Valg af mail program til OS X?
Fra : Franz Berliner

Dato : 20-12-01 19:48

Jeg er blevet træt af at vente på at Eudora 5.1 bliver færdig til OS X,
jeg skal derfor have fundet et program der opfylder følgende:

1. Skal være stabilt
(udelukker Eudora 5.1 b)

2. Skal have et fornuftigt mailboksformat
(udelukker Entourage mv.)

3. Skal kunne søge på alle mailbokse hurtigt
(udelukker Mail.app og Entourage - Eudora er suveræn her)

4. Skal quote ordentligt

Nogen bud?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Karl Antz

Dato : 20-12-01 20:41

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> [...]
> (udelukker Entourage mv.)
>
> 3. Skal kunne søge på alle mailbokse hurtigt
> (udelukker Mail.app og Entourage - Eudora er suveræn her)

PowerMail
<http://www.ctmdev.com/>

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : triton@titancity.com

Dato : 20-12-01 22:20

in article 1f4qer5.vs7ylvmy1k2eN%karlantz@isa.dknet.dk, Karl Antz at
karlantz@isa.dknet.dk wrote on 20/12/01 20:40:

> PowerMail
> <http://www.ctmdev.com/>
>
> hilsen ka'l

Understøtter PowerMail HTML mails?

Jesper

Fra : Karl Antz

Dato : 20-12-01 23:03

<triton@titancity.com> wrote:

> Understøtter PowerMail HTML mails?

ja - og du kan ovenikøbet selv vælge om du vil bruge dem og om
indlejrede billeder skal downloades eller ej.

Hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Karl Antz

Dato : 20-12-01 23:05

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ja - og du kan ovenikøbet selv vælge om du vil bruge dem og om
> indlejrede billeder skal downloades eller ej.
>
> Hilsen ka'l

PS PowerMail benytter samme søgemaskine som Sherlocks fuldtekstsøgning,
og det vil sige at en søgning foregår ekstremt hurtig.
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-12-01 10:48

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> PowerMail
> <http://www.ctmdev.com/>

Jeg har nu rodet lidt med Powermail, og det virker rigtig godt. Især er
søgning virkeligt hurtigt

Så vidt jeg kan se gemmer den dog alle mails i én database.

Og så opfører den sig lidt underligt med danske tegn i mails jeg har
importeret fra Eudora. Sikkert noget med valg af encoding i prefs.
Hvilken encoding kører du med?

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-01 11:06

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Hvilken encoding kører du med?

ISO-8859-1 (Latin-1)

.... men jeg er rigtig mange år siden jeg brugte Eudora, så jeg ved ikke
om det kan ha' niget med importen at gøre.

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-12-01 13:33

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> ISO-8859-1 (Latin-1)

Det er også den jeg har valgt, men jeg får alligel fejl. Står det også i
en parentes i starten af dine mails hvilken encoding der bruges?

> ... men jeg er rigtig mange år siden jeg brugte Eudora, så jeg ved ikke
> om det kan ha' niget med importen at gøre.

Det er det sikkert. Jeg prøver at bruge det lidt for at se om problemet
opstår andre steder end ved importerede mails.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Karl Antz

Dato : 23-12-01 13:53

Franz Berliner <mimer@iname.com> wrote:

> Det er også den jeg har valgt, men jeg får alligel fejl. Står det også i
> en parentes i starten af dine mails hvilken encoding der bruges?

nej, ingen steder

> Det er det sikkert. Jeg prøver at bruge det lidt for at se om problemet
> opstår andre steder end ved importerede mails.

.... jeg har i al fald aldrig haft problemer med de danske bogstaver.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : triton@titancity.com

Dato : 20-12-01 22:14

in article 1f4qbjo.11d2ykyix50kwN@[10.11.12.59], Franz Berliner at
mimer@iname.com wrote on 20/12/01 19:48:

> [...]
> (udelukker Entourage mv.)
>
> 3. Skal kunne søge på alle mailbokse hurtigt
> (udelukker Mail.app og Entourage - Eudora er suveræn her)

Pick any two out out of three, you can't have it all! Som amerikanerne siger
det. Vent til Eudora 5.X bliver stabilt, kør med et mailprogram i Classic
F.eks. Eudora eller Acceptér Entourage X' mailboxformat, jeg har endnu ikke
set programmet, men hvis det kan det samme som Outlook Express, så kan du
søge på alle mailboxe hurtigt.

Jesper

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-12-01 10:49

<triton@titancity.com> wrote:

> Pick any two out out of three, you can't have it all! Som amerikanerne siger
> det. Vent til Eudora 5.X bliver stabilt,

Det ser ud som om udviklingen af Eudora er gået fuldstændig i stå. Selv
vil de intet sige om hvornår det bliver færdigt.

> kør med et mailprogram i Classic

Det har jeg ikke lyst til. Jeg prøver så vidt muligt at køre native i OS
X. Jeg mangler bare Photoshop, Palm Desktop og Macsoup og så er det
farvel til Classic.

> F.eks. Eudora eller Acceptér Entourage X' mailboxformat, jeg har endnu ikke
> set programmet, men hvis det kan det samme som Outlook Express, så kan du
> søge på alle mailboxe hurtigt.

Jeg synes det søger utroligt langsomt - 10 - 20x længere end Eudora på
samme maildatabase. Brugerfladen er dog klart indbydende og sync med
Palm mv. er også ganske lækkert.

En af fordelene ved flere mailbokse er at jeg arbejder meget
kunde/projektorienteret. De forskellige mails kan sendes direkte til den
rigtige folder og når projektet så er afsluttet kan man smide en kopi af
mailboksen med alt korrespondence sammen med backup'en af selve
projektet. (ved godt at det kunne klares med en export til export til en
tekstfil eller lignende - og det kan også godt blive løsningen hvis jeg
begynder at bruge Powermail).

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-12-01 15:58

> [...]

> projektet. (ved godt at det kunne klares med en export til export til en
> tekstfil eller lignende - og det kan også godt blive løsningen hvis jeg

træk en entourage mailbox ud på skrivebordet. så arkiveres den i .mbox
format og kan læses/importeres af andre programmer. Du skal dog selv
slette den fra entourage.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Ninzen

Dato : 27-12-01 17:37

> [...]

> X. Jeg mangler bare Photoshop, Palm Desktop og Macsoup og så er det farvel

Til info - plukket fra comp.sys.mac.apps:

Pluk:

Pluk slut

--
Venlig hilsen Nina

> [...]