Hvilken krumtap til jog?
Fra : CB

Dato : 19-12-01 18:10

Hej Ng.

Jeg er ved at fikse en jog motor jeg har købt. Da krumtappen er gået sig en
tur, tænkte jeg på, hvorfor en kruptap man så skal købe? Polini racing,
Poline Evo, Malossi, Hebo....O.S.V.??? Har i nogle gode/dårlige erfaringer
med nogle af dem? En af mine venner købte poline racing og der kunne fan...
mærkes forskel. Men hvad vil i råde mig til?

Vh Cb

Fra : Michael Thomsen

Dato : 20-12-01 11:34

Jeg har gode erfaringer med en Polini Evo 12mm kryds pind.

Det eneste minus er at du SKAL have en Polini variator på den.. En orginal
jog variator passer ikke på den. da der ikke er hakker ind i krumtappen. Den
er hel rund!

Mvh Michael

Fra : RpR

Dato : 20-12-01 16:05

> [...]
> jog variator passer ikke på den. da der ikke er hakker ind i krumtappen.

Et minus må da være at man er tvunget til at købe et cylinderkit med 12mm
krydspind =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 21-12-01 13:48

Du behøver ikke at købe helt ny cylinder kit, bare nøjes ned nyt stempel med
12mm krydspind.

Du kan købe alle størrelser hos Moto-Line til jog med 12mm krydspind.

Fra : RpR

Dato : 23-12-01 03:21

> Du behøver ikke at købe helt ny cylinder kit, bare nøjes ned nyt stempel
med
> 12mm krydspind.
>
> Du kan købe alle størrelser hos Moto-Line til jog med 12mm krydspind.

Mindes nu ikke om at man kan få 12mm reservestempler til f.eks Sport til
Minarelli motoren?

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-12-01 09:56

Det kan jeg ikke sige noget om, men prøv at ringe til Motoline og hør, de
plejer nok at kunne finde et stempel der kan passe.. Jeg fik til min 47.6mm
Euro cylinder, og min orginale 30km/t cylinder :)

Fra : RpR

Dato : 23-12-01 15:11

> [...]
47.6mm
> Euro cylinder, og min orginale 30km/t cylinder :)

Hellere stempler der er masseproducerede, så er det pænt billige i stedet
for at Motoline skal til at ændre et stempel der så passer. Det blir dyrt.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-12-01 18:05

Nej.. ca. 200kr.. syntes jeg ikke er galt. Det skal jo aldrig skiftes! :)

Fra : RpR

Dato : 24-12-01 15:01

> Nej.. ca. 200kr.. syntes jeg ikke er galt. Det skal jo aldrig skiftes! :)

Så kører du ikke meget =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 25-12-01 12:25

Nej.. ca. 10.000 km om året. Har bil ved siden af!
:)

Fra : RpR

Dato : 25-12-01 15:26

> Nej.. ca. 10.000 km om året. Har bil ved siden af!

Så holder dit stempel jo 2år =) (hvis motoren er godt pumpet)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 26-12-01 09:09

Der er næsten komplet Evo på den, mangler lige at få fat i en kobling og
koblings skål. Min kobling fløg ud gennem motor blokken og smadrede en bil
:( Ikke så heldigt, så jogen står bage der hjemme og venter på dele.
Den har købt i næsten 1 år nu, og kører stadig som den skal. Jeg har lavet
kompritions test på den og den er ikke blevet dårligere.

Mvh Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 26-12-01 15:46

> Min kobling fløg ud gennem motor blokken og smadrede en bil
> :( Ikke så heldigt,

ahhh, kan det nu os passe?

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mads Jensen

Dato : 27-12-01 23:24

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
>Min kobling fløg ud gennem motor blokken og smadrede en bil

Ahh, det tror jeg sq ikke på :)

Mads

Fra : RpR

Dato : 27-12-01 01:07

> [...]
> Den har købt i næsten 1 år nu, og kører stadig som den skal. Jeg har lavet
> kompritions test på den og den er ikke blevet dårligere.

Den med bilen er vist lige bob bob..
Desuden holder dit stempel ikke særligt mange km med EVO. Det er ikke
beregnet på holdbarhed, så kan du vende og dreje det som du vil. 100 - 200
timer max, så er der ydelsestab der ikke kan accepteres hvis vi snakker
banekørsel.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : CellKey.dk

Dato : 28-12-01 03:24

> [...]
> Den har købt i næsten 1 år nu, og kører stadig som den skal. Jeg har lavet
> kompritions test på den og den er ikke blevet dårligere.
Ikke dårligere "komprition" efter et år?
og den med skålen.. arhh.. sikker på at det ikke var stemplet der skød med
varmesøgende missiler?
;)

--
Venlig Hilsen
Mads Poulsen

Fra : RpR

Dato : 29-12-01 12:22

> og den med skålen.. arhh.. sikker på at det ikke var stemplet der skød med
> varmesøgende missiler?

LOL

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Christian

Dato : 20-12-01 22:37

> [...]
> jog variator passer ikke på den. da der ikke er hakker ind i krumtappen.

Tjah, jeg ville da vælge en Top Racing Evolution 10mm eller 12mm, da du kan
få alle variatorer på denne, og jeg mener bestemt den er lige så god som
Polini's og endda lidt billigere

Husk nogle ordentlige lejer ! (Kulfiberstyrede er fint)

Mvh Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 21-12-01 22:01

> [...]
> Polini's og endda lidt billigere
>
> Husk nogle ordentlige lejer ! (Kulfiberstyrede er fint)

<
Hvor køber man så disse lejer? Jeg har kigget lidt rundt omkring, men kan sq
ikke lige finde nogen.

Har lige bestilt Metrakit, og RacerKrumtap, så jeg skal sq oxo ha nogle gode
lejer i :)

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-12-01 13:24

Spørg hos din lokale værktøjs majer efter lejer til kan klare omkring 20.000
RPM.. De kan fåes. Har selv fået nogen igennem Alpha Diesel i Fr-havn da jeg
arbejdede der.

De bliver brugt til Racer biler i deres gearkasse.

Mvh Michael