/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Specialister der kan se om det er OK
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 20-12-01 23:47

Hejsa...

Jeg har lagt et par billeder i binaer.motor.
Jeg er i tvivl om, om min cylinder og mit stempel har taget skade , eller om
mærkerner der er der skyldes slitage. Her tænker jeg på at de tydelige
mærker på stemplet sidder ud for skyllekanalerne i cylinderen !
Det skal siges at jeg kun har haft problemer med den en gang, nemlig da
gevindet i den ene pindbolt var gået, hvilket jeg først opdagede da den
satte ud, fordi den havde blæst toppakningen ud (gummiring).
Men er der nogen der gider tage en kigger. Topic hedder " Polini Corsa 70cc
"

Jeg ved godt det ikke er en mc, men i ved nok en smule mere om det end mange
i dk.fritid.knallert

Venlig Hilsen Thomas



 
 
Armand (21-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 21-12-01 20:36


Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
news:5RtU7.1272$KU.10015@news.get2net.dk...
>
> Jeg har lagt et par billeder i binaer.motor.
> Jeg er i tvivl om, om min cylinder og mit stempel har taget skade ,
eller om
> mærkerner der er der skyldes slitage. Her tænker jeg på at de tydelige
> mærker på stemplet sidder ud for skyllekanalerne i cylinderen !

Specielt ud fra at cylinderen (på: AUT_2538.jpg) ser ud til at have
områder med fast-slidte/brændte alu-rester dømmer jeg sagerne ude!

Til gengæld er totaggeres jo fordel jo at de er lette at reparere og
ikke har de store ting der kan bryde sammen.
En et-cylindret totagger som polinien er derfor principiel bilig at
reparere i, hvorfor udgiften til nyt er irrelevant - Se bare at få købt
et nyt stempel og få
honet/syret cylinderen af (evt. ved nærmeste Cross ell.
Speedway -værksted) og vær glad for at det ikke er en Honda CBX 1000 der
lige har bukket 12 af sine 24 ventiler :-|

--
Armand.






Rune Larsen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 22-12-01 07:22

Thomas Buus Andersen wrote:

> Jeg har lagt et par billeder i binaer.motor.
> Jeg er i tvivl om, om min cylinder og mit stempel har taget skade , eller
> om mærkerner der er der skyldes slitage. Her tænker jeg på at de tydelige
> mærker på stemplet sidder ud for skyllekanalerne i cylinderen !

Cylinderen ser ikke alt for slem ud. Der er tydelige mærker der hvor
ringene har nået ned til, men det burde være ok efter en honing. Stemplet
ryger over skulderen, det er ubrugeligt.

/Rune

Armand (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 22-12-01 15:00


Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
news:kmQU7.3394$Zm5.229846@news000.worldonline.dk...
>
> Cylinderen ser ikke alt for slem ud. Der er tydelige mærker der hvor
> ringene har nået ned til, men det burde være ok efter en honing.
> Stemplet ryger over skulderen, det er ubrugeligt.

Jup!
Totakts-stempler er simple slidsager!

--
Armand.







Thomas Buus Andersen (22-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 22-12-01 20:42


"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:kmQU7.3394$Zm5.229846@news000.worldonline.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> > Jeg har lagt et par billeder i binaer.motor.
> > Jeg er i tvivl om, om min cylinder og mit stempel har taget skade ,
eller
> > om mærkerner der er der skyldes slitage. Her tænker jeg på at de
tydelige
> > mærker på stemplet sidder ud for skyllekanalerne i cylinderen !
>
> Cylinderen ser ikke alt for slem ud. Der er tydelige mærker der hvor
> ringene har nået ned til, men det burde være ok efter en honing. Stemplet
> ryger over skulderen, det er ubrugeligt.

Det forstår jeg ikke helt , for det fungere fint , og det har det altid
gjort ( de 5 måneder det har kørt ).
Jeg ville sådan set sælge det fordi jeg skulle have et der var et nummer
større.


