Tyveri hjælp herfra??
Fra : Leif

Dato : 18-12-01 23:33

Situtionen: Sønnekes 3310 er væk - stjålet fra omklædningsrummmet i hallen.
Stoppet hos TDC og meldt til politiet.Sidste registrerede er en SMS - kl.
22.05 af tyven.

TDC siger, de ikke har nummeret, der er SMS'et til / vil ikke meddele det.
TDC siger også, politiet nok ikke vil gå videre med dette spor i så lille en
sag.

Ok, men hvordan fanger man så den tyv?

Det må da være muligt at se, hvem der har modtaget SMS'en? Og bede
vedkommende oplyse, hvem der sendte, ikke??

Alt hjælp er velkommen her i gruppen eller på lp@bonus.dk resten af ugen
ellers drlykkes@mail.dk eller 97 18 23 43

På forhånd tak, Leif

Fra : CoqRouge

Dato : 19-12-01 00:03

Du burde kunne få en udskrift over alt trafik ud og ind på din
mobiltelefon - fra TDC. Den person, som "ejer" abonnementet kan vel altid
råde over sit abonnement; herunder udskrifter fra operatøren...

Ring til TDC og sig du gerne vil have en udskrift for en given periode på
f.eks. 7 dage - sluttende dagen efter tyveriet. Lad i dén forbindelse være
med at nævne tyveriet overfor TDC - bare sig at du skal bruge udskriften til
din interne beregning, og at du har brug for at se, hvilke numre der er
blevet ringet OG SMS'et til på den pågældende udskrift.

Det var blot min personlige idé.

--coqrouge[removethis]@softhome.net

Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 01:43

"CoqRouge" <coqrouge[removethis]@softhome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> din interne beregning, og at du har brug for at se, hvilke numre der er
> blevet ringet OG SMS'et til på den pågældende udskrift.

nu ved jeg ikke om det er en Telmore ting, men på mine oversigter står
SMS'er som opkald til det nummer SMSc'en har, og så¨kan man jo ikke bruge
det til noget!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-01 18:59

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse

> nu ved jeg ikke om det er en Telmore ting, men på mine oversigter står
> SMS'er som opkald til det nummer SMSc'en har, og så¨kan man jo ikke bruge
> det til noget!

Sådan ser det ikke ud på min Sonofon-specifikation. Der kan jeg se nummer på
modtager af sms'en samt naturligvis tidspunkt, pris osv.....

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 19:09

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse

> Sådan ser det ikke ud på min Sonofon-specifikation. Der kan jeg se nummer

> modtager af sms'en samt naturligvis tidspunkt, pris osv.....

jeg skulle nok ha skrevet at jeg tænke på om det var specielt for Telmore
eller om det var TDC's net generelt der gjorde sådan ;)
- Orange har også en udemærket udspecifiseret regning

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-01 19:20

> jeg skulle nok ha skrevet at jeg tænke på om det var specielt for Telmore
> eller om det var TDC's net generelt der gjorde sådan ;)

Nåeh ok, sorry. Men det burde stadig være muligt at få en fuldt specificeret
regning fra TDC. Telestyrelsen har opstillet det krav til teleselskaberne,
at de _skal_ tilbyde fuld forbrugsspecifikation.. (Evt. mod et mindre
gebyr).

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Mickey

Dato : 19-12-01 20:37

> [...]

> regning fra TDC. Telestyrelsen har opstillet det krav til teleselskaberne,
> at de _skal_ tilbyde fuld forbrugsspecifikation.. (Evt. mod et mindre

jeg har ikke set muligheder for mere uddybende specifikation end den Telmore
har...

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 00:37

"Leif" <Drlykkes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> TDC siger, de ikke har nummeret, der er SMS'et til / vil ikke meddele det.

du kan få en udskrift af alle udgående opkald og sms men de sidste 2 cifre
mangler...

> TDC siger også, politiet nok ikke vil gå videre med dette spor i så lille
en
> sag.

det vil de heller ikke...

> Ok, men hvordan fanger man så den tyv?

de kan se ned til 10 X 10 M hvor din telefon er.. men det kræver at politiet
med en dommerkendelse forlanger det... og det gider de ikke...

> Det må da være muligt at se, hvem der har modtaget SMS'en? Og bede
> vedkommende oplyse, hvem der sendte, ikke??

ja.

