/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Lord of the Rings - The Fellowship of the ~
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 19-12-01 04:04

Undertegnede var her i nat til 'verdenspremiere' i Albertslund Bio på LOTR -
FOTR sammen med en flok ligestillede tosser, der gav en god stemning
(respekt til ham der dukkede op i fuld pladerustning!).

Jeg vil undlade at give en egentlig anmeldelse af filmen, ligegyldig hvad
jeg gør ødelægger jeg et eller andet for folk der skal ind og se den. Jeg
vil kun sige til alle der elsker film og elsker et vidunderligt eventyr: FÅ
SET DEN SK... FILM!!! Der er ingen bedre film i det sidste
år...ti...hundrede? Jeg sked grønne grise 7-8 gange i løbet af filmen over
hvad den leverer af både det man ville have og det man ikke anede man ville
have. Jeg skal vogte mig for at kalde den filmen over alle film, men hold
kæft hvor har jeg dog lyst.

Tolkien var et geni i sin nørdethed, Peter Jackson er visionær og en
gudsgave i sin perfektionisme med filmen(e?) ned til mindste detalje. Alle
der er med i castet og og crew'et som har givet deres yderste slavearbejde i
de forgangne mange måneder, får her en stor tak for slidet fra i hvert fald
een filmtosse her i denne pragtfulde verden.

Hvis hele trilogien følger stilen, bør denne film såvidt muligt forevises
til så mange af os seks milliarder som overhovedet muligt, fra Mozambique
til det yderste Sibirien. Sådan har jeg det med den.

Hvor er der dog langt til næste jul...og næste igen...




 
 
Morten Bowman Hansen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 19-12-01 04:11

On Wed, 19 Dec 2001 04:03:53 +0100, "C.H.Engelbrecht"
<chrisengeldk@dkik.dk> wrote:

>Undertegnede var her i nat til 'verdenspremiere' i Albertslund Bio på LOTR -
>FOTR sammen med en flok ligestillede tosser, der gav en god stemning
>(respekt til ham der dukkede op i fuld pladerustning!).
>
>Jeg vil undlade at give en egentlig anmeldelse af filmen, ligegyldig hvad
>jeg gør ødelægger jeg et eller andet for folk der skal ind og se den. Jeg
>vil kun sige til alle der elsker film og elsker et vidunderligt eventyr: FÅ
>SET DEN SK... FILM!!! Der er ingen bedre film i det sidste
>år...ti...hundrede? Jeg sked grønne grise 7-8 gange i løbet af filmen over
>hvad den leverer af både det man ville have og det man ikke anede man ville
>have. Jeg skal vogte mig for at kalde den filmen over alle film, men hold
>kæft hvor har jeg dog lyst.
>
>Tolkien var et geni i sin nørdethed, Peter Jackson er visionær og en
>gudsgave i sin perfektionisme med filmen(e?) ned til mindste detalje. Alle
>der er med i castet og og crew'et som har givet deres yderste slavearbejde i
>de forgangne mange måneder, får her en stor tak for slidet fra i hvert fald
>een filmtosse her i denne pragtfulde verden.
>
>Hvis hele trilogien følger stilen, bør denne film såvidt muligt forevises
>til så mange af os seks milliarder som overhovedet muligt, fra Mozambique
>til det yderste Sibirien. Sådan har jeg det med den.
>
>Hvor er der dog langt til næste jul...og næste igen...

Er fuldstændig enig

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Brian Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-12-01 04:39


"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:09102usmqbrf71age4il10irk8gssjbp11@4ax.com...
> On Wed, 19 Dec 2001 04:03:53 +0100, "C.H.Engelbrecht"
> <chrisengeldk@dkik.dk> wrote:
>
> >Tolkien var et geni i sin nørdethed, Peter Jackson er visionær og en
> >gudsgave i sin perfektionisme med filmen(e?) ned til mindste detalje.
Alle
> >der er med i castet og og crew'et som har givet deres yderste
slavearbejde i
> >de forgangne mange måneder, får her en stor tak for slidet fra i hvert
fald
> >een filmtosse her i denne pragtfulde verden.
> >
> >Hvis hele trilogien følger stilen, bør denne film såvidt muligt forevises
> >til så mange af os seks milliarder som overhovedet muligt, fra Mozambique
> >til det yderste Sibirien. Sådan har jeg det med den.
> >
> >Hvor er der dog langt til næste jul...og næste igen...
>
> Er fuldstændig enig
>

Er jeg den eneste der var skuffet over at filmen blot bestod af en række
næsten enkeltstående actionsekvenser,
kun bundet sammen af en MEGET forenklet udgave af bogens plot?

