Lidt om e-mails og Microsoft
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-12-01 10:08

En arbejdsløs fyr søgte et rengøringsjob hos Microsoft. Chefen
inviterer
ham til samtale og en egnethedstest (som gulvvasker). Efter samtalen
siger
chefen til den arbejdsløse: "Du er ansat; giv mig din e-mail adresse så
sender jeg dig nogle formularer, som du skal udfylde samt tid og sted
for
hvornår du begynder den første dag".

Den arbejdsløse svarer ganske fortvivlet, at han ikke har nogen computer
og
derfor heller ingen e-mail adresse. Chefen meddeler ham, at har han
ingen
e-mail så eksisterer han slet ikke virtuelt og kan således heller ikke
blive
ansat hos Microsoft.

Dybt fortvivlet går den arbejdsløse hjem.

Han ved ikke hvad han skal gøre og har kun 10$ i lommen. Han beslutter
sig
for at købe en kasse med 10 kg tomater i det nærliggende supermarked. På
mindre end 2 timer har han solgt alle tomaterne for det dobbelte af det,
som
han betalte for dem. Dette gentager sig endnu et par gange og han tager
hjem
med 80$ på lommen. Således realiserede han, at han også på denne vis
kunne
skaffe sig til livets fornødenheder.

Hver dag stod han tidligt op og kom sent hjem og han mangedoblede sine
penge
hver dag. Et stykke tid senere købte han sig en kærre... byttede den til
en
varevogn og snart havde han en hel vognpark af lastbiler. Efter få år
ejede
han den største grossistvirksomhed indenfor frugt og grønt i Amerika.

Efter således at være nået så langt, begynder han at tænke på sin
families
fremtid og beslutter sig for at tegne en livsforsikring. Han ringer til
en
forsikringsagent og vælger en forsikringstype. Da samtalen er slut
spørger
agenten efter hans e-mail adresse således, at han kan sende policen.

Manden svarer, at han ikke har nogen e-mail. Hvortil agenten forundret
siger: "Underligt, De har ingen e-mail adresse og har alligevel
præsteret,
at opbygge så stort et imperium. Tænk, hvad De kunne have udrettet hvis
De
havde haft e-mail".

Manden tænkte lidt og svarede så: "Jeg kunne være blevet gulvvasker hos
Microsoft".

Historiens første morale:
Internet styrer ikke dit liv.

Historiens anden morale:
Vil du være gulvvasker hos Microsoft så anskaf dig en e-mail adresse.

Historiens tredje morale:
Har du ingen e-mail og knokler hårdt, kan du blive millionær.

Historiens fjerde morale:
Har du modtaget denne historie på e-mail er du nærmere et job som
gulvvasker
end at blive millionær.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : thomas schreiber

Dato : 20-12-01 15:33

Godt jeg så denne historie i en NG -

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 20-12-01 18:03

[zap]

Ah endnu en af de der "get rich quick" spam idéer

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.