tandoori
Fra : Zilly ink

Dato : 09-01-01 00:00

Nogen der ved hvilke krydderier der bruges til en hjemmelavet Tandoori ??

Anja og Flemming
http://home.worldonline.dk/~flem/zillyink.htm

Fra : Bente B. Petersen

Dato : 09-01-01 00:23

Zilly ink wrote:

Jeg søgte lidt på google :)

http://hometown.aol.com/tbrad37021/myhomepage/cooking.html

På denne side fandt jeg noget der måske kunne være tandoori krydderi -
det består i hvert fald af en del af disse krydderier svjv. Kender jeg
inderne ret (nej jeg har ikke været der) så har de sikkert 527
opskrifter på tandoori krydderi...

Håber det kan hjælpe

TANDOORI SPICE RUB:
1 tsp. ground ginger
1 tsp. ground cumin
1 tsp. ground coriander
1 tsp. paprika
1 tsp. tumeric
1 tsp. salt
1 tsp. cayenne

The Tandoori is an oven used in East India for cooking. This rub will
give chicken or fish the authentic flavor of food straight out of
Bombay. It works well at high temperatures, so you can use it for either
grilling or barbequing.

Place all ingredients in a resealable plastic bag, close, and shake to
mix thoroughly.

Pat spice on skinless, boneless chicken or fish and refrigerate 1-2hrs,
then grill.

Mvh
Bente
--
ICQ:21826582
May the forces of evil

Fra : Heidi Sørensen

Dato : 09-01-01 17:05

"Zilly ink" skrev
> Nogen der ved hvilke krydderier der bruges til en hjemmelavet Tandoori ??
>
> Anja og Flemming

Hvis man kommer i indvandrebutikkerne kan man få en ganske udemærket
tandoori

Jeg var i Kathmandu, hvor tandoori kylling blev en af mine favoritspiser, og
jeg laver det ofte herhjemme:

1 l Yoghurt naturel blandes med 2-3 spiseskefulde tandoori.
Kyllingen skæres i passende stykker og stikkes med en kniv, således at der
kommer lommer. Kyllinge stykker lægges i yoghurten i 12-24 timer på køl. og
stykkerne sættes på en rist i en bradepande i ovnen i ca 1. time ved
200grader.

Med venlig hilsen
Heidi Sørensen