Velkomstdrink i kokusnød
Fra : Peter

Dato : 20-01-01 22:53

Hej
Jeg skal organisere en velkomstdrink til en fest næste weekend.
Festen tema er beach-party (hvad ellers i januarkulden
I min jagt på engangsdrikkeglas, fandt jeg på at købe 30 kokusnødder. De
kostede det samme som glassene (5 kr/stik i Bilka/Fakta), og med en idé om
at de kunne gøre velkomsten meget festligere, så købte jeg dem.
Problemet er imidlertid, at nu kan jeg ikke finde en passende drink, som jeg
kan hælde i nødderne.
Jeg havde forestillet med noget frisk og kokusnøddeagtigt (surprise) - måske
med brug af den saft som (sandsynligvis) er i nødderne.
Ideen var oprindeligt at bore hul i spirehullerne, hælde saften af, hælde
drinks i nødderne, putte sugerør, pynteparasol e.lign i, og servere for
gæsterne. En nød pr. person (de er ikke så store)

Er der nogen der kan hjælpe med ideer til drinks, alternativer, eller
videreudvikling af ideen?

På forhånd tak - og med håbet om at andre kan genbruge ideen..

Peter

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-01-01 04:16

"Peter" <adr_dur_ikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse:
> [...]
> Ideen var oprindeligt at bore hul i spirehullerne, hælde saften af,
> hælde drinks i nødderne, putte sugerør, pynteparasol e.lign i...

Hi Peter,

Idéen med at bruge kokosnødden som en beholder til drinks, -er gammel.
Ude i Caribien og andre eksotiske steder, serveres den menu dagligt

Her er en opskrift...

Coconut Surprise:
3 dele lys rom
2 dele Apricot Brandy
3 dele ananassaft

Blandes og serveres på knust is, gerne i en udhulet kokosnød. Stærk og
læskende.

-oo-

Her er en anden...

Rom Bolo (Shortdrinks):
2-4 pers.

1 frisk kokosnød
2½ dl jamaica rom

Fjern "skægget" uden på kokosnødden. Stik de tre "øjne" på nødden ud.
Lad kokosmælken løbe ud. Fyld kokosnøden med rom, ved hjælp af en
lille tragt. Dæk hullerne med folie og stil nødden i en skål, så den
ikke vælter.
Den skal stå og trække i køleskabet i ca. 8-14 dage. Server boloen med
sugerør og lad den "gå på omgang".
Når rommen er drukket slås nøden forsigtigt i stykker med en hammer.
Kokoskødet smager nemlig dejligt af rom. Skær det i mindre stykker.

*Prøv evt. og bland ananas saft el. juice i, samt evt. med kokosmælk
"Coconut Powder" (vandopløselig), det passer godt med det øvrige.

PS: Det kommer måske til knibe med at få 30 kokosnødder ind i
køleskabet i 8-14 dage -med mindre at du har et et...
I stedet for 8-14 dage, kan du nøjes med at lade dem stå og "trække
smag" i et par dage, og stille dem et sted hvor der er koldt.

Go' fornøjelse!

--
Mvh.
Peter W. Bosse (som elsker Piña Colada)

GRATIS KAFFE ©¿©
- Hvis du spiser brunch på Cafe Chit Chat i Sankt Peders Stræde og
siger, at du kender stedet fra AOK's brunch-guide, så får du en
gratis kop kaffe - resten af januar.

Fra : Jens Olsen

Dato : 21-01-01 22:32

> [...]
måske
> med brug af den saft som (sandsynligvis) er i nødderne.

Hvad med en Pina Colada?

3 oz. Rum
3 Tbsp. Coconut Milk
3 Tbsp. Crushed Pineapple

Place in an electric blender with two cups of
crushed ice and blend at high speed for a short time.
Strain into collins glass and serve with a straw.

Eller prøv at gå til

http://www.quickcocktails.com/search.asp

og søg på coconut. Der er nogle ret heftige,
men sikkert også vidunderligt velsmagende nogen
indimellem

M.v.h.
Jens Olsen