Om US Harley ejere - grov generalisering :~
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-12-01 23:12

Yeah, I could never understand the whole chaps thing. You know, its summer
in Dallas, 105 in the shade and 90% humidity, and these Harley fuckers are
wearing chaps, a fucking BLACK long sleeved tee shirt, all salt encrusted
around the arm pits, but no helmet??????????

"Say bro, what's up with not wearin' a helmet, don't you want to protect the
Earth from the shock of your head if you was to fall off that dinosaur ?"

"No way man, (takes long slug of hot beer, spilling all down the front of
his shirt).....BHUUUURRRRRPPP....Its way to hot to be wearin' a
HELMET!!!!.........besides, you can't hear anything if you're wearin' one,
specially cars...."

"Yeah, but they can hear YOU, I'd venture to guess"

"slug-slug-slug-BHUUUURRRRPP......Loud pipes save lives, sonny"

"And helmets don't ?"

"Now these here chaps (rubs self erotically), these fuckers will save your
ass"

"Looks to me like they don't cover your ass at all" (thinking to myself
that I wish they did)"

"Yeah but.....slug-slug-slug-BHUUUUURRRRRPPP......if you tip over in the
parkin' lot, these here chaps will keep ya from gettin' burnt on the pipes"

"So you're more worried about tipping over in the parking lot than gettin'
your head smashed by some soccer mom in an SUV ?"

"Everybody....slug-slug-slug-BHUUURRRPP... gotta' die sometime boy (picking
bugs from teeth with Harley Davidson FXZBGD custom designer stiletto boot
knife)...What's up with them there funny lookin' handle bars ?"

"They're called clip-ons...it would take a while to explain, gotta' go now"
(fearing for life as Harleybiker whips out greasy rag and begins to polish
revolver)

"Keep er' in the ...BHUUUURRRRPP.....wind, sonny"

Fra : Peter Wodskou

Dato : 20-12-01 20:03

Tja; pæn sang. Efter min opfattelse er Harleyejere lige så håbløse som deres
cykler.. Jeg har sgu mødt HD-kørere, der kommenterer deres cyklers oliespild
med en bemærkning om, at territoriet "lige pisses af".!!
En Harley har man nu engang kun, hvis man er rocker eller religiøs!!!
Peter (Bambusraket i hi)

Fra : Sporty

Dato : 20-12-01 21:34

> [...]
> med en bemærkning om, at territoriet "lige pisses af".!!
> En Harley har man nu engang kun, hvis man er rocker eller religiøs!!!

Johnny (HD)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-12-01 22:48

Peter Wodskou wrote:

> Tja; pæn sang. Efter min opfattelse er Harleyejere lige så håbløse som
> deres cykler..

....og folk er lige så dumme som deres holdninger :-/
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Thomas Lund

Dato : 21-12-01 00:20

> [...]
> med en bemærkning om, at territoriet "lige pisses af".!!
> En Harley har man nu engang kun, hvis man er rocker eller religiøs!!!
Hellere være rocker eller religiøs end fordomsfuld og racistisk....

Thomas, XLH883

Fra : Jakob Barfod

Dato : 21-12-01 09:54

"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en bemærkning om, at territoriet "lige pisses af".!!
> En Harley har man nu engang kun, hvis man er rocker eller religiøs!!!

Plyp. Du glemte vist et par smileys, Peter.

Når, nu tager det vel ikke mere end et par sekunder endnu, før Rittig kommer
på banen med et udsagn som "Hovhov, jeg er da både Harley-, Suzuki- og
Hondaejer."

Og så tager det kun et par yderligere sekunder, før en eller anden siger
"Næ. Ikke mere."

--
Jakob

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-12-01 10:07

Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in article
<9vutc7$lkt$1@sunsite.dk>...

> [...]
> Hondaejer."
>
> Og så tager det kun et par yderligere sekunder, før en eller anden siger

GRILL!

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-12-01 15:58

"Mikkel Christensen" <mic@rrxnord.dk> skrev i en meddelelse

> kommer

> GRILL!

Det er da godt jeg har jer til at svare for mig...?

Dybest set tror jeg ikke Peter Wodskou er klar over i hvilken grad han just
har udstillet sine intellektuelle begrænsninger, og begrænset sine
muligheder herinde. JEG kunne fx. ikke drømme om at dele mine erfaringer med
så små mennesker.

Men lad nu være med at bore i det tyveri. Jeg savner min Harley helt vildt,
og jeg får helt sikekrt Harley igen en dag, jeg skal bare lige have sparet
de 100.000,- sammen.

Til Peter:

Nej, de religiøse findes blandt alle mærker, og faktisk er der en speciel
religion for japaner-ejere som ikke forstår at ikke-japanske motorcykler
overhovedet er værd at eje. De særdeles religiøse kører rundt med et gult
kors som rygmærke, og kalder sig "Kilden MC".

Rockere kører også på alt muligt. Vejgård MC som er en af de mest hardcore
og intelligensforladte rocker klubber i nordjylland kører stort set kun
japansk.

Og jeg kender MANGE meget fornuftige mennesker som kører Harley.

Rittig
(som pt. kører Østrigsk og Japansk)

Fra : Peter Wodskou

Dato : 21-12-01 23:21

Hæ, hæ. Min udtalelse her til gruppen var mest ment som en julespøg! Men i
øvrigt et ordret citat fra Berlingske Tidende da Harley-Davidson FXSTD
Softail Deuce blev prøvekørt og anmeldt! !! Selv om du ikke staver så godt,
tillader jeg mig at gå ud fra, at du er i stand til at læse aviser...?
Kærlig julehilsen
Peter

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-12-01 12:41

> Hæ, hæ. Min udtalelse her til gruppen var mest ment som en julespøg!

Så vil jeg lige lære dig en ting, Peter. De mere net-vante plejer at
afslutte spøgefulde kommentarer med en smiley: simpelthen fordi det kan
være svært at høre et spøgefuldt tonefald gennem en NG (NewsGroup).
Specielt sarkasme og ironi kan uden smiley's ofte opfattes underlødigt.

En dag når du får tid bør du nok også læse lidt om citeringsteknik, det er
nemlig god skik på NG'er at svare UNDER det indlæg man svarer på, og kun
citere hvad der er nødvendigt, for at forstå svaret - svarer man OVER det
citerede bliver det ofte meningsforstyrrende eller simpelthen for
tidskrævende at læse.
Man kunne få det indtryk at det er dovenskab, uvidenhed eller sjusk, at
skribenten ikke har klippet den overflødige masse væk, og det er jo ikke
befordrende for en konstruktiv debat.

> Selv om du ikke staver så godt,
> tillader jeg mig at gå ud fra, at du er i stand til at læse aviser...?

Kan du uddybe det her? Jeg er nemlig ikke sikker på om der mangler en
smiley, eller om du blot er sur over at have gjort dig selv lidt til grin?

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-12-01 15:59

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<3c24704e$0$46331$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"Peter Wodskou" <wodskou@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej

>Kan du uddybe det her? Jeg er nemlig ikke sikker på om der mangler en
>smiley, eller om du blot er sur over at have gjort dig selv lidt til grin?

Jeg kan finde en slåfejl, og så skal østrisk og japansk vel være med
"småt", ellers kan jeg ikke finde noget, men, SUK, jeg læste lidt om de nye
regler for stavning og tegnsætning i avisen forleden, og dem nægter jeg
altså at følge. Så jeg kan heller ikke rigtigt se, hvad Peter hentyder til.

Men ellers er Du altså for "nem" at lokke op af stolen, skulle jeg følge
dit eksempel, burde jeg jo fare op hvergang der er nogen, der kritiserer en
halvfjerdser Yamaha med "traktorgearkasse" eller hur ?

med julehilsen

Orla, som mener det er svæklinge, der ikke kan håndtere 240 + kilo
motorcykel med et "solidt positivt gearskifte"

Fra : Armand

Dato : 22-12-01 16:58

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
kritiserer en
> halvfjerdser Yamaha med "traktorgearkasse" eller hur ?

