Azero mail nede igen :-((
Fra : Lone

Dato : 20-12-01 17:29

Hej
Jeg var så dum at flytte til Azero. Deres emailsystemer er noget lort og
deres webservere går ned når der er mange hits som følge af offentlig
omtale. Deres SMTP server er totalt uanvendelig - den er tit nede og det er
tit umuligt at logge på.

Det sker alt for ofte at hele dagens emails forsvinder for evigt. De påstår
at emails ikke forsvinder, men jeg har konstateret nu igen idag og for 4´de
gang at - det gør den !

Jeg forstår ikke hvad der går galt for Azero. Bruger de billigt
skrammelhardware eller rigtige mærkevareservere med SCSI RAID og redundante
PSU'er ?

Hvad har jeg af muligheder for at anlægge erstatningssag mod Azero ?
(jeg har en masse omkostninger ved ikke at kunne modtage email)

Hvad kan jeg gøre for at ophæve webhotelaftalen og få mine forudbetalte
penge igen ?
(De leverer jo ikke den vare som man forventer)

Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Hilsen mig

Fra : Mickey

Dato : 20-12-01 18:34

"Lone" <lone3850@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres webservere går ned når der er mange hits som følge af offentlig
> omtale. Deres SMTP server er totalt uanvendelig - den er tit nede og det

ikke noget nyt...

> Jeg forstår ikke hvad der går galt for Azero. Bruger de billigt
> skrammelhardware eller rigtige mærkevareservere med SCSI RAID og
redundante
> PSU'er ?

spørg dem... - men jeg vil skyde på det bruger "rigtigt hardware", da azero
= andersen IT som vist er udemærket firma...

> [...]
> penge igen ?
> (De leverer jo ikke den vare som man forventer)

tjaa, de siger selv de ikke yder "tilfreds eller pengene tilbage" service,
det er ret uheldigt at det ikke ser ud som om den slags kan ordnes i fred og
fordragelighed

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

enavn.dk er noget af det bedste på markedet ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 22-12-01 00:43

www.jepponet.dk

har haft det i 2 måneder og ingen problemer. Kun problemer når jeg skal
oprette en email konto, hvis jeg ikke bruger en opdateret IE.

Hilsen Mikkel

Fra : --==JKADK==--

Dato : 20-12-01 20:00

"Lone" <lone3850@hotmail.com> wrote in message

> [...]
De påstår
> at emails ikke forsvinder, men jeg har konstateret nu igen idag

Jeg har aldrig oplevet det før .. ikke før igår .. og det var en
mail der utroligt vigtig for mig ..
ikke forretningsmæssigt men personligt .. det er virkeligt en
frustrerende situation.

Regards

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-12-01 20:40

On Thu, 20 Dec 2001 17:28:33 +0100, "Lone" <lone3850@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>at emails ikke forsvinder, men jeg har konstateret nu igen idag og for 4´de
Hvorfor valgte du dem ? Var de billigst ?

>Jeg forstår ikke hvad der går galt for Azero. Bruger de billigt
>skrammelhardware eller rigtige mærkevareservere med SCSI RAID og redundante
>PSU'er ?
Spørg dem. Men "mærkevareservere med SCSI RAID og redundante PSU'er"
giver jo ikke i sig selv garanti for noget som helst.

>Hvad har jeg af muligheder for at anlægge erstatningssag mod Azero ?
>(jeg har en masse omkostninger ved ikke at kunne modtage email)
Hvis du kan dokumenterer et økonomisk tab, kan du anlægge en civil
retssag mod dem. Kontakt en advokat.

>Hvad kan jeg gøre for at ophæve webhotelaftalen og få mine forudbetalte
>penge igen ?
>(De leverer jo ikke den vare som man forventer)
Har du læst i din kontrakt/aftale med dem ? der kan jo tænkes at stå
noget om hvad de leverer og til hvilken "kvalitet" de påtænker at gøre
det i.

>Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?
Jeg kan kun anbefale Tele DK, Ikke at de er perfekte og fejlfri, men
som jeg ser det, er de blandt de bedste.
/Hans

Fra : Lone

Dato : 21-12-01 00:21

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Hvorfor valgte du dem ? Var de billigst ?

