Samtale-anlæg.
Fra : Kenneth

Dato : 19-12-01 21:03

Hej.

I efteråret anskaffede jeg mig min drømmecykel (En sprit-ny Honda ST1100
European), og jeg vil gerne toure langt til sommer. Jeg er på udkig efter et
godt samtale-anlæg. Hvad er godt og hvad er mindre godt? Kender I nogle?

Mvh

Kenneth

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 19-12-01 22:05

www.autocom.co.uk skulle være det bedste....Karin og jeg har lige købt et
sæt Cobra Microtalk 305med headsæt og oplader samt batterier for 705
dm...hos neuner funk i tyskland...flinker fyr.....den ene gik i stykker
efter første opladning...men indne jeg kunne nå at sende den tilbage havde
han smidt en ny i posten....kvaliteten viker fint på radioerne og
headsættet, og der fælger bælte holder med hvis man ellers kan bruge det til
noget.

lydkvaliteten i walkierne er ganske fin, både med og uden scrambling, og så
har de 300 + kanaler (8kanaler med hver 38 subkanaler....og alle disse kan
så scrambles....det gør det lidt svære at lytte med for folk uden radioer
med scrambling...men ellers ikke)

headsættet består at 2 flade ørebøffer med velkro.....og en microfon...samt
en knap til montering på styret ...som man trykker når der skal tales.
hørebøfferne er fin til tale....men musik er aldeles forvrænget og i meget
dårlig kvalitet....der skal man nok have fat i autocoms.

microfonen ser umiddelbar ud som om den godt kunen bruge noget mere skum til
at holde støjen ude med.....men det må tiden vise når den nye cykel er i hus
og salten er væk....

Lasse
MBK 7 gear og cobra microtalk 305
husk at hvis de købes i usa så skal et være europa modellen, for ellers er
de ulovlige...noget med frekvenserne.....

Fra : S. B.

Dato : 19-12-01 22:30

"Lasse Lundberg" <laslun@mail.dk> wrote in message
> [...]

til
> at holde støjen ude med.....men det må tiden vise når den nye cykel er i

Kan vi også få prisen?

Søren

Fra : Allan jørgensen

Dato : 20-12-01 07:24

"S. B." <sfb@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Lasse Lundberg" <laslun@mail.dk> wrote in message

> Kan vi også få prisen?
>
> Søren

øøh 705 dm. eller omregnet ca.2700kr

Allan(fzr600us)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-12-01 13:31

705 dm
det er ret billigt i forhold til her i landet

radioer er fundet til ca 1800 kr (en eller anden militær online butik
herhjemme)
headsæt a ca 600 kr stk 1000 kr (brinc elektronik)
oplader a 250 250 kr(en eller anden militær online butik herhjemme)
batterier a 250 500 kr (en eller anden militær online butik herhjemme)

total 1800+1000+250+500=3550 kr

fordelen ved cobra 305 i forhold til cobra 220, er at den kan scanne alle
300+ kanaler igennem for samtale lynhurtigt....den har scrambling...så man
kan snakke forholdsvist privat...med mindre der er andre 305 i området,
antenne kan klappes ned, kan vibrere ved inkomne opkald på frekvensen, og så
kan den overvåge 2 kanaler ad gangen, og har hukommelse til 9 kanaler, og
for at få max "range" kan man slå squelch fra...efter sigende skulel den
være mere vandafvisende...men det gir jeg ikke en daddel for.

det tager ca 5 arbejdsdage for pakken at nå fra tyskland hertil

Lasse
MBK 7Gear & RS125 & Karin

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-12-01 13:41

glemte lige at brick elektronik sælger et sæt med cobra 220 og headsæt til
2500 kr....her mangler så batterier og oplader....så at købe dem i tyskland
er ikke en dum ide...

Lasse
MBK 7 Gear

Fra : S B

Dato : 20-12-01 14:52

Hvad nu hvis man kun ønsker et samtale anlæg mellem føre og passager, samt
at kunne høre radio/cd, uden alt det andet med at kunne sankker sammen
flere cykler og mobiltelefon og jeg skal gi' dig.
Kan det ikke købes til en billiger pris et eller andet sted?

Søren

Fra : james

Dato : 20-12-01 15:54

Autocom er først en intercom (mellem fører/passager) med radioer som ekstra
udstyr. Mobiltelefon/CD/kassette/indgang fra radar detector.....ahem....er en
del af standard udstyret.

-james

Hvor bor I Søren, hvis det er i nærheden af nordJylland, kan I evt få kigge
på vores.....nej, det kan I ikke alligevel...de er jo i Corrodom'en.....!

Fra : james

Dato : 20-12-01 15:49

> husk at hvis de købes i usa så skal et være europa modellen, for ellers er
> de ulovlige...noget med frekvenserne.....