Næh nej!
Duk du blot nakken og glæd dig over den motion der nu engang er i så'en
en Yamaha-traktor

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 22-12-01 21:04

Armand skrev i meddelelsen ...

>Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
>>

>Næh nej!
>Duk du blot nakken og glæd dig over den motion der nu engang er i så'en
>en Yamaha-traktor

Den ultimative "motionsmaskine" hedder vist Laverda SFC En englænder
forklarede engang, at begrebet "muscle bike" netop _ikke_ dækkede over en
særligt potent motorcykel, men snarere havde noget at gøre med den energi,
der skal lægges i at styre en halvfjerdser cykkel.

så deet

Orla

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-12-01 18:12

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> regler for stavning og tegnsætning i avisen forleden, og dem nægter jeg
> altså at følge. Så jeg kan heller ikke rigtigt se, hvad Peter hentyder

Hæ, det der nye pausekomma... Jeg kan ikke engang finde ud af den gamle
metode, hvordan hulen sku jeg så nogensinde få lært pausekommatering?

> Men ellers er Du altså for "nem" at lokke op af stolen

Nem? Det kan jeg leve med.
Det er muligt jeg er for nem, eller at lunten nogen gange er for kort, men
er der noget jeg virkelig hader, så er det små, snævertsynede mennesker.

Vi der er herinde, har sikkert stort set alle det til fælles at vi elsker
vores motorcykel (-ler). Hvis nogen så stikker hovedet ind og udtaler noget
i stil med "dem der kører touringcykler er dumme", ja, okay, så burde jeg
nok bare nøjes med at tænke "idiot" og lade være med at svare. Udsagnet
siger jo i sig selv en del mere om afsenderen end om touringcykler, det kan
de fleste se. Jeg føler mig ramt fordi jeg elsker den sommerferietur rundt i
europa på nakken af geden, men det er der sikkert også 100 andre læsere der
gør, uden af de begynder at galpe op. Når jeg alligevel galper op med jævne
mellemrum, er det fordi jeg tror udsagnene ofte kommer af tankeløshed eller
simpelthen snævertsynethed - og det er tillært, det er ikke genetisk
opstået, så det kan man måske vænne folk af med ved at gøre dem opmærksom på
forholdet.

Jeg er måske så let at tænde fordi jeg har oplevet den slags små mennesker i
rigt mål i mit liv. Jeg elsker motorcykler og er vild med næsten alle grene
af motorcyklismen - havde jeg finanserne, så havde jeg nok 20 motorcykler af
meget forskellige slags, men moneterne gør at jeg må begrænse mig meget.
Derfor rammes jeg let af andre motorcyklisters smålighed.
Gør nogen nar af Harley'erne føler jeg mig ramt. (Og jeg har ikke engang
harley for tiden).
Gør nogen nar af off-roaderne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af touringcyklerne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af motocross kørerne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af vinterkørerne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af sportscyklerne føler jeg mig ramt. (Endda selvom jeg kun
kører GS500 for tiden)
Gør nogen nar af Honda'erne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af bøttejernene føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af Yamahaerne og deres gearkasser føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af Kawasakierne føler jeg mig ramt.
Gør nogen nar af MZ'erne føler jeg mig ramt, for jeg har haft mange fede
oplevelser på mine MZ'er.
Det er faktisk svært at gøre nar af nogetsomhelst uden at jeg føler mig
ramt. Gudskelov er der ingen der gør nar af KTM, for den er jeg ret
forelsket i for tiden.

Hvorfor hulen er det så svært at acceptere at det er forskellige ting vi
søger i en motorcykel, når vi nu rammes af det samme regnvejr når vi er på
tur? Jeg synes altså ikke det burde være et problem.

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 22-12-01 21:42

> Gør nogen nar af bøttejernene føler jeg mig ramt.