5 Bogart hatte kan jeg slet ikke forstå at den har kunnet hive hjem. Og
hvorfor ham Tolkien-fan'en brokkede sig over en ligegyldig detalje som
Aragorns alder/udseende fatter jeg ikke, når det ville være mere nærliggende
at brokke sig over den totale mangel på baggrundshistorie.

Bortset fra det, så var det den underholdende og flot, men stå alene det
mener jeg ikke den kan.

Nåh, det er sikkert bare mig der ikke har forstået den, jeg må hellere se
den igen... :)

/Brian



Thorbjørn Henckel (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 19-12-01 05:36

> Er jeg den eneste der var skuffet over at filmen blot bestod af en række
> næsten enkeltstående actionsekvenser,
> kun bundet sammen af en MEGET forenklet udgave af bogens plot?

Well.. der er jo det med den her slags film at 1) de REGNER med at man
kender historien, hvilket i sig selv gør kæmpe dramatiske scener lidt
overflødige.. 2) filmen ER allerede en helaftens film hvis de skulle følge
bogen slavisk ville den jo nok blive en time eller to længere.. desuden ved
vi jo alle at 95% af filmseere jo helst VIL have action.. og så længe det i
det mindste ser godt ud kan man jo næsten ikke brokke sig. ;)

> 5 Bogart hatte kan jeg slet ikke forstå at den har kunnet hive hjem. Og
> hvorfor ham Tolkien-fan'en brokkede sig over en ligegyldig detalje som
> Aragorns alder/udseende fatter jeg ikke, når det ville være mere
nærliggende
> at brokke sig over den totale mangel på baggrundshistorie.

At brokke sig generelt er da ligegyldigt. Filmen er lavet og helt færdig.
der ER intet at gøre. Kan måske kun anbefale at læse den ordentligt igennem
inden man går ind og ser den næste i serien. (Jeg havde nu ikke det store
problem. Min plan var altid at se filmen og SÅ læse bogen)

> Bortset fra det, så var det den underholdende og flot, men stå alene det
> mener jeg ikke den kan.

Well... det skal den jo heller ikke.. er en ud af tre! hehe

> Nåh, det er sikkert bare mig der ikke har forstået den, jeg må hellere se
> den igen... :)

Hey.. forstået eller ej syntes jeg nu godt den kan tåle et gensyn bare for
det visuelle.. for satn da hvor er personerne der har fundet locations til
den film dog geniale.

Venlig Hilsen
Thorbjørn Henckel



Peter B. Juul (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-01 05:42

"Thorbjørn Henckel" <Hexar@nospam.dk> writes:

> At brokke sig generelt er da ligegyldigt. Filmen er lavet og helt færdig.
> der ER intet at gøre.

Åh jo. Pludselig dukker FOTR 1.1 op af vandet. "Uden de der bøssede
elvere, som er så irriterende."

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Jeppe Larsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Larsen


Dato : 19-12-01 08:46

>5 Bogart hatte kan jeg slet ikke forstå at den har kunnet hive hjem. Og
>hvorfor ham Tolkien-fan'en brokkede sig over en ligegyldig detalje som
>Aragorns alder/udseende fatter jeg ikke, når det ville være mere
nærliggende
>at brokke sig over den totale mangel på baggrundshistorie

Jeg vil nu give manden ret. Aragorn er ALT for pæn. Han ligner bestemt ikke
en på 90år der har vandret rundt hele sit liv.
Just a comment.

- Jeppe Larsen



Brian Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-12-01 23:49


"Jeppe Larsen" <yasw@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
news:IzXT7.299$Zm5.56627@news000.worldonline.dk...
> >5 Bogart hatte kan jeg slet ikke forstå at den har kunnet hive hjem. Og
> >hvorfor ham Tolkien-fan'en brokkede sig over en ligegyldig detalje som
> >Aragorns alder/udseende fatter jeg ikke, når det ville være mere
> nærliggende
> >at brokke sig over den totale mangel på baggrundshistorie
>
> Jeg vil nu give manden ret. Aragorn er ALT for pæn. Han ligner bestemt
ikke
> en på 90år der har vandret rundt hele sit liv.
> Just a comment.
>
> - Jeppe Larsen
>

Det er vel heller ikke meningen at han i filmen skal forestille at være 90
år.
Mange af personernes baggrunde i bogen er tilsyneladende fjernet/ændret i
filmen,
og hvor der i bogen går 18 år fra Bilbo forlader The Shire til Frodo
begynder rejsen,
går der i filmen meget kortere tid. Jeg mener ikke at der i filmens historie
lægges op til at
Aragorn skulle være særlig gammel.