Shit.....ulovlig IGEN!!!!!!

Autocom med radioer købt i USA....meget tilfreds bortset fra at vi er
ulovlige....

james & kirsten

Fra : Claus Rolsted

Dato : 20-12-01 20:53

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Shit.....ulovlig IGEN!!!!!!

Hul i at det er ulovligt. Hvad værre er, at de frekvenser er tildelt nogle
andre anvendelsesmuligheder her i DK. Man ved aldrig, hvem det kunne være, I
blokerer/spærrer for....

Claus Rolsted

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-12-01 22:49

Claus Rolsted wrote:

> [...]
> andre anvendelsesmuligheder her i DK. Man ved aldrig, hvem det kunne være,

Det kan (bør!) man jo hurtigt finde ud af.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-12-01 01:40

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> wrote in message
> Det kan (bør!) man jo hurtigt finde ud af.

radioerne er jo ikke særlig kraftige 500 mw, på de engelske specifikationer
står der max range på 3 km, og de tyske 5 km (hmm måske er luften tyndere i
tyskland??:) i bysituationer skriver de ned til få hundrede meter (mener
150-200 m.). testede dem inde på kbh kommunehospital...og de virkde fint 300
meter igennem mange boligblokke over til pizza manden

som knægt havde jeg et sæt beta3 walkier med 1 meter lange antenner....og
sendestyrke på 2 watt på 27mhz frekvenserne....de kunne ikke række særlig
langt.....på en god dag et par km...men det kan jo være at teknikken er
blevet bedre samt at den nye frekvens på 446 mhz...gør at de kan sende
længere.

jeg har lagt mærke til at på kanal 2 er der noget der klikker ...det er der
ikke på de andre kanaler....jeg tænkte på at det var en baby alarm eller en
trådløs ringeklokke i nabo laget...nogen der ved hvem/hvilket der også
bruger disse frekvenser...kan man forvænte at høre barne gråd ofte ?

hvor mange herinde køre med radioer på 446 mhz båndet ?

Lasse
Cobra Microtalk 305

Fra : Morten Dahl

Dato : 21-12-01 09:04

"Lasse Lundberg" <laslun@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
tjae mine (vi er nogle venner, så 6stk ialt) Motorola FR60 er nogle
amerikanske nogle der desværre ligger i 467 (licens) og de frekvenser vi
bruger er bla. leased af SAS (ja dem med de store hvide nogen) men jeg har
nu aldrig haft en pilot på linjen endnu

-
Morten Dahl

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-12-01 16:44

Morten Dahl wrote:

> [...]
> bruger er bla. leased af SAS (ja dem med de store hvide nogen) men jeg har

*LOL* Det minder mig om engang min far fik en pilot på linjen... i en (våd)
autoradio! Han kunne i flere minutter tydeligt høre piloten plapre løs
med kontroltårnet (nok det i Billund)

Fra : james

Dato : 21-12-01 15:48

> Hul i at det er ulovligt. Hvad værre er, at de frekvenser er tildelt nogle
> andre anvendelsesmuligheder her i DK. Man ved aldrig, hvem det kunne være, I
> blokerer/spærrer for....

I 3 år, har vi bare hørt én anden på freq'en...og jeg tror at det var en
Goldwing .. ud fra samtalen.

james

Fra : Jakob Barfod

Dato : 21-12-01 09:39

> [...]
> www.autocom.co.uk skulle være det bedste....Karin og jeg har lige købt et
> sæt Cobra Microtalk 305med headsæt og oplader samt batterier for 705

Hej Lasse.

Hurtigt, du mangler bare en karakter, og så er den lige parat til en
anmeldelse på dmcn.dk:
http://home.worldonline.dk/~pcmakro/DMCN/formmail.html

--
Jakob (hov, jeg glemte at skrive en autocom på ønskesedlen)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 21-12-01 15:05

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message > Hej
Lasse.

> Hurtigt, du mangler bare en karakter, og så er den lige parat til en
> anmeldelse på dmcn.dk:
> http://home.worldonline.dk/~pcmakro/DMCN/formmail.html

Det kommer der også..men ikek før de er testet i real life....nok lyder de
godt når man går 100 meter imellem, en anden ting er med 150 km/t vinden
susen, moterens brumlen, betjening med handsker osv........når det er testet
kommer der en karakter

Lasse

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-12-01 16:48

Sørg også for at have en meget støjsvag hjelm. Et dyrt anlæg kan altså ikke
fjerne støjen i hjelmen

--
Mvh.
Henrik (som nyde at sidde med egne tanker, og uden samtaleanlæg, og blot

Fjern x i mailadr. ved svar på mail