Hov, jeg føler mig ramt ;0)

Anneli - og bøttejern :0)

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-12-01 10:05

"Anneli" <anneli_jensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, jeg føler mig ramt ;0)
> Anneli - og bøttejern :0)

Ha, ha, ha - okay, tillad mig at uddybe: Gør nogen URETFÆRDIGT nar af
nogetsomhelst, så føler jeg mig ramt. Begrebet bøttejern er ganske vist
nedsættende, men benyttes herinde til at beskrive den specielle
Suzuki-finish, der på mange af Suz's modeller har et niveau jeg ikke har set
på andre mærker, selv finishen på mine 70'er og 80'er MZ'er var flere steder
bedre. Og da jeg jo har en GS500 (og har haft mange andre Suzukier) som jo
er en af de værste, betragter jeg det ikke som uretmæssig hån at omtale Suz
som bøttejern, men mere som erfaringsudveksling.

Det kan være problemet bliver løst nu hvor Kawasaki og Suzuki er ved at
fusionere.

Rittig

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 30-12-01 13:57

Claus Rittig wrote:

> Det kan være problemet bliver løst nu hvor Kawasaki og Suzuki er ved at
> fusionere.

HUH !!

Skal det så hedde Kawasuki ?

Jesper Hvalsøe

Fra : Orla Pedersen

Dato : 23-12-01 11:05

> [...]
>er der noget jeg virkelig hader, så er det små, snævertsynede mennesker.

<snip en helt masse>

Af alle de grunde Du nævner, ignorerer jeg fuldstændig den slags, måske
fordi jeg kun har haft "gammelt lort" af transportmidler. Og det er altså
ikke værre end når vi "hakker" på hinandens personlige særheder.

Når folk "håner" mine transportmidler, så glæder jeg mig over, at
sparekassen ikke ejer et gram af "skidtet"

mvh
Orla

Fra : Claus Rolsted

Dato : 23-12-01 20:07

"Claus Rittig" skrev

> [...]
> Det er faktisk svært at gøre nar af nogetsomhelst uden at jeg føler mig
> ramt. Gudskelov er der ingen der gør nar af KTM, for den er jeg ret

Når nogen gør nar af øverter, føler du dig så ramt???
hæ hæ, eller du er måske hoppet direkte fra trædecyklen til mc'en (uden
knallerter eller øverter)?

> Hvorfor hulen er det så svært at acceptere at det er forskellige ting vi
> søger i en motorcykel, når vi nu rammes af det samme regnvejr når vi er på
> tur? Jeg synes altså ikke det burde være et problem.

Regnen drypper også på øvertkøreren...... Og køreglæden har du vel altid til
fælles med andre to-hjuls-entusiaster

Mvh

Claus Rolsted,
pt. på Vespa ET2 45-scooter.

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-12-01 23:41

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Når nogen gør nar af øverter, føler du dig så ramt???

Næh... Nej, du har sgu ret! Der ER noget man kan gøre nar af, uden at det
generer mig.

> hæ hæ, eller du er måske hoppet direkte fra trædecyklen til mc'en (uden
> knallerter eller øverter)?

Dengang jeg "hoppede" var der kun en slags knallerter. De hørte (og hører
stadigvæk) hjemme på cykelstierne og måtte køre 30 km/t.

> Regnen drypper også på øvertkøreren...... Og køreglæden har du vel altid
til
> fælles med andre to-hjuls-entusiaster

Ja, og som sådan burde jeg ikke være så sippet overfor de øverter... Når jeg
alligevel er det, så er det ikke fordi jeg har noget imod dem der kører på
øverter, slet ikke! Men i mine øjne er knallert-45 en af de større
trafikpolitiske bommerter i nyere tid, og jeg vil tro der snart foreligger
noget uheldsstatistik der kan understøtte mine fornemmelser.

Den, der har fundet på at man skal køre på en knallert der kører 45 - 60
km/t ude i normal trafik uden at blive uddannet til det, er i mine øjne en
idiot. Ja, jo, jeg kender godt den dybere politiske baggrund, men jeg synes
stadig det er en tåbelig ide.