/Brian



Lauge Stendahl Johan~ (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Lauge Stendahl Johan~


Dato : 19-12-01 12:44

> Er jeg den eneste der var skuffet over at filmen blot bestod af en række
> næsten enkeltstående actionsekvenser,
> kun bundet sammen af en MEGET forenklet udgave af bogens plot?
>
> 5 Bogart hatte kan jeg slet ikke forstå at den har kunnet hive hjem. Og
> hvorfor ham Tolkien-fan'en brokkede sig over en ligegyldig detalje som
> Aragorns alder/udseende fatter jeg ikke, når det ville være mere nærliggende
> at brokke sig over den totale mangel på baggrundshistorie.
>

Faktisk så snakkede Kim Hansen (tolkien freaken fra bogart) om at der manglede
de rolige scener ind imellem action scenerne og det er jo der hvor meget af den
forklarende handling er. Desuden sagde han jo også at han så filmen som en
udvidet illustration af bøgerne.

>
> Bortset fra det, så var det den underholdende og flot, men stå alene det
> mener jeg ikke den kan.
>

Af de anmeldelser jeg har læst rundt omkring på nettet, så virker det som om at
folk der ikke har læst bogen sagtens kan være med. Desuden kan man vel kalde
filmen for den bedste reklame for værket man kan tænke sig. Vi har som mennesker
en fatastisk sans til at udfylde de huller som er i forskellige plot. Det tror
jeg også gør sig gældende her.

Desuden er det ikke noget problem at ikke alle kan lide filmen, sådan er det jo
altid. Måske tror jeg at man skal slå den rationelle del af hjernen fra når man
ser filmen for at nyde den. Den skal opleves igennem maven og ikke igennem
hovedet.

The ring wants to be found...
Lauge


Morten Bowman Hansen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 19-12-01 15:50


>Af de anmeldelser jeg har læst rundt omkring på nettet, så virker det som om at
>folk der ikke har læst bogen sagtens kan være med. Desuden kan man vel kalde
>filmen for den bedste reklame for værket man kan tænke sig. Vi har som mennesker
>en fatastisk sans til at udfylde de huller som er i forskellige plot. Det tror
>jeg også gør sig gældende her.

Jeg har ikke læst dem og synes bestemt ikke at jeg mangler noget.

>Desuden er det ikke noget problem at ikke alle kan lide filmen, sådan er det jo
>altid. Måske tror jeg at man skal slå den rationelle del af hjernen fra når man
>ser filmen for at nyde den. Den skal opleves igennem maven og ikke igennem
>hovedet.

Jeps, sådan ser jeg også sådan en film. Og som sådan er det noget af
det bedste man kan opdrive

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Peter B. Juul (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-01 16:35

Morten Bowman Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> writes:

> Jeg har ikke læst dem og synes bestemt ikke at jeg mangler noget.

Nej, og ved at se filmen slap du for 100 sider hvor Tom Bombadil
render rundt og synger for derefter at forsvinde ud af historien uden
nogensinde at betyde noget som helst for det overordnede
handlingsforløb.

Den slags skrev Tolkien alt, alt for meget af.


--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

nikolaj borg (19-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 19-12-01 16:39

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3ellrb4ug.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> > Jeg har ikke læst dem og synes bestemt ikke at jeg mangler noget.
>
> Nej, og ved at se filmen slap du for 100 sider hvor Tom Bombadil
> render rundt og synger for derefter at forsvinde ud af historien uden
> nogensinde at betyde noget som helst for det overordnede
> handlingsforløb.

Vender han ikke tilbage i en bisætning i "Kongen vender tilbage" eller noget
i den stil? Og var der iøvrigt ikke stor frustration blandt "nørderne" over,
at Bombadil ikke var med i filmen?

> Den slags skrev Tolkien alt, alt for meget af.

Jøps. Jeg har tidligere sagt noget mindre pænt om De to Tårne

/Nikolaj


Peter B. Juul (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-01 16:58

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:

> > Den slags skrev Tolkien alt, alt for meget af.
>
> Jøps. Jeg har tidligere sagt noget mindre pænt om De to Tårne

For mig at se, er De To Tårne den korteste af bøgerne - det er i hvert
fald den, hvor jeg sprang mest over af bare kedsomhed.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

René Schnoor (20-12-2001)
Kommentar
Fra : René Schnoor


Dato : 20-12-01 23:30


"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m33d27b3sh.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> writes:
>
> > > Den slags skrev Tolkien alt, alt for meget af.
> >
> > Jøps. Jeg har tidligere sagt noget mindre pænt om De to Tårne
>
> For mig at se, er De To Tårne den korteste af bøgerne - det er i hvert
> fald den, hvor jeg sprang mest over af bare kedsomhed.
>

Jeg glæder mig nu alligevel til at se hvordan Enterne ser ud..

René



Peter B. Juul (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-12-01 23:54

"René Schnoor" <remisc@mail.tele.dk> writes:

> Jeg glæder mig nu alligevel til at se hvordan Enterne ser ud..