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

*
* *
* *
* * * * * * * *
* MERRY *
* CHRISTMAS *
* TO *
* YOU ALL *
* 2001 *
* * * * * * * *
* *
* *
*

Fra : CellKey.dk

Dato : 19-12-01 01:26

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse n

> du kan få en udskrift af alle udgående opkald og sms men de sidste 2 cifre
> mangler...

ja.. MEN.
Nu arbejder jeg selv i et telefonfirma..
Vi har samme regel, noget med loven, to sidste cifre skal være "x"´er.
Dette er fordi at vi ikke ved hvem vi sender til, da vi kun sælger
forudbetalte telekort.(en slags taletid)
HVIS, vi får, hvilket jeg har fået igennem ;), en underskrift fra kunden, om
at det er den og den person som ejer kortet og hun/han vedkender at vi
sender alle cifre med i udskriften.
Mener da egentlig også at debitel og andre firmaer, mobilix eller orange som
det hedder, plejer da at sende den specificerede regning med alle opkald,
med fulde B-nr.(opkaldet).

Dog.. Den person i så finder frem til, har ikke pligt(efter loven) til at
udtale sig om hvem som skrev, eller kan jo bare sige at det var "spam".
(ville jeg nok gøre, hvis jeg var ham) men man kan være heldig at finde
adressen på modtageren af sms´en. møder man op der før man ringer og hører,
har i større chance, da det jo kan være en af vennerne..til sidst, brug af
hårde ord kan være en fordel...

Held og lykke,

--
Venlig Hilsen
Mads Poulsen

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 01:39

"CellKey.dk" <ecstacy@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
som
> det hedder, plejer da at sende den specificerede regning med alle opkald,

Sonofon viser ikke de sidste 2 cifre, Tiscali gør ikke på SMS, men på
opkald...

> Dog.. Den person i så finder frem til, har ikke pligt(efter loven) til at
> udtale sig om hvem som skrev, eller kan jo bare sige at det var "spam".
> (ville jeg nok gøre, hvis jeg var ham) men man kan være heldig at finde
den.

det kan sagtens lade sig gøre hvis den er tændt, jeg fik af Sono oplyst at
min ikke havde rørt sig de sidste 24 timer... og at jeg havde den i min
lejligheds kvadrat, selv om de ikke har pligt til at oplyse det....

vh
D9N

Fra : CellKey.dk

Dato : 19-12-01 01:50

> [...]

> min ikke havde rørt sig de sidste 24 timer... og at jeg havde den i min
> lejligheds kvadrat, selv om de ikke har pligt til at oplyse det....

Okay.. Troede ikke de havde SÅ let ved det..
der kan man bare se...

--
Cellkey.dk fjerner simlåsen på din nokia telefon.
3210 vibratorer installeres + de 2 ekstra spil i visse modeller.

- CELLKEY.DK
--- --- ---

Fra : Leif

Dato : 19-12-01 06:57

"Afhentet" i Hallen, 7330 Brande, 30km syd for Herning ad A18 mod Vejle.

En stor tak til svarene her i gruppen samt i d.t.t.m.unlock.

TDC siger de ikke har logget andet nr. end til deres "SMS central nr".
Vores andet nr. hos Sono kommer med komplet opkaldsspec. med alle kaldte nr.
så TDC's forklaring lyder lidt tynd...............

Mvh, Leif

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-12-01 07:21

Wed, 19 Dec 2001 06:56:45 +0100, skrev Leif, på 40 linier, i
<3c202ba3$0$62854$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

> [...]
>Vores andet nr. hos Sono kommer med komplet opkaldsspec. med alle kaldte nr.
>så TDC's forklaring lyder lidt tynd...............

Hvad galt er der med det?
Ham der "lånte" telefonen har kun sendt en sms ikke andet.
derfor har de ikke andet.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-01 19:13

> [...]
nr.
> så TDC's forklaring lyder lidt tynd...............

Jeg synes egentlig også at TDC's forklaring lyder lidt vildledende.
Det er et ufravigeligt krav fra Telestyrelsen til teleselskaberne, at de
skal tilbyde forbrugsspecifikation til kunderne. (Evt. mod et mindre gebyr).

Dette er jeg helt sikker på - derfor _må_ der være mulighed for at få oplyst
modtagernummeret på den pågældende sms.

Claus Rolsted

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-12-01 07:24

Wed, 19 Dec 2001 01:39:26 +0100, skrev D9N, på 31 linier, i
<9vonlp$1dih$1@news.cybercity.dk>, :

>det kan sagtens lade sig gøre hvis den er tændt, jeg fik af Sono oplyst at
>min ikke havde rørt sig de sidste 24 timer... og at jeg havde den i min
>lejligheds kvadrat, selv om de ikke har pligt til at oplyse det....

