Keypress / Listbox
Fra : Henrik Jensen

Dato : 19-12-01 00:17

Hej

I mit program har jeg en nogle knapper og en listbox,
som jeg indlæser data i ved start.
Listboxen har focus fra start.

Jeg har ikke nogen mus til rådighed, kun et joystick
der er programmeret til at trykke bestemte taster:
Eks:
op = r
ned = f
venstre = d
højre = g
fire = CTRL

1) Hvordan navigere jeg rundt mellem mine knapper,
op og ned i listboxen osv. uden at listboxen
springer til "r" når jeg rykker op?

2) Hvis jeg har en knap med caption "R" hvordan kommer
jeg så til "r" i listboxen når jeg står på knappen og trykker fire?

--

Venlig hilsen / Best regards

Henrik

Fra : Jan Olsen

Dato : 19-12-01 14:41

Hej Henrik

Jeg tror du skal kigge på flg.:

Både ListBoxen og knappen har en hændelse (event) som hedder Keypress, hvor
du kan få værdien på det indtastede f.eks "r".
Du kan så bruge funktionen Sendkeys til at sende en anden tastekommando -
(se under hjælp for koder)

Hilsen Jan
IMC