De blev anbefalet, men jeg har siden konstateret at personen som anbefalede
er totalt IT-inkompetent.

> Hvis du kan dokumenterer et økonomisk tab, kan du anlægge en civil
> retssag mod dem. Kontakt en advokat.

Ja det vil jeg straks gøre, for jeg er godt trætte af deres
udenomsforklaringer om at de har backup og at email ikke kan forsvinde. Jeg
ved at det er løgn, og at emails forsvinder.

> Har du læst i din kontrakt/aftale med dem ? der kan jo tænkes at stå
> noget om hvad de leverer og til hvilken "kvalitet" de påtænker at gøre
> det i.

Er der mulighed for at klage til forbrugerstyrelsen / Ombudsmanden over den
dårlige vare som de har solgt mig ?

Jeg efterlyser juridiske råd - det er derfor der er postet i denne gruppe !

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-12-01 21:46

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

http://www.webpartner.dk - de er ikke billige, men knaldhamrende
gode/professionelle; både hvad angår support og drift.

/jesper/

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-12-01 22:05

"Lone" <lone3850@hotmail.com> skrev...
> Hej
> Jeg var så dum at flytte til Azero. Deres emailsystemer er noget lort og
SNIP...

Hej Lone
Bare et lille spørgsmål fra mig - hvorfor x-poster du dit brok over Azero.dk
i jura-ng'en....?!

Camilla

Fra : Claus O

Dato : 20-12-01 22:11

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote

> Hej Lone
> Bare et lille spørgsmål fra mig - hvorfor x-poster du dit brok over Azero.dk
> i jura-ng'en....?!

Hedder ikke Lone, men gætter på denne sætning (smart/usmart vil jeg ikke dømme over)
Claus

Fra : Lone

Dato : 21-12-01 00:24

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> Hedder ikke Lone, men gætter på denne sætning (smart/usmart vil jeg ikke
dømme over)
> Claus

Hvad mener du ?

Fra : Lone

Dato : 21-12-01 00:24

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message

> Hej Lone
> Bare et lille spørgsmål fra mig - hvorfor x-poster du dit brok over
Azero.dk
> i jura-ng'en....?!

Jeg efterlyser juridiske muligheder for at få mine penge igen for det
lorteprodukt de har solgt mig.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-12-01 00:39

"Lone" <lone3850@hotmail.com> wrote Fri, 21 Dec 2001 00:23:39 +0100
:

>lorteprodukt

Du er lidt træls at hører på, jeg tror du når længere hvis du taler
ordentligt.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Jacob Møller

Dato : 21-12-01 09:11

> Du er lidt træls at hører på, jeg tror du når længere hvis du taler
> ordentligt.

Det har du ret i. Jeg vil dog blot oplyse om at vi også skiftede fra Azero
efter at have konstateret at de var totalt inkompetente til at drive
hosting-forretning.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 22:42

> [...]
> Jeg var så dum at flytte til Azero. Deres emailsystemer er noget lort og
> deres webservere går ned når der er mange hits som følge af offentlig

Det har jeg nu aldrig oplevet i de år jeg har brugt dem.

> omtale. Deres SMTP server er totalt uanvendelig - den er tit nede og det
er
> tit umuligt at logge på.

Men Azero.dk skriver jo på deres support sider at du _ikke_ skal bruge deres
SMTP servere men derimod din udbyders SMTP server. Skal du endelig bruge
Azero´s SMTP server så skal du gøre det i forbindelse med at du henter post
ellers lukker adgangen til deres SMTP.

> [...]
påstår
> at emails ikke forsvinder, men jeg har konstateret nu igen idag og for

Ja det sker ... så sent som i dag og i stedet kom der gamle mails fra den
30.1 - 2.12 til mig som _var_ slettet på serveren.

> Jeg forstår ikke hvad der går galt for Azero. Bruger de billigt
> skrammelhardware eller rigtige mærkevareservere med SCSI RAID og
redundante
> PSU'er ?

Spørg dem. Men mærkevarer er nu nødvendigvis ikke bedre end det andet.

> Hvad har jeg af muligheder for at anlægge erstatningssag mod Azero ?
> (jeg har en masse omkostninger ved ikke at kunne modtage email)

Ikke en skid.

> Hvad kan jeg gøre for at ophæve webhotelaftalen og få mine forudbetalte
> penge igen ?

Send dem en skriftelig opsigelse og lad være med at betale 1 år forud en
anden gang.

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Dig selv.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Mickey

Dato : 20-12-01 23:25

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Dig selv.

det kommer skisme an på hvor meget man kender til drift af den slags
systemer ;)

Fra : Lone

Dato : 21-12-01 00:29

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> Ikke en skid.

Jo jeg finder på noget - de slipper ikke så let !
Om ikke andet så vil jeg oprette nogle hade websites og fraråde alle at
benytte dem ved at poste indlæg i de rette grupper, og dette vil jeg gøre
regelmæssigt så ingen glemmer at man ikke skal vælge Azero og at man IKKE
skal betale forud - men bagud.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-12-01 01:23

> regelmæssigt så ingen glemmer at man ikke skal vælge Azero og at man IKKE
> skal betale forud - men bagud.

Jeg tror ikke du finder mange webhoteller, hvor betaling sker bagud...

/jesper/

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-12-01 23:42

"Lone" <lone3850@hotmail.com> wrote Thu, 20 Dec 2001 17:28:33 +0100
:

>Hvad har jeg af muligheder for at anlægge erstatningssag mod Azero ?
>(jeg har en masse omkostninger ved ikke at kunne modtage email)

Du skal vel først se på hvad de egentlig har lovet dig, og så se om
nogle af disse ting ikke er overholdt.

Sandsynligvis har de ikke givet dig nogen garantier, og så har du
vel ikke noget at komme efter but IANAL.

>Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Mange kan anbefales, men garantier får du sjældent, det vil være
noget nemmere hvis du egentlig fortalte helt præcist hvad du havde
brug for.

Zillion
PIL
KleinWeb
Wannafind
ScanNet
CyberCity
Tiscali

Fra : Lone

Dato : 21-12-01 00:38

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote in message

> Du skal vel først se på hvad de egentlig har lovet dig, og så se om
> nogle af disse ting ikke er overholdt.

De skriver til mig at emails ikke forsvinder, men jeg har masser af beviser
på at det er løgn ?

> Zillion
> PIL
> KleinWeb
> Wannafind
> ScanNet
> CyberCity
> Tiscali

Uha, Tiscali. Her undlader de tilmed at offentliggøre når mailserverne er
nede, og også hos dem forsvinder der emails.

Cybercity flyttede jeg fra af samme grund.

Zillion, uha. Her ved de ikke en skid om IT.

Noget tyder på at der ikke findes professionelle mailhoteller i DK som
garanterer at emails ALDRIG forsvinder hvis den peger på en MX der
vedligeholdes af emailhotellet.

Fra : Simon Skals

Dato : 21-12-01 00:41

It seems Lone wrote:
>Uha, Tiscali. Her undlader de tilmed at offentliggøre når mailserverne er
>nede, og også hos dem forsvinder der emails.
>
>Cybercity flyttede jeg fra af samme grund.
>
>Zillion, uha. Her ved de ikke en skid om IT.

Enten er det samlede ISP-korps uduelige... eller er det måske i
dette tilfælde kunden, den er gal med?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-12-01 01:09

Simon Skals <spam@gid.dk> wrote Thu, 20 Dec 2001 23:41:24 +0000
(UTC) :

>eller er det måske i
>dette tilfælde kunden, den er gal med?

Jeg kan kun støtte din formodning.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-12-01 01:22

Morten Kjaer Nielsen <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> wrote Fri,
21 Dec 2001 01:08:49 +0100 :

>Jeg kan kun støtte din formodning.

og minde mig selv på at man ikke skal fodre trolle.