>
> /Rune

God jul fra Thomas



Rune Larsen (24-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 24-12-01 20:48

Thomas Buus Andersen wrote:

> Det forstår jeg ikke helt , for det fungere fint , og det har det altid
> gjort ( de 5 måneder det har kørt ).
> Jeg ville sådan set sælge det fordi jeg skulle have et der var et nummer
> større.

Men hvor længe bliver det ved med det? Som Armand skriver, er stempler en
sliddel på en to-takter. Og når det ser _så_ slidt ud som i det tilfælde,
skifter man udfra en ren sikkerhedsmæssig betragtning. Ingen kan sige hvor
længe det bliver ved med at køre, men personligt har jeg ikke lyst til at
komme flyvende derudaf, og pludseligt stå med et blokeret bavlehjul og en
regning på xxx koner for at renovere motor.

Læg i øvrigt mærke til at slidmærkerne på dit stemnpel sidder lige ud for
skyllekanalerne og ved alle 4 kanaler rundt om stemplet - det er tegn på
dårlig forberedelse af cylinderen inden det blev samlet. Portene _bør_ have
en omgang slibning, så der ikke er nogen grater af nogen slags der kan få
fat, og så overgangen er lidt blødere for ringene.

/Rune

Thomas Buus Andersen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 25-12-01 00:14


"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:0mGV7.4144$Zm5.355197@news000.worldonline.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> > Det forstår jeg ikke helt , for det fungere fint , og det har det altid
> > gjort ( de 5 måneder det har kørt ).
> > Jeg ville sådan set sælge det fordi jeg skulle have et der var et nummer
> > større.
>
> Men hvor længe bliver det ved med det? Som Armand skriver, er stempler en
> sliddel på en to-takter. Og når det ser _så_ slidt ud som i det tilfælde,
> skifter man udfra en ren sikkerhedsmæssig betragtning. Ingen kan sige hvor
> længe det bliver ved med at køre, men personligt har jeg ikke lyst til at
> komme flyvende derudaf, og pludseligt stå med et blokeret bavlehjul og en
> regning på xxx koner for at renovere motor.

Jeg kan bare ikke se hvorfor det er SÅ slidt. Det har kun kørt 2500 km !

>
> Læg i øvrigt mærke til at slidmærkerne på dit stemnpel sidder lige ud for
> skyllekanalerne og ved alle 4 kanaler rundt om stemplet - det er tegn på
> dårlig forberedelse af cylinderen inden det blev samlet. Portene _bør_
have
> en omgang slibning, så der ikke er nogen grater af nogen slags der kan få
> fat, og så overgangen er lidt blødere for ringene.

Til det kan jeg kun sige en ting. Det er en MC Mekaniker der har monteret
det, og
han ved nok hva han laver. Jeg ved også at han er en kendt gut for mange
herinde !
Men jeg ved så næste gang at jeg selv bør gå det igennem ! Hvad sliber i med
, og hvor meget sliber i?


>
> /Rune

/Thomas



Rune Larsen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 25-12-01 06:45

Thomas Buus Andersen wrote:

> Jeg kan bare ikke se hvorfor det er SÅ slidt. Det har kun kørt 2500 km !

Jah, det er godt nok ikke ret langt.

> Til det kan jeg kun sige en ting. Det er en MC Mekaniker der har monteret
> det, og
> han ved nok hva han laver.

Det ses

> Jeg ved også at han er en kendt gut for mange
> herinde !

Okay, hvem er det da?

> Men jeg ved så næste gang at jeg selv bør gå det igennem ! Hvad sliber i
> med , og hvor meget sliber i?

En lille slibesten af en art. Slib til overgangen til portene er fin og
blød og uden nogen for for grater som ringene kan bide sig fast i. F.eks.
0,5 - 1 mm væk fra porten parallelt med cylinderen, og meget-meget tyndt
vinkelret på cylinderen (ind _i_ porten)

/Rune

Armand (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 25-12-01 12:20


Rune Larsen <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en
news:H5PV7.4228$Zm5.368265@news000.worldonline.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> > Men jeg ved så næste gang at jeg selv bør gå det igennem ! Hvad
sliber i
> > med , og hvor meget sliber i?
> En lille -

finkornet!!!

