Hvilket system tilk en PBG4
Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-12-01 12:46

Ja, så er PowerBook G4'eren indkøbt. Desværre har den dansk system. Kan
de lidt ældre systemer indstalleres? Dvs Mac OS 10.0 og derefter 10.1
opgraderingen. Ligeledes med Mac Os 9.1 og efterfølgende opgraderinger
til 9.2.2.

Maskinen kom med DK 10.1.1 og DK 9.2.1

Dejlig maskine iøvrigt, men jeg kan ikke klare de danske oversættelser
af systemet! Den ryger nok ind og får et combo facelift i det nye år.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-12-01 13:16

> [...]
>
> Dejlig maskine iøvrigt, men jeg kan ikke klare de danske oversættelser
> af systemet! Den ryger nok ind og får et combo facelift i det nye år.

Fedt. Tillykke med den. Den er bare så cool og så er den op til flere
gange mere værd end vores 127'er !!!! )

Hvorfor smider du ikke bare et OS X US på den ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-12-01 16:01

> Maskinen kom med DK 10.1.1

system indstilinger -> vælg international, ryk engelsk op over dansk =
det næste program der startes vil være på engelsk

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> Husk at stemme, forudsat i sætter krydset ved liste B!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-12-01 23:30

> system indstilinger -> vælg international, ryk engelsk op over dansk =
> det næste program der startes vil være på engelsk

I Know, men den Mac OS X vil formentlig ikke kendes ved en IE udgave af
Mac OS 9.x.x vel? Jeg lider af den velkendte versionitis og vil derfor
gerne køre IE, specielt i Mac OS 9 hvor opgraderingerne kan være
månedsvis bagud!

Mit spørgsmål går på om min PB vil kunne spise et par ganske almindelige
Mac OS X 10.0 og Mac OS 9.1 og ikke kun de medleverede systemcder?
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : macsteen

Dato : 21-12-01 00:05

in article 1f4qm95.5ixtrnod2hiN%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 20.12.2001 23:30:

> [...]
>
> Mit spørgsmål går på om min PB vil kunne spise et par ganske almindelige
> Mac OS X 10.0 og Mac OS 9.1 og ikke kun de medleverede systemcder?

Det tror jeg ikke du skal regne med - i hvert fald for Mac OS 9. Havde
præcis samme problem da jeg troede jeg skulle internationalisere en 550 MHz
med en ældre 9.1.
Iævrigt havde jeg problemer med installations-procedure og måtte springe det
over og installere manuelt? Den sagde der var et problem med den CD jeg
skulle stikke den og bad mig kigge i en håndbog som ikke var med!

Fra : Richard Nees

Dato : 21-12-01 00:10

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote in message

> [...]
>
> Mit spørgsmål går på om min PB vil kunne spise et par ganske almindelige
> Mac OS X 10.0 og Mac OS 9.1 og ikke kun de medleverede systemcder?

Mht. OS 9:
Pr. definition kan Mac'en ikke køre på et system, der er ældre end det
medfølgende.
Men du kan prøve, imens du er bootet op i DK-9.2.1, at installere US-9.1 på
en anden partition, som du derefter opgraderer til US-9.2.2.

Mht. OS X:
Jeg vil mene, at Gigabit TiBook'en skal have min. 10.1 installeret, enten
Puma (5G64) eller Anaconda (5J34). Hvis du har Puma Udgrade CD'en, kan den
jo "hackes", så det bliver en Installer CD.

Desuden er Mac OS X 10.1.1 (PumaSU1) en universel opdatering til både Puma
og Anaconda, så jeg vil mene, at man kan vælge Classic-sprog, som man
lyster.
En del af de seneste opdateringer indeholder både Tier 1 og 2 (hvor dansk
hører under), heriblandt 10.1.1, DVD Player 3.0.1, iTunes 2.0.3 og Installer
Update 1.0

/Richard Nees

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-12-01 00:12

> [...]
> Mac OS 9.x.x vel? Jeg lider af den velkendte versionitis og vil derfor
> gerne køre IE, specielt i Mac OS 9 hvor opgraderingerne kan være

Den vil godt kendes ved en 9.1 IE! Jeg har en iMac kørende med IE 9.2.2
og "DK" 10.1.1.

> Mit spørgsmål går på om min PB vil kunne spise et par ganske almindelige
> Mac OS X 10.0 og Mac OS 9.1 og ikke kun de medleverede systemcder?

Jeg tvivler på, at de kan starte maskinen (ihvertfald 9.1 CD'en).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-12-01 01:09

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-12-01 11:17

Takker for alle svarene. Jeg forsøgte at boote fra min Mac OS 9.1 IE
hvilket desværre ikke virker. Formentlig vil maskinen ikke kendes ved
en Mac OS 9 førend der foreligger en generel udgave af Mac OS 9.2.2
eller derover.

Men da jeg mest vil køre OS X og kan gøre det på engelsk må jeg leve med
det. Man føler sig fuldstændig fremmed på et dansk system
--
Mvh Michael Tysk-Andersen