Variator - Peugeot Buxy
Fra : Allan johansen

Dato : 17-12-01 11:50

Hejsa NG!

Jeg har lige 2 korte spørgsmål:

1. Hvilken type variator sidder som standard på en Peugeot Buxy, en
tør-variator eller hvad?

2. Hvor mange gram skal rullerne cirka være på, når man kommer til at
køre med Polini Sport Cylinderkit, tunudstødning, begrænsningerne
fjernet og med orginal karburator (12 mm.)?

Takker på forhånd!

Mvh. Allan Johansen

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-12-01 00:44

"Allan johansen" <allan-j@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa NG!
>
> Jeg har lige 2 korte spørgsmål:
>
> 1. Hvilken type variator sidder som standard på en Peugeot Buxy, en
> tør-variator eller hvad?

Det ved jeg ikke, kender ikke motoren...

> 2. Hvor mange gram skal rullerne cirka være på, når man kommer til at
> køre med Polini Sport Cylinderkit, tunudstødning, begrænsningerne
> fjernet og med orginal karburator (12 mm.)?

Det er udstødningen der bestemmer hvilke ruller, du skal have i.
Hvilken udstødning vælger du ?

> Takker på forhånd!
>
> Mvh. Allan Johansen

Mads

Fra : Allan johansen

Dato : 20-12-01 10:03

> Det er udstødningen der bestemmer hvilke ruller, du skal have i.
> Hvilken udstødning vælger du ?

Min nuværende er en billig tunpotte fra Protuna, det er en Proma
Legal, og den beholder jeg.... men jeg skal vel gå ned i vægt, ikk'?
.... efter cylinderkittet er monteret. Alt det andet jeg nævnte, er
hvad jeg kører med nu (havde jeg vist ikke lige formuleret korrekt
før).

Mvh. allan johansen

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-12-01 15:52

> [...]
> ... efter cylinderkittet er monteret. Alt det andet jeg nævnte, er
> hvad jeg kører med nu (havde jeg vist ikke lige formuleret korrekt

Prøv med nogle 5-6 grams, de burde passe.

Mads

Fra : RpR

Dato : 20-12-01 16:11

> 1. Hvilken type variator sidder som standard på en Peugeot Buxy, en
> tør-variator eller hvad?

Mener det er en vås variator der skal have specielt fedt ved Peugeot, men
hænd mig ikke op på det.

> 2. Hvor mange gram skal rullerne cirka være på, når man kommer til at
> køre med Polini Sport Cylinderkit, tunudstødning, begrænsningerne
> fjernet og med orginal karburator (12 mm.)?

Så det er så ret nemt at finde ud af:
Hvis den accelerer blødt afsted, og omkring 50 - 60km/t begynder at trække
mere, så skal der lidt lettere ruller i.
Hvis den derimod tager flere omdrejninger end den flytter sig, så skal der
lidt tungere ruller i.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com