Adressefejl-USB-KORT
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-01 00:29

ADRESSEFEJL

Af årsager, som beskrives nedenfor, er jeg igang med geninstallering af
Mac OS på min beige G3. Da 9.0 er den seneste version med fuld
installering, skal man tilbage hertil og derefter installere 9.1 og
tilsidst 9.2.1. Det er en lang vandring. Under denne proces støder jeg
på et crash-skilt, der nogle gange er tomt, andre gange taler om
adressefejl.
Det hjælper ikke at starte med udvidelser slået fra. PRAM er zappet.
Skrivebordsgenopbygning forsøgt. Det er endnu ikke lykkedes at få 9.2.1
igang. Dér har jeg ellers været før alt dette.

Baggrunden er følgende:

USB-KORT

Jeg har købt et Keyspan USB 2.0 kort (det som annonceres i
Computerstores katalog). Det skal kunne virke på min G3, der har ROM
value $77D.45F2 og skærmkort ATY,mac64_3DUPro. Der findes en anden
G3-type, der ikke er kompatibel med kortet. I forvejen har jeg længe
uden problemer brugt et MacAlley-kort. Men nu var de to porte ikke
længere nok.
Computeren crashede imidlertid efter indsættelse af keyspankortet -
måske fordi jeg havde været så dum at sætte enheder i med det samme. Nu
vil jeg gerne forny systemet. Men det vil altså ikke lykkes helt
Det springende punkt er de USB-udvidelser (herunder til brænder), som
efter sigende (?) er komplet inkluderet i 9.2.1, men ikke i tidligere
versioner.
Jeg kan vælge at blive stående på 9.1 og installere alle de udvidelser,
der følger med de forskellige enheder (Keyspan, Iomega, LaCie) - eller -
hvis jeg får 9.2.1 til at køre - forvente, at 9.2.1 har alt, hvad der er
brug for?
Er det rigtigt?

Alle mine arkiver er forvaret på ekstern harddisk. Og jeg er egentlig
meget stemt for at slette harddisken i juleferien for at være sikker på,
at der ikke ligger forældede udvidelser.

Har det i den sammenhæng nogen betydning, hvornår i processen jeg sætter
kortene i?
--
Ove Steen Smidt