Derudover er der ofte den forskel på knallertkørere og motorcyklister, at de
fleste knallertkørere enten (primært som følge af deres alder) ikke er
særlig modne, eller mest betragter knallerten som et transportmiddel, mens
de fleste motorcyklister primært ser motorcyklen som en hobby. Okay, det er
en meget grov generalisering, som derfor skyder forbi en masse mennesker,
men helt ved siden af tror jeg ikke det er.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 24-12-01 16:21

> Okay, det er
> en meget grov generalisering, som derfor skyder forbi en masse mennesker,
> men helt ved siden af tror jeg ikke det er.

Du har da næsten ramt ved siden af mig ;)
Ser den både som transport og hobby!

Generelt vil jeg mene at folk der gider at besøge nyhedsgrupperne om
knallerter eller de forummer der er på nettet ikke kun tænker på det som
transportmiddel.
En ting der dog alligevel undrer mig lidt er at det primært er "30km/t
folket" man ser i NG'er eller forummer, ikke mange på 45km/t knallert. Her
kan det måske som Rittig skriver hænge sammen med med at 45km/t folket kun
tænker på at blive fragtet fra A -> B, lidt trist, selvom de ikke har mange
HK i sammenligning med en MC, så har de stadigvæk køreglæden (selvom den kan
være stærkt begrænset med 45km/t og 200 biler der konstant skal forbi). På
det punkt kan jeg godt leve med faren for at få stikket en bøde i synet og
få følge trafikken, tror også politiet kan se problemet i de 45km/t. Men jeg
synes også helt klart at hastigheden skulle hæves til 80km/t og der skulle
specielt kørekort til den, så folk kunne lære at begå sig på en 2-hjuler. De
fleste på 45'ere er bilister der har anskaffet sig en "bil #2", og de aner
ikke en hujende fis om køreteknik.

Slem smøre, god (h)jul =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Claus Rittig

Dato : 25-12-01 17:30

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan det måske som Rittig skriver hænge sammen med med at 45km/t folket kun

Hold da op, jeg troede aldrig vi skulle blive enige om noget som helst?
Jeg tror det hænger sammen med at _nogle_ af 30-folket har knallert fordi de
ikke er gamle nok til at køre mc, og mange af dem ser nok ikke primært
knallerten som transportmiddel, mens alle 45-folket er gamle nok til at
kunne få motorcykel, hvis det er det de vil... eller noget i den stil.

> [...]
De
> fleste på 45'ere er bilister der har anskaffet sig en "bil #2", og de aner

Så er vi sgu igen enige! (nåja, måske ikke lige om hastigheden, jeg ville
nok foreslå de ca. 60 som de fleste af dem alligevel KAN køre idag). Det
primære er dog køreuddannelsen, det er næsten uagtsomt manddrab at sende
folk ud i trafikken på en tohjuler uden nogen uddannelse i det overhovedet!

Og i disse miljø-tider forstår jeg heller ikke helt hvorfor små, osende
2-taktere som sælges i stort tal og fortrinsvis kører rundt inde i byen hvor
der er flest boliger, skal være fritaget for afgift?

Rittig

Fra : Claus Rolsted

Dato : 27-12-01 15:14

> Hold da op, jeg troede aldrig vi skulle blive enige om noget som helst?
(snip)
> Så er vi sgu igen enige! (..)

Hmmm, det var da pokkers, så enige I to lige pludselig er. Mon det er
julestemningen eller rødkålen, der taler(?)
I skulle næsten tage ud og køre noget markræs sammen.

Og god(t) bag(h)jul til jer alle....

Mvh

Claus Rolsted

Fra : RpR

Dato : 27-12-01 15:34

> [...]
> knallerten som transportmiddel, mens alle 45-folket er gamle nok til at
> kunne få motorcykel, hvis det er det de vil... eller noget i den stil.

