Esbjerg
Fra : Karsten Olesen

Dato : 18-12-01 23:26

Hvad sker der i Esbjerg, siger I ?
Hvornår, hvorfor, og hvor tit ?

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 18-12-01 23:43

"Karsten Olesen"
skrev
> Hvad sker der i Esbjerg, siger I ?
> Hvornår, hvorfor, og hvor tit ?
***************************
Skærtorsdag (vistnok igennem de sidste 10 år) afholder MC Roadriders et
lille træf, hvor motorcyklerne først præsenteres i gågaden/Torvet, hvorefter
der køres fra centrum af byen til klubhuset - efterfulgt af fest for de der
vil. Og det er en gang om året

Desuden er der ved at opstå en lille tradition med møde ved cafeteriet ved
fiskerihavnen en gang i måneden. Jeg kender ikke datoerne. Plejer at stå i
MCTC-bladet.

Slutteligt er der flere der mødes ved Stryhns isbar i Hjerting omkring
søndag middag - og herefter kører en fællestur.

Altsammen selvfølgelig når sæsonen er til det

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-12-01 10:17

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:3c1fc6bf$0$89074$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Skærtorsdag (vistnok igennem de sidste 10 år) afholder MC Roadriders et
> lille træf, hvor motorcyklerne først præsenteres i gågaden/Torvet,
**************

Hvor mange maskiner anslået ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-01 13:21

Der plejer at være 2000-2500 stk

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Karsten Olesen

Dato : 19-12-01 20:09

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der plejer at være 2000-2500 stk

***********

A hva' ??
Lige så mange som der var samlet for 4-5 måneder siden på torvet ???

Jeg troede alle MC var i hi her i december, også pga. forsikring mv. ????

I smider da udførlig program ???

,,program og program...men tid og sted.:

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 19-12-01 21:23

"Karsten Olesen"
skrev
> [...]
>
> I smider da udførlig program ???
>
> ,,program og program...men tid og sted.:
*************************************
Hmmmm Karsten - de der mange motorcykler der var på Torvet for et par
måneder siden - det skulle vel ikke have været i forbindelse med
skærtorsdag - i påsken - i april ???

Hvis det var det, så er det det samme som der har været snak om hele tiden.
Næste år falder påsken bare i marts måned, hvor den i år var i april

Og jo - de fleste har, enten pga. forsikring eller pga. salt, sat
motorcyklen inden døre.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-01 15:32

Jeg kan tilføje at turen starter i Horsens med Politieskorte.

Fra : Mads Lund

Dato : 19-12-01 16:31

> Jeg kan tilføje at turen starter i Horsens med Politieskorte.

Pyh ha, det har vi heldigvis ike på vores ture

Omend de ældre (og mere erfarne, ja ældre) offrødder fortæller om en
fællestur der sluttede med politi eskorte

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-01 17:34

Lyder meget interessant ???

--
Mvh.
Henrik (som heller ikke kører med eskorte)

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-12-01 19:10

> Lyder meget interessant ???

Det var det nu ikke, det var ganske banalt. De 5 patruljevogne der fangede
os, anklagede os for at have jaget får, meget sjovt havde vi lavet den nat,
men lige netop dét havde vi naturligvis ikke gjort. Men de ophidsede mænd
der havde jaget OS i en pick-up med drejelig lygte på taget var åbenbart
blevet lidt sure på os.
Det hele udsprang af en ganske banal lille fejl som enhver kunne have
begået, men denne nat var det altså lige mig der var skyld i miseren - men
prøv du at holde øje med om du passerer en kreatur-rist i den Nefa-agtige
lyskegle fra en mudret off-road forlygte, så vil du opdage hvor let den
slags uvæsentlige misforståelser opstår. Og MÆRKE gennem støddæmpningen i
dæk, affjedring og sæde at man ikke kun kører på ujævn grusvej, men passerer
sådan en rist, det kan man altså ikke.
En kort, men både underholdende og interessant samtale med den fremmødte
flok af betjente og schæfer-vovser klarlagde dog hurtigt episoden som en
storm i et glas vand.

Rittig

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 19-12-01 19:16

Ja, du har ret i at man hurtigt kommer til at savne lys på sin offroader

Men 5 patrulje vogne !!!! Og så siger de at de mangler mandskab !?!?

Men det er jo også svært at finde egnede steder at køre.

--
Mvh.
Henrik (som endnu ikke har prøvet at køre på i får-mark)

Fra : Esben Laursen

Dato : 19-12-01 22:35

> Hvad sker der i Esbjerg, siger I ?
> Hvornår, hvorfor, og hvor tit ?

skal man være medlem af en klub for at deltage i den slags?

Esben

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 20-12-01 19:05

Nej. Alle er velkomne.