Fra : Peter G C

Dato : 21-12-01 08:08

"Lone" <lone3850@hotmail.com> wrote in message

[klip]

> Hvad kan jeg gøre for at ophæve webhotelaftalen og få mine forudbetalte
> penge igen ?
> (De leverer jo ikke den vare som man forventer)

Du kan hæve for fremtiden - altså kan du få pengene tilbage som vedrører den
periode efter ophævelsen. Det forudsætter at der har været væsentlige fejl
og mangler i Azeros ydelser. Det ser ikke ud til at være tilfældet endnu.

Erstatning forudsætter, at du har lidt et tab - det er særdeles tvivlsomt om
du har det.

Det kan næppe betale sig at gøre andet end at opsige og så vælge en anden
udbyder.

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Det er vist off-topic.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 21-12-01 22:50

Lone wrote:

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Ingen kan garantere, at noget _altid_ virker. Uden at nævne navne, så
garanterer nogen, at web-hotellet maksimalt er nede hvad der svarer til under 2
dage om året - og når i praksis noget, der ligger pænt under 1 dag.
Hvis man vil have bedre garantier, begynder priserne at stige ret voldsomt.

Se i øvrigt min FAQ om valg af web-hotel: http://www.jsp-hotel.dk/vaelg.jsp

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 23-12-01 21:51

> [...]
> deres webservere går ned når der er mange hits som følge af offentlig
> omtale. Deres SMTP server er totalt uanvendelig - den er tit nede og det

Bruger du web-mail, ja så er der somme tider problemer, men bruger du et
post problem, som jeg gør har jeg aldrig nogen sinde haft prob.

> [...]
påstår
> at emails ikke forsvinder, men jeg har konstateret nu igen idag og for

Det har jeg heller ikke været udsat for...

> Jeg forstår ikke hvad der går galt for Azero. Bruger de billigt
> skrammelhardware eller rigtige mærkevareservere med SCSI RAID og
redundante
> PSU'er ?

Hvad er godt kontra dårligt??

> Hvad har jeg af muligheder for at anlægge erstatningssag mod Azero ?
> (jeg har en masse omkostninger ved ikke at kunne modtage email)

Prøv at kontakte forbrugerinformation/Forbrugerstyrelsen

> Hvad kan jeg gøre for at ophæve webhotelaftalen og få mine forudbetalte
> penge igen ?
> (De leverer jo ikke den vare som man forventer)

Sende en skriftlig opsigelse husk at den skal sendes med postvæsnet, men her
kan posten jo oxe forsvinde...! så få lige en kvitering på at du har sendt
det...!

> Hvem kan anbefales som udbyder, og hvor det ALTID fungerer ?

Hvad med selv at sætte et web-hotel op, det kan gøres med apache som
udenmærket kan køre på windows (alle versioner)

VH
Henrik Larsen

Fra : Mickey

Dato : 23-12-01 22:34

"Henrik Larsen" <dsl53373@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du web-mail, ja så er der somme tider problemer, men bruger du et
> post problem, som jeg gør har jeg aldrig nogen sinde haft prob.

så har du været ekstremt heldig eller også bruger du meget sjældent din
mail...

Fra : Christian Joergensen

Dato : 25-12-01 03:25

Mickey <news002@susie.dk> wrote:

> så har du været ekstremt heldig eller også bruger du meget sjældent din
> mail...

Han er ikke den eneste. Jeg får dog forwardet min mail, men oplever aldrig
ventetider.

--
Christian Jørgensen / He who can does. He who can't teaches. He who
http://www.razor.dk / can't teach builds learning systems.

Fra : Henrik Larsen

Dato : 25-12-01 12:28

> så har du været ekstremt heldig eller også bruger du meget sjældent din
> mail...

Jeg bruger den hver eneste dag, minst 8 gange dagligt, og jeg har en del,
jeg mener at jeg har 6 e-mail kontoer på serveren, og de 3 af dem bruger jeg
ca. 8 gange dagligt, dvs. det blive ca. 24 ganmge om dage jeg tjekker post
hos a0.dk

VH
Henrik Larsen