vindenhund.dk
Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 23:12

Jeg har et par spørgsmål ang. subj.

De er begyndt at udseende SMS'er om deres konkurencer. Dette er jeg ikke
interreseret i, mindes ikke engang at have opgivet mit telefonnummer til
dem.
Må de godt sende den slags ud uden at spørge mig først ? (det stod ikke i
noget jeg har modtaget fra dem eller sagt ja til)

Hvis jeg beder dem om, via email, at slette *alle* data de har om mig i
deres database, skal de så ikke gøre det ?
- hvem kan man klage til hvis de ikke gør det ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Dennis Enøe

Dato : 19-12-01 23:57

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message
> Må de godt sende den slags ud uden at spørge mig først ? (det stod ikke i
> noget jeg har modtaget fra dem eller sagt ja til)
nej det var netop her hagen var med reklame baseret mobilos, der gælder
samme regler som ved email.

Dennis E

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-12-01 00:11

"Mickey" <news002@susie.dk> writes:

> Må de godt sende den slags ud uden at spørge mig først ? (det stod ikke i
> noget jeg har modtaget fra dem eller sagt ja til)

Jeg tror ikke at der er falde nogen dom om hvordan SMS'er skal
betragtes i forbindelse med Markedsføringslovens §6a. Jeg vil formode
at det vil falde in under begrebet 'automatiske opkaldssystemer' og
markedsføring ad den vej er derfor i strid med lovens §6a stk 1 med
mindre du eksplicit har sagt ja til at modtage henvendelserne.

> Hvis jeg beder dem om, via email, at slette *alle* data de har om mig i
> deres database, skal de så ikke gøre det ?

Ikke direkte, hvis jeg læser Lov om behandling af personoplysninger
korrekt.

Du kan få oplyst hvilke data der behandles og hvorfor i henhold til
§31. Du kan gøre indsigelse imod at dine data bliver behandlet §35,
men din injdsigelse har kun betydning hvis den er berettiget.

Det fortolker jeg som at du skal påvise at behandlingen af
oplysningerne ikke falder ind under §6 stk 1, især nr.7

> - hvem kan man klage til hvis de ikke gør det ?

Tilsyneladende Datatilsynet.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-12-01 00:58

Scripsit "Mickey" <news002@susie.dk>

> [...]
> dem.
> Må de godt sende den slags ud uden at spørge mig først ?

Almindeligvis antages det at SMS'er er omfattet af forbuddet i
markedsføringslovens §6a stk 1 om uopfordret henvendelse ved hjælp af
elektronisk post eller automatiske opkaldssystemer. (Det er ikke
helt klart om SMS er elektronisk post eller et automatisk
opkaldssystem, men der er næppe meget tvivl om at det falder ind under
en paragraf der gælder begge dele).

> Hvis jeg beder dem om, via email, at slette *alle* data de har om mig i
> deres database, skal de så ikke gøre det ?

De må slet ikke sende til dig i første omgang.

> - hvem kan man klage til hvis de ikke gør det ?

Forbrugerombudsmanden.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-12-01 12:07

On Wed, 19 Dec 2001 23:11:38 +0100, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:

>Hvis jeg beder dem om, via email, at slette *alle* data de har om mig i
>deres database, skal de så ikke gøre det ?
> - hvem kan man klage til hvis de ikke gør det ?

Hej.

Har du fundet et sted at framelde sig?

Jeg kan ikke finde nogle måder at få kontakt med dem på. Jeg vil også
gerne meldes fra og mener heller ikke at jeg har opgivet min mobilnr.
til dem.

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 20-12-01 17:13

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse news:hfh32uc1753gfvfh6ouei4eorgnhb1ge4l@4ax.com...

> Har du fundet et sted at framelde sig?
>
> Jeg kan ikke finde nogle måder at få kontakt med dem på. Jeg vil også
> gerne meldes fra og mener heller ikke at jeg har opgivet min mobilnr.
> til dem.

Jeg har fundet flg. email adresse:
vuf@VindEnHund.dk på nedenstående side

http://www.vindenhund.dk/help/help_quiz.asp

-
/Gevaldi

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-12-01 19:42

In article <3c220df5$0$89089$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Gevaldi claimed the following:
> Jeg har fundet flg. email adresse:
> vuf@VindEnHund.dk på nedenstående side

Jeg har i 3 emails til den adresse og info@ forsøgt at blive slettet
fra deres database, uden held.

Jeg modtager stadigvæk jævnligt emails fra dem. Nu vil jeg prøve at
ringe til nummeret en anden har skrevet i morgen, og håbe at det giver
en form for effekt.

--
Anders Vind Ebbesen
Consultant in utilizing impactful vortals

Fra : Mickey

Dato : 20-12-01 18:40

"Brian B. Christensen" <bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> skrev i en
meddelelse
> Har du fundet et sted at framelde sig?

nej, har ledt flere gange...

> Jeg kan ikke finde nogle måder at få kontakt med dem på. Jeg vil også
> gerne meldes fra og mener heller ikke at jeg har opgivet min mobilnr.
> til dem.

Du kan skrive til vuf@vindenhund.dk, men de svarer ikke på mails om at man
vil afmeldes.
De ha også et telefonnummer : 35 29 98 00 hvor du kan brokke dig (sig lige
til hvis du gør, jeg har ikke gjort endnu, men vil da gemme nummeret!)

Fra : H. Olesen

Dato : 20-12-01 18:54

On Thu, 20 Dec 2001 12:06:42 +0100, Brian B. Christensen
<bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk> wrote:

> Jeg vil også
>gerne meldes fra og mener heller ikke at jeg har opgivet min mobilnr.
>til dem.

Øhhh, hvordan i alverden skulle de kende jeres mobilnumre, hvis I ikke
har oplyst det til dem?

På et eller andet tidspunkt havde de noget sms halløj, vist en sms
quiz, måske I har besvaret den og givet dem jeres mobilnumre der?

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Mickey

Dato : 20-12-01 20:03

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en meddelelse

> Øhhh, hvordan i alverden skulle de kende jeres mobilnumre, hvis I ikke
> har oplyst det til dem?

se det undrer også mig...

> På et eller andet tidspunkt havde de noget sms halløj, vist en sms
> quiz, måske I har besvaret den og givet dem jeres mobilnumre der?

har ikke deltaget i den...

Fra : Sanne Otte

Dato : 25-12-01 03:19

Hej
Mange gange har spørgsmålet i de "grønne" quizzer været: vil du være
interesseret i at deltage i SMS quiz....hvis man som jeg ikke altid lige får
læst disse spg, da man ved svaret ikke har betydning, kan man da komme til
at trykke forkert...

Sanne

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-12-01 12:01

H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> writes:

> Øhhh, hvordan i alverden skulle de kende jeres mobilnumre, hvis I ikke
> har oplyst det til dem?

Købe dem, tage en nummerserie ad gangen eller slå dem op i en
mobiltelefonbog.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix