Cæsar
Fra : Mikael Eriksen

Dato : 19-12-01 22:37

Jeg kan huske at min far en gang i 70'erne havde en stak singler, hvor Cæsar
sang sjofle sange. Nogen som kan huske disse, og hvad de evt. hed?

/mikael

Fra : LaC

Dato : 20-12-01 00:44

> Jeg kan huske at min far en gang i 70'erne havde en stak singler, hvor
Cæsar
> sang sjofle sange. Nogen som kan huske disse, og hvad de evt. hed?

Chancen er at disse er at finde på cd'en: Cæsar - Hits

Jeg nævner i flæng: Den Lange Hr. Jensen, Storkespringvandet, Her Stander
Bøg, Da Manden Ind i Gården Kom, Der Stod To Piger, Potifar - Forfra Og
Bagfra, I Et Bryggeri OSV.

Find den og du er godt på vej.

Lars

Fra : Ole Damgaard

Dato : 20-12-01 03:29

"Mikael Eriksen" <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan huske at min far en gang i 70'erne havde en stak singler, hvor
Cæsar
> sang sjofle sange. Nogen som kan huske disse, og hvad de evt. hed?

Kære Michael - Her er nogle af dem - men ikke alle, for det var utroligt, så
mange småsjofle
sange han indsang på plade. Det er nok svært at finde pladerne i dag, måske
antikvarisk.
Her kan du måske osse finde to sangbøger, der hed "De voksne Synger 1 og 2".
Heri er en
masse af sangene optrykt.

Men et bud på nogle af hans frække plader:

Pladen Cæsar fra 1967 indeholdt bl.a.:
DU LIR'LIGE FISKER
DRUKVALDES SANG

Pladen Cæsar synger Københavnerviser (1973) indeholdt bl.a.:
ÅH GUDSKELOV/PARLEZ-VOUS
(DE)NORSKE LODSER
TRALULALEJ
(DEN)UNGE HR PEDERSEN
LARS PÆSENS VISE
SKÅL FOR DEN GAMLE BRYGGER
DER ER ØLLER I KLOSTERKÆLDEREN
NÅ NÅ NÅ HVA' SÅ
HIST I STORE KONGENSGADE
POTIFAR FORFRA OG BAGFRA
OPPE I UPERNAVIK

EP´en Cæsar fra 1960 indeholdt:
FLICKAN FIN FIN
DA MANDEN IND I GÅRDEN KOM
(DEN)LANGE HR JENSEN
JOMFRUEN I SKOVEN

En anden EP fra 1963 indeholdt:
POTIFAR FORFRA OG BAGFRA
(EN)PIGE GIK I ENGEN
I HOLMENS GADE
DER GIK JO TO PIGER
SÅ SPURGTE JEG LOUISE

I 1968 kom EP`en Bordelmutters viser 1, som indeholdt:
USKYLDSVALSEN
HVAD SKAL EN STAKKELS PIGE GØRE
SMUGKIKKEREN
KÆL FOR MIG MED HVIDE HANDSKER PÅ

Og endelig en CD som måske kan skaffes endnu.
Udgivet i 1994:The Real Cæsar - 15 frække.
plmrk: HARLEKIN 240762
Indhold:
DA MANDEN IND I GÅRDEN KOM
STORKESPRINGVANDET
HER STANDER BØG
(DEN)LANGE HR JENSEN
ÅH DU LILLE PIGE
DER STOD TO PIGER
NÅ HVA' SÅ
FLICKAN FIN FIN
POTIFAR FORFRA OG BAGFRA
TRALULALEJ
SÅ SPURGTE JEG LOUISE
KLARINETTENS MORGENSANG
(EN)PIGE GIK I ENGE
(ET)BRYGGERI
I HOLMENS GADE

mvh ole

Fra : Kasper Lyngbye

Dato : 22-12-01 10:49

Der kom for nogle år siden en slags greatest hits på cd jeg kan ikke huske
navnet på den men den kunne bøbes i
de fleste butikker den gang det er nok en 6 - 7 - 8 år siden.

Mvh
Kasper Lyngbye

Mikael Eriksen <mier@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vr1gv$90v$1@sunsite.dk...