> -slibesten af en art.

--
Armand.



Thomas Buus Andersen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 25-12-01 12:53


"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:H5PV7.4228$Zm5.368265@news000.worldonline.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> > Jeg kan bare ikke se hvorfor det er SÅ slidt. Det har kun kørt 2500 km !
>
> Jah, det er godt nok ikke ret langt.
>
> > Til det kan jeg kun sige en ting. Det er en MC Mekaniker der har
monteret
> > det, og
> > han ved nok hva han laver.
>
> Det ses
>
> > Jeg ved også at han er en kendt gut for mange
> > herinde !
>
> Okay, hvem er det da?
Siger navnet Jan dig noget?

>
> En lille slibesten af en art. Slib til overgangen til portene er fin og
> blød og uden nogen for for grater som ringene kan bide sig fast i. F.eks.
> 0,5 - 1 mm væk fra porten parallelt med cylinderen, og meget-meget tyndt
> vinkelret på cylinderen (ind _i_ porten)
Det vil jeg så gøre med det nye kit. Det koster trods alt 2000kr for et
47,6mm Alukit !

>
> /Rune
/Thomas



Rune Larsen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 25-12-01 20:15

Thomas Buus Andersen wrote:

>> Okay, hvem er det da?
> Siger navnet Jan dig noget?

Ikke specielt.

> Det vil jeg så gøre med det nye kit. Det koster trods alt 2000kr for et
> 47,6mm Alukit !

God ide. Alternativt, læg pengene til side og køb en motorcykel istedet

/Rune

Thomas (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 25-12-01 16:50


"Rune Larsen" <nuggi@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse
news:CZ_V7.3574$aS.456480@news010.worldonline.dk...
> Thomas Buus Andersen wrote:
>
> >> Okay, hvem er det da?
> > Siger navnet Jan dig noget?
>
> Ikke specielt.
Nå ok, men jeg er sikker på bla. Claus Ritting ved hvem han er.
>
> > Det vil jeg så gøre med det nye kit. Det koster trods alt 2000kr for et
> > 47,6mm Alukit !
>
> God ide. Alternativt, læg pengene til side og køb en motorcykel istedet

>
Tjah ! Du kan have ret, men der falder jo penge når den skal sælges! Jeg går
meget op i at lortet
er iorden. Måske også en af grundene til at stellet står helt alene hjemme i
garagen og keder sig :)
Der skal skiftes lejre, cylinderkit, bremseklodser, bremsevæske, bla bla
bla, og smørres igenem i hovede og røv!
Ps : Er der nogen der ved om man kan få sådan en omdrejningstæller til at
klipse på kablet (til 2t) her i DK? Jeg har set dem
på et par tyske sider til omkring 500kr! Den er jo god at have når man skal
have motoren til at arbejde ved bestemte omdrejninger.



> /Rune

/Thomas



Rune Larsen (25-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Larsen


Dato : 25-12-01 23:31

Thomas wrote:

> Ps : Er der nogen der ved om man kan få sådan en omdrejningstæller til at
> klipse på kablet (til 2t) her i DK? Jeg har set dem
> på et par tyske sider til omkring 500kr! Den er jo god at have når man
> skal have motoren til at arbejde ved bestemte omdrejninger.

En kammerat og jeg har selv konstrueret et sådanne instrument. Det er et
ca. 10 * 3 cm stort LCD-display, der kan vise omdrejninger og temperatur
fra en sensor der følger med til montering hvor man nu har lyst. Yderligere
logger instrumentet maks omdrejninger og maks temperatur, hvis man har brug
for at se dette senere. Med en jumper vælges om instrumentet sidder på en
4T eller 2T motor.

Vi arbejder pt. på at få det pakket pænt ind i en æske, og håber på at
kunne sælge et par stykker af dem i løbet af foråret til folk der kører ræs.

Send en email privat, hvis du er int.

/Rune

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste