Andet multimedie
Font-oversigt i Illustrator 10 ?
Fra : Germo

Dato : 20-12-01 00:04

Kan man få Illustrator til at vise et preview af fontene inden man vælger
dem?
Så hvis man har skrevet en tekst og skal vælge en ny font, så skal fonten på
teksten vises inden man bestemmer sig? -Ligesom man f.eks. kan i CorelDraw.

VH
Germo

Fra : Madsen

Dato : 20-12-01 00:45

"Germo" <germo@jubiimail.dk> skrev:

> Kan man få Illustrator til at vise et preview af fontene inden man vælger
> dem?

Marker den skrevne tekst og nu kan du så se på skærmen med det
samme hvordan den ser ud når du skifter font i din character-palette.
(Ctrl + T)

> Så hvis man har skrevet en tekst og skal vælge en ny font, så skal fonten på
> teksten vises inden man bestemmer sig? -Ligesom man f.eks. kan i CorelDraw.

Ja CorelDraws visning af tekst er ret smart, men mig bekendt har
Illustrator ikke samme funktion. (Correct me if i'm wrong.)
Jeg synes dog at det er nemt nok at sidde og bladre igennem
teksten vha. character-paletten.
Via Type > Font-menuen er det dog for besværligt efter min mening.

Madsen.

Fra : Ammitz

Dato : 20-12-01 10:00

"Germo" skrev d. 20-12-01 00:04 dette indlæg :
> [...]
>
> VH
> Germo
>
> Som Madsen skriver kan du ikke få et prewiew på samme måde som i
Illustrator, derfor gør jeg sådan når det skal gå rigtig hurtigt:
Går i Corel og vælger mit skriftsnit, - og slår derefter over i
Illustator for at bruge det valgte.
Hvad man ikke kan opnå det ene sted, må man altså hente det andet sted!
God Jul
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Germo

Dato : 01-01-02 17:00

Takker mange gange for svarene.
Havde dog håbet på en bedre løsning, men sådan er det jo engang imellem.

-Germo

PS: Godt Nytår!