Samme svar vil du få hvis du havde sat inde ved naboen..
Det eneste de kan se er hvilken mast du har forbindelse med.
Og der er normalt flere retninger på en mast så de kan se retningen
fra masten.
dvs enten syd,vest,nord eller øst fra masten..
Hvor langt fra masten kan de ikke se.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : D9N

Dato : 19-12-01 09:01

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fra masten.
> dvs enten syd,vest,nord eller øst fra masten..

jo de kan faktisk se ned til et felt på 10 X 10 meter, jeg ved ikke om du
kunne huske da man skulle registrere hjemmezone hos Sonofon, der var det
meget vigtigt at gå rundt i hele det område man gik i til dagligt, det var
bla fordi at hele Danmark er opdelt i celler, og du kan blive pejlet helt
precist ind, med brug af 3 pejlepunkter, precist som da vi var radioamatører
og holdt rævejagter, og skulle finde en sender et sted.

vh
D9N

Fra : Karsten Andersen

Dato : 19-12-01 23:16

Wed, 19 Dec 2001 09:00:57 +0100, skrev D9N, på 25 linier, i
<9vphhj$1sbe$1@news.cybercity.dk>, :

> [...]
>precist ind, med brug af 3 pejlepunkter, precist som da vi var radioamatører
>og holdt rævejagter, og skulle finde en sender et sted.

Det eneste de kan se er jeg er på Sabro NV ved teledanmark...
dvs Nord vest fra masten.. andet kan de ikke se....

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-01 19:07

> Sonofon viser ikke de sidste 2 cifre, (..)

Det gør Sonofon sjovt nok ellers på mine specifikationer.

Claus Rolsted

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-12-01 07:21

> [...]
som
> det hedder, plejer da at sende den specificerede regning med alle opkald,

Man får ikke længere faktura udspecifikation med sin regning hos Orange, men
denne kan man gratis gå ind og se på deres hjemmeside www.myorange.dk

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-01 19:05

> du kan få en udskrift af alle udgående opkald og sms men de sidste 2 cifre
> mangler...

Nopes, dette gælder så vidt jeg ved kun for firmaer (for at beskytte de
ansatte). En privatkunde kan til enhver tid kræve at få fuld
forbrugsspecifikation udleveret - her er der jo ikke samme
beskyttelsesværdige hensyn at tage.

Claus Rolsted

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-01 19:44

D9N skrev:

>de kan se ned til 10 X 10 M hvor din telefon er

Kilde?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-12-01 22:40

>de kan se ned til 10 X 10 M hvor din telefon er

Arhh mon dog. Det svarer jo til GPS. Desunde er det kun muligt at
lokationsbestemme en telefon hvis man kan indkredse den via de 3 nærmeste
master. Hvis f.eks. man er langt ude på landet og telefonen kun har kontakt
med en mast er det jo svært.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-12-01 00:00

Wed, 19 Dec 2001 22:39:37 +0100, skrev Michael Jensen, på 10 linier, i
<9vr1h3$14pq$1@news.cybercity.dk>, :

Bare rolig det kan de heller ikke....

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : D9N

Dato : 20-12-01 09:44

> Wed, 19 Dec 2001 22:39:37 +0100, skrev Michael Jensen, på 10 linier, i
> <9vr1h3$14pq$1@news.cybercity.dk>, :

> Bare rolig det kan de heller ikke....

jo det kan de...

men kan da lige gentage (skulle også være svar til Lasse lidt højere oppe):

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-12-01 13:52

Thu, 20 Dec 2001 09:44:06 +0100, skrev D9N, på 32 linier, i
<9vs8e8$2jbi$1@news.cybercity.dk>, :

> [...]
>precist ind, med brug af 3 pejlepunkter, precist som da vi var radioamatører
>og holdt rævejagter, og skulle finde en sender et sted.

Nu er deres udstyr altså ikke ligeså godt som pejleudstyr
Og jeg bar billig Zone i hele Sabro
så min 10 x 10 meter er altså 2 x 2 Km

Men kom med et bevis hvis du kan.
Den eneste grund du skulle gå rundt er så de er sikker på du ikke
pludselig skifter mast.
Hvis man har 2 maste i nærheden kan de lave det til billigzone på
begge master.

Prøv selv hvis du har det og se hvorlangt du kan gå hjemme fra og
stadigt være i billig Zone.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Leif

Dato : 19-12-01 18:00

På opfordring fra Anders og "ml"kommer lige denne her:

NEJ jeg har ingen mistænkte overhovedet.

Mailen skulle bare opfordre de personer der unlocker
til at checke de mobiler de får mellem hænderne.

Men når det bliver lidt mere kendt her omkring er
der nok nogen der kan huske at have set en liste ind
i omklædningsrummet, da det der denne aften var åbnet
ligger lidt specielt i forhold til de alm. benyttede. Og meget
tæt op af selve hallen.

Mvh, Leif