Sjovt, det er faktisk også det jeg går mest og venter på.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Brian Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-12-01 23:53


"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ellrb4ug.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Morten Bowman Hansen <bowman@mail1.stofanet.dk> writes:
>
> > Jeg har ikke læst dem og synes bestemt ikke at jeg mangler noget.
>
> Nej, og ved at se filmen slap du for 100 sider hvor Tom Bombadil
> render rundt og synger for derefter at forsvinde ud af historien uden
> nogensinde at betyde noget som helst for det overordnede
> handlingsforløb.
>
> Den slags skrev Tolkien alt, alt for meget af.
>
>

Du har ret, de 100 sider var ulidelige at kæmpe sig igennem.
Men der er nu også mange gode sider, som aldrig fandt vej til filmens
manuskript,
deriblandt nogle af mine yndlingsscener (jeg har læst bogen een gang, så
bob-bob-bob).

/Brian



Peter B. Juul (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-01 04:20

"C.H.Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> writes:

> Jeg vil undlade at give en egentlig anmeldelse af filmen, ligegyldig hvad
> jeg gør ødelægger jeg et eller andet for folk der skal ind og se den. Jeg
> vil kun sige til alle der elsker film og elsker et vidunderligt eventyr: FÅ
> SET DEN SK... FILM!!!

Enig. Fantastisk flot film.

> Der er ingen bedre film i det sidste år

Jo. Moulin Rouge er en bedre film.

> ...ti

Jo, masser.

> ...hundrede?

Jo. Flere end du kan tælle.

Men en hulens flot film, det er det.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.
I speak only 0}._.{0 Bevis: "<=>" => "=>", hvoraf "<=>" <=> "=>" som ønsket.
for myself. O/ \O

Geeko (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Geeko


Dato : 19-12-01 13:04

lol Moulin Rouge er da alt for skod



Martin Mouritzen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Mouritzen


Dato : 19-12-01 13:36

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Geeko"
<geeko@punkass.com> just offered me, he muttered some weird stuff, and
I had to correct this gibberish:

>lol Moulin Rouge er da alt for skod

Hvorfor syntes du det?
Det ville være rart at høre en begrundelse i stedet for diverse "FUD".
--
Martin Mouritzen.
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Thomas Mouritsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 19-12-01 20:29


"Geeko" <geeko@punkass.com> skrev i en meddelelse
news:9vpvu4$2gc3$1@news.cybercity.dk...
> lol Moulin Rouge er da alt for skod

Når du er færdig med 3 klasse, så vil du sikkert sætte mere pris på den.

Jeg garanterer det !





Tenzel Kim (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 19-12-01 15:09

>>Der er ingen bedre film i det sidste år
>
> Jo. Moulin Rouge er en bedre film.


Enig. Jeg kunne utrolig godt lide Lord of the Rings men Moulin Rouge er
nu stadig min absolutte favorit i år.

Tenz.


Stefan Holm (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 19-12-01 20:16

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Enig. Jeg kunne utrolig godt lide Lord of the Rings men Moulin Rouge
> er nu stadig min absolutte favorit i år.

Sikke rørende enige vi er på vej til at blive i denne tråd. LotR er
noget af det flotteste og mest storslåede jeg har set på film (jeg kan
næsten ikke vente til næste år), men Moulin Rouge _er_ bedre.

--
"Nein! No! Oh. Was NOT head of Gestapo AT ALL! I was not, I make joke!"

Brian Nielsen (19-12-2001)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 19-12-01 23:55


"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse
news:u4rmnggvm.fsf@nynne.aub.dk...
> Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:
>
> > Enig. Jeg kunne utrolig godt lide Lord of the Rings men Moulin Rouge
> > er nu stadig min absolutte favorit i år.
>
> Sikke rørende enige vi er på vej til at blive i denne tråd. LotR er
> noget af det flotteste og mest storslåede jeg har set på film (jeg kan
> næsten ikke vente til næste år), men Moulin Rouge _er_ bedre.
>

Ja, årets bedste ACTION-film kan godt blive LOTR, men Moulin Rouge er min
favorit til bedste film.

/Brian



Eivind Andreassen (20-12-2001)
Kommentar
Fra : Eivind Andreassen


Dato : 20-12-01 00:34

Skal jeg sige noget om Mulin Rouge, får det blive med en quote fra
Roger Ebert. 'It's like being trapped in an elevator with the circus'.
Stadigvæk.. godt skuespil, gode sange, god film.
LoTR var i mine øjne bedre. Begge film er den pure fantasiflugt, men
de er meget forskellige. Begge film kan vinde årets bedste film for
min del.



>Ja, årets bedste ACTION-film kan godt blive LOTR, men Moulin Rouge er min
>favorit til bedste film.
>
>/Brian
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste