp, Au, Ambi, A........ er alt vedr.
arbejdsmarkedets et eller andet, jeg er ret ligeglad, for det er bare en
skat med et nyt navn. Kan man dog ikke finde ud af at samle alt disse
skatter i een opkrævning og så selv sprede dem ud som man har lyst til. Vi
får da heller ikke privat en opkrævning på skole, veje, ministerier osv.. Vi
har en trækprocent, og ikke en for hver ide en minister har haft om noget vi
skal give til, hvorfor skal så lige virksomhederne som skaber levebrøder for
os alle, dele skatten ud i en vifte af indbetalinger som beregnes på
sindsyge måder, og som beskæftiger samme ved at bruge en masse af deres
resourcer i stedet for, at de tjener endnu mere ind til os alle, så vi ...
måske kunne få sænket skatten til et niveau som andre lande?

Nå, altså en god jul og et godt nytår til jeg alle, og fra mine kunder som
revisor kan jeg lige oplyse, at der er ikke ret meget der tyder på
recession. Det har været lidt mærkeligt efter 11/9, alle afventede, men det
virker som om der her for nogle uger siden er gået hul på bylden, for der er
fuld knald på lige nu - så glem journalisternes snak om nedgangstider. Hvis
det skulle vise sig, bliver det kun for en kort tid, for virksomhederne er
på ret køl rent økonomisk, afventende og skam også parat til at tage en
periode med nedgang, men deres udgang er så godt, at det vil virke positivt
selvforstærkende, hvis ikke journalisterne taler det ihjel, for hvor kan man
dog også i erhvervskredse blive påvirket af "den offentlige mening" som er
nogle få mennesker uden baggrund i det de taler om, der påvirker vores
informationsniveau - bl.a. derfor denne afslutning.

JørgenE

JørgenE

Fra : Palle B

Dato : 23-12-01 13:14

"Jørgen E. Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det må være en holdning fra det gamle hieraki, hvor der var chef og så var
> der nedenunder medarbejdere, som ikke kunne komme til orde.

Også en glædelig jul herfra.
Vi skal dog ikke forvente at tingene bliver bedre under VK(-Df)-regeringen.
Vores nuværende statsminister m.fl. har jo selv været med til at indføre en
del af reglerne. Tingene bliver ikke lettere af at have fået en borgerlig
regering, højst anderledes.
Der er da masser af virksomheder, hvor der stadig er chefer og så alle de
medarbejdere der stadig ikke kan komme til orde. Det er vel heller ikke
urimelig at have et lovkrav om, at medarbejdere i virksomheder skal
behandles ordentlig m.h.t. det ene og det andet. Det giver alt i alt en
bedre trivsel og dermed en højere produktivitet.
Men en forenklet opkrævning af ditten og datten er jeg helt med på, det
ville sgu lette en del i det daglige administrationsarbejde.

Palle