How Can I Publish
Fra : Jonjet

Dato : 19-12-01 16:20

How Can I publish my own homepage directly form my computer? Is it possible?
Please reply..

Thanks

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-12-01 17:46

"Jonjet" <voicedj@hotmail.com> writes:
> How Can I publish my own homepage directly form my computer? Is it possible?

No.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Thostrup

Dato : 26-12-01 12:17

>Is it possible?
Yes
> How Can I publish my own homepage directly form my >computer?
Windows IIS ...

Fra : Marsellus Wallace

Dato : 02-01-02 04:38

Simpleserver from www.analogx.com

http://www.analogx.com/contents/download/network/sswww.htm

Simple setup, just point the directory to an indexfile (index.htm)

MW

Fra : Jonjet

Dato : 02-01-02 15:54

Can you make it simplier please, I'm not an expert when it comes to this but
I'm a fast learner

Fra : Marsellus Wallace

Dato : 03-01-02 01:11

If you cant read the following I am pretty sure that you are NOT Danish....
:)

Pga mit stinkende engelsk (og at jeg går ud fra du er dansk
(dk.edb.hardw.....) vil jeg hellere gøre dette på dansk !
------

Først skal du hente "Simpleserver" analogx
-- http://www.analogx.com/files/sswwwi.exe <=== Download denne....

Gennemfør installationen og læs readme filen (ganske kort)!!

På denne side kan du se hvorledes din WEB Server kommer til at se ud.
http://www.analogx.com/contents/graphics/sswww.gif
Et ganske almindeligt vindue med nogle ting man skal lægge mærke til.

Øverst (http://10.10.0.201) er din computers IP addresse, altså det folk
skal skrive i deres browser for at se DIN hjemmeside
Nederst i midten skal du lægge stien ind til din index side
(start/hovedside) på din fede hjemmeside.
Dette gøres ved at trykke på feltet og et vindue kommer frem som spørger om
"vejen" / "path" til denne startside på din hjemmeside.

Når dette er gjort skal du bare i nederst højre side starte selve servicen
og vupti.... nu har du en hjemmeside.

Dette kan kontrollers ved at du SELV åbner et browservindue og skriver den
føromtalte IP addresse ind der, ELLER skriver localhost og taster return!!

Hvis denne snak om startside og index m.m. virker forvirrende, kender du
sikkert ikke til hjemmesider overhoved og skulle hellere koncentrere dig om
bare det at lave en hjemmeside (Og tro mig, det er squ svært nok, når man
gerne vil gøre det bedre end alle andre :) )

Hvis du mangler en HTML editor (program til at lave hjemmesider med) kan jeg
klart anbefale Stone´s WebWriter på http://www.stoneware.dk/

Udover den er gratis for private bruger er den tilgengæld på dansk !!!

Til sidst vil jeg dog nævne, at du kun kan vise din hjemmeside for dig selv
og dem som er på dit netværk !!!

Hvis du har en router (fra TDC Cybercity m. m.) skal du route alt port 80
(webtrafik) til den IP (computer) som din hjemmeside ligger på..

Håber du kan bruge dette.......

Fra : Jonjet

Dato : 03-01-02 12:36

I installed my server, now how do I make my own domain and I notice that I
cannot access the index page of my web from outside the network. Is there
anything wrong with what I'm doing?

Fra : Marsellus Wallace

Dato : 05-01-02 02:45

Nope, there is nothing wrong, but to get your on domain like
(www.voicedj.com) u have to contact some sort of provider which host these
domains. Sorry but i don know any foreign...... :). In Denmark it is people
like www.jepponet.dk or www.dk-hostmaster.dk and so on.....

But to get people to see your website from outside your network, your will
have to configure your Router (I guess you have one) to route all port 80
traffic
port 80 traffic is by default ordinary webtraffic

port 23 is telnet, port 21 is for FTP (File Transfer Protocol
Traffic........

I got a Cisco 677 Router and to route the webtraffic to my computer which
holds the website (from analogx) i write :

This is for my website :
set nat entry add 10.0.0.10 80 0.0.0.0 80 tcp
set nat entry add 10.0.0.10 80 0.0.0.0 80 udp

This is my FTP-Server :
set nat entry add 10.0.0.10 21 0.0.0.0 21 tcp
set nat entry add 10.0.0.10 21 0.0.0.0 21 udp

And this was for my Counter-Strike Server :
set nat entry add 10.0.0.15 27015 0.0.0.0 27015 tcp
set nat entry add 10.0.0.15 27015 0.0.0.0 27015 udp

Notice that there is 2 different computers that I are "routing" the traffic
too....

Syntaks :
set nat entry add > Command
10.0.0.10 > The computer I which too route too
21 > the port traffic
0.0.0.0 > From which network, who is allowed to access (Everybody)
21 > The port traffic (This can be nat´ted to something els if u liked that)
tcp/udp > Not sure what 2 call this ;(

hope u can use it.....