Og så er der dem som mig der generelt er fan af 2-hjulere, men hælder lidt
mere til knallerterne, og kan se fordele ved 45'eren som 30'eren ikke har =)

> [...]
> primære er dog køreuddannelsen, det er næsten uagtsomt manddrab at sende
> folk ud i trafikken på en tohjuler uden nogen uddannelse i det

Helt uhyggeligt som vi er enige =)
Man kan tydeligt skille 45'er piloterne i 2 grupper:
1. Dem der kører bil og derfor ikke aner en hujende fis om køreteknik på en
2-hjuler. De ligger typisk 10cm fra kantlinien og slingrer fra højre til
venste, overholder meget sjældent den skiltede hastighed. Om vinteren vil de
helst køre med benene strittende til hver sin side.
2. Dem der kører / har kørt MC eller har fået køreteknisk undervisning af
anden vej på en 2-hjuler. De ligger typisk i midten af egen vognbane eller
lidt mere til venstre, slingrer ikke som tossede, tuner knallerten til at
kunne følge traffikken, overholder af og til den skiltede hastighed. Holder
fødderne på trinbrættet hvor de hører hjemme, det andet skvatter man bare
af.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 07-01-02 01:28

> [...]
> Gør nogen nar af Yamahaerne og deres gearkasser føler jeg mig ramt.
> Gør nogen nar af Kawasakierne føler jeg mig ramt.

Og hvor blev min SUZUKI af ?

Tilføj den eller bliv RAMT

Kaj Gasseholm
Stentofterne 19
7600 Struer

Tlf. 97 84 02 87
Mobil. 20 22 42 87
Email. gasse@get2net.dk
http://www.wildwildwest.dk
ICQ 12858929

Der tages forbehol for tasdefegl

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-01-02 08:01

"Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<gasse@get2netdotdk> skrev i en meddelelse

> Og hvor blev min SUZUKI af ?
> Tilføj den eller bliv RAMT

Bøttejern, du gamle, bøttejern.

Rittig
(Ramt under alle omstændigheder...)

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 07-01-02 13:19

Fra : Armand

Dato : 07-01-02 19:06

Kaj Gasseholm (Replace DOT with . in address for reply by email)
<gasse@get2netdotdk> skrev i en

> Og hvor blev min SUZUKI af ?
> Tilføj den eller bliv RAMT

GRILL

--
Armand.
(der også undrede sig - For den kunne da ikke være indeholdt under

Fra : james

Dato : 22-12-01 15:10

> De særdeles religiøse kører rundt med et gult
> kors som rygmærke, og kalder sig "Kilden MC".

Jeg venter på, at de ændrer navnet til: "Hans Bikere"

> Vejgård MC som er en af de mest hardcore
> og intelligensforladte rocker klubber i nordjylland kører stort set kun
> japansk.

Du er ikke bange, Rittig, det må jeg sige.....eller regner du med at de ikke er
intelligente nok til at bruge en computer? Peter udskriver et kopi og sender
den pr snail-mail.....har du tænkt på det?

God jul, og måske ses vi allesammen noget mere i det nye år!

-james

Fra : james

Dato : 21-12-01 15:56

> "Hovhov, jeg er da både Harley-, Suzuki- og
> Hondaejer."
>
> Og så tager det kun et par yderligere sekunder, før en eller anden siger
> "Næ. Ikke mere."

.....eller: "En Sportster er ikke en rigtig Harley......."

-james

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-12-01 22:46

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ....eller: "En Sportster er ikke en rigtig Harley......."

Eller "En Shovelhead? Der er jo japaner-stumper på? Næh, der har ikke været
lavet Harley'er siden Panhead".

Og så stemmer en eller anden i med "Har den AFFJEDRING? Det har sguda ikke
nogem med en Harley at gøre, Harley er stivstellet."

Og sådan fortsætter sangen en times tid, indtil det på denne måde er slået
fast, at Harley Davidson faktisk aldrig har lavet motorcykler, men kun er et
produkt af folks fantasi.

Jeg falder selv i en gang imellem. Jeg så en af de der 175cc
Aermacchi-Harley off-roadere på stumpemarked sidste måned, og mens jeg stod
og kiggede på den greb jeg mig selv i at tænke "Det har altså ikke meget med
en Harley at gøre". Men den er jo ikke meget anderledes end den "Bantam"
model Harley lavede i 60'erne med en 200cc encylindret 2-takt motor, og den
er vel så amerikansk som noget kan blive, selvom den skiller sig lidt ud fra
mængden? Man kunne så argumentere at Aermacchi-tingen ikke er bygget i USA,
men på den anden side set: En Honda Goldwing er vel også Japansk, er den
ikke? Ihvertfald lige så japansk som RD350, DT125R, SZR660, CB450S, MTX125
og alle de andre. Eller hvad med de army-off-roadere som Harley sidste år
solgte til det amerikanske militær, som stort set udelukkende er lavet i
Østrig? Det er faktisk lidt svært, det her - hvad med Montesa-Honda's trial
cykler, er de Hondaer? De både designes og produceres jo for en stor del i
Spanien? Hvad med Buell, er det Harley'er? De har Sportster motor, og
motoren er vel hjertet i en motorcykel, ikke? Men så bliver de fleste
Aprilia'er jo pludselig Østrigske? Kan man så bruge designets
oprindelsesland som mål, og udråbe fx. Yamaha TT600R til Japansk fordi
ihvertfald motoren er designet i Japan? Men så er Gasgas måske et problem,
for det er ganske vist en rent Spansk selskab, men deres enduro er jo en
kopi af en Kawasaki KX250 med en kopi af en Honda CR 250 motor, faktisk så
god en kopi at de fleste reservedele kan byttes rundt på modellerne.

Næh, det er sgu ikke let.

Godt jeg ha skiftet religion nu, idag er jeg nyfrelst KTM discipel. Og det
skal nok blive spændende, se selv disse friske presseklip:

"In conjunction with the development of a range of V-Four streetbikes,
according to reporter Alan Cathcart (Cycle News, red.), KTM is aiming to
line up on the MotoGP grid in 2004 with a 990cc V-Four roadracer."

"KTM has long been known as a quality manufacturer. In recent years, it has
also reacted quickly to market changes. For example, KTM radically updated
their four-stroke motocross and enduro machines, and brought those new,
super-lightweight bikes to market long before any of the Japanese
manufacturers, except Yamaha."

Rittig

Fra : james

Dato : 21-12-01 15:54

> En Harley har man nu engang kun, hvis man er rocker eller religiøs!!!

"Haha, Ja, Kvinder fra Danmark er enten ludere eller hockey-spillere....hahaha"

-"Min kone er faktisk dansk......"

"Virkelig?"

-"Ja....."

"Hvilken hold spiller hun for?"

Personligt, mener jeg at verden består af 2 typer....de som deler verden op i 2
typer, og de som ikke gør.......

-james

og med det: God Jul til allesammen!

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-12-01 22:20

> Personligt, mener jeg at verden består af 2 typer....de som deler verden
op i 2
> typer, og de som ikke gør.......

LOL!
Du er ikke uden evner, knægt! Jeg håber din kones hold vinder mesterskabet i
år...

Rittig

Fra : Kaw

Dato : 30-05-02 06:27

Ja, sikke mange problemer folk har, jeg kører også på mc, en af dem med
to hjul på, men den kan godt køre uden det er nødvendigt at fjerne
indmaden fra udstødningen.

*S*

Kim

http://www.kandu.dk/

Fra : Kaj Gasseholm \(Repl~

Dato : 31-05-02 09:39

"

men den kan godt køre uden det er nødvendigt at fjerne
> indmaden fra udstødningen.
>

> *S*
>
> Kim

OG ??

Med venlig hilsen

Kaj Gasseholm
Email. gasse@tdcadslDOTdk
http://www.wildwildwest.dk

Der tages forbehol for tasdefeg

Fra : Svend Augsburg

Dato : 31-05-02 21:29

Den forstod jeg s.. heller ikke....
Kaj Gasseholm (Replace DOT with in address for reply by email)
<gasse@tdcadslDOT.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf73698$0$209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens Didriksen

Dato : 31-05-02 21:48

"Kaw" <Kaw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, sikke mange problemer folk har, jeg kører også på mc, en af dem med
> to hjul på, men den kan godt køre uden det er nødvendigt at fjerne
> indmaden fra udstødningen.

Indmad høre til i en kalkun - ikke på en mc!

Jens
Gæt selv hvilken mc..