Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
AGP port test??
Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 01:15

Hejsa!

Jeg på fornemelsen at min AGP port ikke virker helt som den skal!
Men er der nogen der kender til hvordan jeg kan teste den? Et program eller
noget??

På forhånd tak!

Mvh
Dan

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 20-12-01 09:09

> Jeg på fornemelsen at min AGP port ikke virker helt som den skal!
> Men er der nogen der kender til hvordan jeg kan teste den? Et program
eller
> noget??

Du kan teste med DirectX
kør Dxdiag.exe og test porten under fanebladet display.

-Har du husket at installere eventuelle AGP drivere til dit bundkort?

--
Henrik Nielsen
Config@hardware.dk

Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 11:28

Tak for svaret! Men! Det kan jeg ikke, jeg fordi jeg kan kun køre i 16
farver! også vil den ikke
Så måske der er nogen der har andre forslag??

Dan

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 11:33

Dan Nielsen wrote:

> Tak for svaret! Men! Det kan jeg ikke, jeg fordi jeg kan kun
> køre i 16 farver! også vil den ikke
> Så måske der er nogen der har andre forslag??
>
> Dan
<snip>

Ok, prøv dette:

1. Installer drivere til dit motherboard:

VIA-chipsæt: hent drivere fra http://www.viaarena.com
ALi-chipsæt: hent drivere fra http://www.ali.com.tw
Intel-chipsæt: GOTO 2

2. Installer driver til dit grafikkort:

Nvidia-chipsæt: hent drivere fra http://www.nvidia.com
ATI-chipsæt: hent drivere fra http://support.atitech.ca
Matrox: hent drivere fra http://www.matrox.com

Når du har gjort det, burde du kunne køre i mere end 16 farver,
herefter kan du prøve at køre dxdiag.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 12:03

Ja nu har jeg fået testen på AGP porten!

AGP texturing test results: Failure at step 41 (Creating AGP Surface):
HRESULT = 0x8876017c (unknown error)

Er der nogen der kender til den fejl??

Dan

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 12:12

Dan Nielsen wrote:

> [...]
>
> AGP texturing test results: Failure at step 41 (Creating AGP
> Surface): HRESULT = 0x8876017c (unknown error)

Ikke umiddelbart, men hvis du kan give lidt specs på maskinen
(mest af alt bundkort og grafik, men helst det hele), skal jeg
da prøve at kigge på det.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 12:43

Ja men det ser sådan her ud:
Bundkort: Abit 440BX ATX (BX6 2,0?)
Grafikkort: Winfast Geforce256
Cpu: Pentium 3 450MhZ

Problemet er at billed er helt forværnget, blinker,lodrette streger, jeg kan
næsten ikke læse hvad jeg skriver nu!
Også har jeg prøvet at instaler et TNT2 AGP grafikkort! Det ville ikke køre
mere end 640X480 i 16farver! Også prøvet jeg med et Gammelt S3 Pci
grafikkort det kørte uden problemer!

Så derfor regner jeg med at det er AGP porten der er noget galt med!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 12:47

Dan Nielsen wrote:

> [...]
> med et Gammelt S3 Pci grafikkort det kørte uden problemer!
>
> Så derfor regner jeg med at det er AGP porten der er noget galt

<snip>

Det kunne godt lyde som om bundkortet ikke giver helt så meget
strøm som grafikkortet kan bruge, men når vi er ovre i BX-boards
er jeg lidt lost.

Du er vel opmærksom på at de seneste detonators ikke er glade
for TNT/TNT2, og at det kan være det der er problemet med dine
TNT2-forsøg ? Prøv evt. en ældre driver (noget detonator
2-værk...).

Ellers, held og lykke med fejlfindingen

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 13:33

Ja men det er sådan ikke så vigtigt med TNT2 kortet! Da det ikke er mit!
Men der har aldrig været problemer før med Geforce'en, så jeg tror ikke det
kan være strøm mangel. Og driver problem kan det nok heller ikke være, fordi
den ser også underlig ud i opstarten, bios og ram tælling!
Jeg ved ikke om det kan være en form for virus??

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 20-12-01 13:54

Dan Nielsen wrote:

> [...]
> driver problem kan det nok heller ikke være, fordi den ser også
> underlig ud i opstarten, bios og ram tælling! Jeg ved ikke om

<snip>

Hvis billedet ser underligt helt fra power-on, er det nok enten
motherboardet, grafikkortet eller måske endda strømforsyningen
der er ved at stå af. Jeg hælder mest til grafikkortet. Har du
mulighed for at teste kortet i en anden maskine ?

Det /kan/ /ikke/ være en virus.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Dan Nielsen

Dato : 20-12-01 14:04

Jeg regner med at jeg kan få prøvet kortet i en anden maskine imorgen!
Det kunne være rart at det kun var Grafikkortet den var gal med! ;o|

Fra : -= SpookiePower=-

Dato : 20-12-01 15:22

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message

> 1. Installer drivere til dit motherboard:
>
> VIA-chipsæt: hent drivere fra http://www.viaarena.com
> ALi-chipsæt: hent drivere fra http://www.ali.com.tw
> Intel-chipsæt: GOTO 2

Hvordan ved jeg hvilken version af VIA driverne jeg køre med ??