Kan det betale sig at købe et Gf 3 Ti 200 ~
Fra : Andrew

Dato : 19-12-01 18:59

Hej

Kort og godt.

Kan det betale sig at bruge de ekstra 5-600 kroner på et GF3 TI 200 64MB,
eller er det ikke særligt meget man får mere for pengene end hvis man køber
et GF2 TI 64 MB til 1000 kroner???

Jeg er lidt i tvivl, da jeg er igang med at bygge mig selv en ny ´computer,
og jeg kan jo ligeså godt fremtidssikre den lidt ekstra. Men 600 kroner
ekstra er alligevel en slat. Og da de begge har 64 MB DDR ram kan jeg ikke
tro at der er SÅ stor forskel (600 kroner) på dem igen?

Tar jeg fejl???

Mvh And

Fra : Peter M. Møller

Dato : 19-12-01 21:11

Det kan klart betale sig.

GF 3 er en generation foran.

Peter
ELSA GF 3 TI 200 OC 235/475

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-12-01 12:44

"Peter M. Møller" wrote:

> Det kan klart betale sig.
>
> GF 3 er en generation foran.

Om det så lige retfærdigør prisforskellen er spørgsmålet. Lige nu skal man lede
længe efter et spil som udnytter de nye features, men de kommer dog efterhånden.
Jeg vil anbefale at kigge på nogle test og så sammenholde dem med hvilke
programmer det skal bruges til.

For mit eget vedkommende så venter jeg en generation med at opgradere - der
kommer jo nye kort til foråret og jeg har en gang brugt penge på et kort
(Geforce256 til 3000.-) blot for at opdage det eneste som udnyttede kortet var
demoer og benchmark programmer.

Mvh

Bruno

> Peter
> ELSA GF 3 TI 200 OC 235/475

Ja, det er flot.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-12-01 13:21

> Kan det betale sig at bruge de ekstra 5-600 kroner på et GF3 TI 200 64MB,
> eller er det ikke særligt meget man får mere for pengene end hvis man
køber
> et GF2 TI 64 MB til 1000 kroner???

Det er ikke bare hastighed der er forskel på de to kort, det er også
antallet af instruktioner i GPUen. Kort sagt, med et GF3 kan du få flere
effekter i dine spil (som understøtter disse funktioner) end et Geforce2
kan. Men om det er 5-600 kr værd er jo så en anden sag. Som det også er sagt
i tråden er der ikke vildt mange spil der understøtter de nye funktioner,
men de kommer.

Flemming