Ytringsfrihed
Fra : Morten Rasmussen

Dato : 19-12-01 18:39

hvis folk spiller et virtuelt spil, hvor alle kan logge ind og spille, gælder
ytringsfriheden ikke også der?
Eller kan dem der styre spillet slette folks post fordi det er på deres
computer det foregår?

--
Posted from 0xc2c082c8.boanxx1.adsl.tele.dk [194.192.130.200]

Fra : Christian Andersen

Dato : 19-12-01 19:06

Morten Rasmussen wrote:

> [...]
>ytringsfriheden ikke også der?
>Eller kan dem der styre spillet slette folks post fordi det er på deres

Ytringsfriheden giver ret til at sige hvad man vil, det giver ikke andre
pligt til at lytte til det, eller stille fora til rådighed.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med konsulentbistand!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Dennis Enøe

Dato : 20-12-01 00:01

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message
> Ytringsfriheden giver ret til at sige hvad man vil, det giver ikke andre
> pligt til at lytte til det, eller stille fora til rådighed.
yeps, men nu er det et virtuelt spil (kigger selv på min tid med everquest)
og her
har man lavet regler for at undgå at folk bliver grove og fordi nogler
personer
kommer fra lande som ikke har samme regler som alle os andre og derfor har
man valgt at forbyde snak om nogle ting med mindre man snakker med sine
bekendte i spillet ´for at folk ikke skal rende rundt og kalde hinanden dvs
skældsord.

Dennis E

Fra : Peter Makholm

Dato : 20-12-01 00:31

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> writes:

> yeps, men nu er det et virtuelt spil (kigger selv på min tid med
> everquest) og her

At det er et virtuelt spil ændre ikke på det faktum at man på trods af
ytringsfrihenden ikke har ret til et forum at ytre sig i eller ret til
at ytre sig om alt i alle fora.

Ytringsfrihed vil sige at *staten* ikke hindre dig i at ytre dig om
hvad du vil. Men ytringsfriheden pålægger mig på ingen måde at jeg
skal finde mig i folks ytinger i mit hjem eller gennem min
computer. Der findes ikke en pligt til at hjælpe andre med at ytre
sig.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix